Morele discussie omtrent Huawei

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
nieuws: 'Huawei werkte mee aan vier surveillancesystemen met etniciteitherken...

Erg goed dat jullie dit nieuws delen en het gaf ook zeer waardevolle reacties over waar men meer info kan vinden over ethisch aankopen doen.

Dit brengt mij eigenlijk bij 2 vragen:
Zouden jullie willen overwegen (in het geval dat jullie dit niet al deden) hier een langer (premium) artikel aan te wijden? Waar kan je meer vinden over ethische merken, welke merken doen het op dit vlak beter dan anderen etc.

In de meest recente review van oordoppen met actieve noise cancelling zit ook Huawei, nu zal deze review ongetwijfeld al langere tijd op de planning hebben gestaan en ook het reviewen en schrijven is niet zomaar gedaan dus dit was (aanname van mijn kant) vast al bezig toen het nieuws over Huawei naar buiten kwam. Zouden jullie willen overwegen om of Huawei uit te sluiten van toekomstige reviews, of bij elke review van een Huawei product een melding willen maken van het immorele werk wat zij ook doen en eventueel ook een opmerking van Huawei producten in de Pricewatch? Het is belangrijk dat mensen weten dat de winst die Huawei maakt als zij een Huawei product kopen ook word besteed aan zeer immorele zaken.

Ik hoop what-about-ism achtige reacties te voorkomen, ja Foxconn had/heeft zijn zaakjes qua werkomgeving niet op orde, maar wat Huawei doet is echt van een compleet andere orde en ik vind dat Tweakers hier echt een statement kan, en eigenlijk zelfs moet maken richting zowel Huawei (wij toleren jullie shit niet dus geen reclame voor jullie vanaf onze kant) en zeker ook richting bezoekers/community om ze te informeren hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:51

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

'Tja die What-about reacties ga je toch krijgen. Wanneer je bij 1 bedrijf een waarschuwing plaatst zal je het bij alle moeten doen. Gelijke monniken gelijke kappen.

Daarnaast zijn dit soort verzoeken al meer aan de orde gekomen. Duurzaamheid, privacy gericht etc. Moet Tweakers nu een volledige lijst van bedrijven bijhouden met welk "strafbaar" feit in het verleden is gepleegd? Daarnaast is deze lijn soms erg dun en krijg je daar weer meer discussie over.

Een mooi voorbeeld is dit nieuwsbericht: nieuws: 'Apple wilde wetgeving voor bestrijding gedwongen arbeid Oeigoeren be.... Moet er nu onder ieder Apple artikel een linkje naar dit bericht worden geplaatst? Ik zie dat niet als een realistisch verzoek. Maar goed wie weet wat de redactie ervan vind.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:51

gwystyl

Beugeltje dan maar?

nvm, overbodig

[ Voor 102% gewijzigd door gwystyl op 18-12-2020 21:25 ]