Geen idee of dit in de juiste categorie staat, indien niet het geval alvast excuses.
EDIT 18-12-2020 08:01; Excuses dit had onder software moeten staan..
Mijn vraag
Gisteren (17-12-2020) heb ik vanwege een pc upgrade, Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, voorafgaand hierop heb ik een file back-up gemaakt (op een aparte schijf) van mijn bestanden op de C: schijf (documenten, afbeeldingen etc.). Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de ingebouwde Windows 10 file back-up software.
Vervolgens back-up geslaagd, bestanden doorgebladerd en alles staat erin. Daarna de C: schijf geformatteerd en Windows geïnstalleerd. Alle bestanden staan nog netjes op de schijf met timestamp als suffix (YYYY_MM_DD TIJD e.d.), echter herkend Windows 10 back-up de oude back-up niet en zie ik geen mogelijkheid handmatig de betreffende map te selecteren.
(onderstaande screenshot laat enkel de back-up van vandaag zien).
/f/image/X8IaJSwYhGyWL5w1kRIqiBxp.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel zijn er 2 separate back-up mappen.
/f/image/KxNU80ZsiVfzwdgkv73DmyIZ.png?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Eventueel in batch de suffix verwijderen is wat mij betreft ook een prima oplossing, weet echter niet hoe dit te doen
.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Backup
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al het nodige zoekwerk ik google verricht echter zonder direct resultaat.
Ik probeer nu de bestanden van de oude back-up (DESKTOP-8Q758VH) te kopiëren/samen te voegen met (DESKTOP-0U8G8IR).

EDIT 18-12-2020 08:01; Excuses dit had onder software moeten staan..
Mijn vraag
Gisteren (17-12-2020) heb ik vanwege een pc upgrade, Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, voorafgaand hierop heb ik een file back-up gemaakt (op een aparte schijf) van mijn bestanden op de C: schijf (documenten, afbeeldingen etc.). Hierbij heb ik gebruik gemaakt van de ingebouwde Windows 10 file back-up software.
Vervolgens back-up geslaagd, bestanden doorgebladerd en alles staat erin. Daarna de C: schijf geformatteerd en Windows geïnstalleerd. Alle bestanden staan nog netjes op de schijf met timestamp als suffix (YYYY_MM_DD TIJD e.d.), echter herkend Windows 10 back-up de oude back-up niet en zie ik geen mogelijkheid handmatig de betreffende map te selecteren.
(onderstaande screenshot laat enkel de back-up van vandaag zien).
/f/image/X8IaJSwYhGyWL5w1kRIqiBxp.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel zijn er 2 separate back-up mappen.
/f/image/KxNU80ZsiVfzwdgkv73DmyIZ.png?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe dit op te lossen?
Eventueel in batch de suffix verwijderen is wat mij betreft ook een prima oplossing, weet echter niet hoe dit te doen
Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 Backup
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Al het nodige zoekwerk ik google verricht echter zonder direct resultaat.
Ik probeer nu de bestanden van de oude back-up (DESKTOP-8Q758VH) te kopiëren/samen te voegen met (DESKTOP-0U8G8IR).
[ Voor 3% gewijzigd door Raketje94 op 18-12-2020 08:01 ]