Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 02-04 21:45

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Ik had al een topic, maar die was een beetje een wir war omdat 'ie ook over het moederbord ging. Wat nu niet meer van toepassing is.

Dus, mijn PC gebruikt niet mijn RTX als Driver voor het gamen...
Via taakbeheer krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zC7kfUmPXCW-1TVhuOLQF61yTSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zEvVgxhvIUPQ8doRbOVspMA6.png?f=fotoalbum_large

Helaas is er niet veel informatie over wat het is. Van de maar paar bestaande topics op het internet begreep ik dat dit een feature is van W10.

Mijn RTX wordt wel herkend. De GPU wordt wel gebruikt voor andere nonsense taken, zoals je kan zien op de screenshot.

Ik heb diverse malen de energiebesparingsmodus gewijzigd. Display Adapter gewijzigd, etc.
Via Afterburner is ook de RTX gewoon te zien. Maar, het gebruik ligt gewoon op een dikke 0%...

Ergens in dit systeem is bepaald om GPU 0 - Copy te gebruiken. Maar, waar!? Ik heb alle instellingen doorzocht, maar ik kan niks vinden.

Alles is natuurlijk up to date.
Mijn Hardware:

MSI RTX 2080Ti Gaming x Trio
i9 9900KF (Geen ingebouwde GPU)
32GB Ram van Corsair Vengeance Pro.
Gigabyte Z390 Aorus Pro

Ik ben benieuwd wie weet wat het probleem is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Eqatj0z5J9jgIqtz06h2dvKmq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MykJh4757Wg2Wpl6f9K5W7Ht.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOl4FuqcEwzG_e1XE5ZLyLLSlr4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mxq7CsQ4DRPP0Z76nOuJQ2i3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door AltTabKeys op 18-12-2020 01:38 ]

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Wat verwacht je te zien? GPU Copy staat niet voor hoeveel de GPU gebruikt wordt maar hoeveel geheugen binnen de GPU verplaatst wordt, daarom kan je 'm ook op GPU x - 3D zetten, die geeft een wat nuttigere indicatie van GPU load.

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
RGAT schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:52:
Wat verwacht je te zien? GPU Copy staat niet voor hoeveel de GPU gebruikt wordt maar hoeveel geheugen binnen de GPU verplaatst wordt, daarom kan je 'm ook op GPU x - 3D zetten, die geeft een wat nuttigere indicatie van GPU load.
Dat wijzigen, dat las ik ergens ook in een topic. Maar, ik kan dat helemaal niet wijzigen?

Althans, je moet er op klikken en dan een andere vorm kiezen, wat ik las. Maar, dat lukt mij dus niet?
Of doe ik dat soms fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 16:43

MrMonkE

★ EXTRA ★

klik op prestaties en dan onderaan op GPU
misschien staat daar nuttige info.

[ Voor 74% gewijzigd door MrMonkE op 18-12-2020 00:57 . Reden: Meh dat voegde niet veel toe.. verwijderd ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
MrMonkE schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:55:
klik op prestaties en dan onderaan op GPU
misschien staat daar nuttige info.
Daar gaat het dus al fout. Ik heb maar 1 GPU.

Toch worden GPU 1 en GPU 0 weergeven.

Aangezien ik geen ingebouwde GPU heb, gaat er iets fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

misschien drivers opnieuw installeren met een lLean Install.
(Is een vinkje in de NVIdia installer)
(Weet niet of het letterlijk zo heet, toevallig eerder vanavond nieuwe driver gedaan en er is ergens een checkboxje voor alles clean te installen)

[ Voor 43% gewijzigd door MrMonkE op 18-12-2020 01:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
MrMonkE schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 01:03:
misschien drivers opnieuw installeren met een CLean Install.
(Is een vinkje in ede NVIdia installer)
Ik heb DDU inmiddels 2 maal gebruikt om de drivers te verwijderen. Uiteraard in Safe Mode. Maar, ik zal dit zo ook eens proberen.

Ik ben nu hopeloos maar even ‘Windows opnieuw instellen’. Wellicht dat dit misschien ook iets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Dit misschien of bedoelde je dat in je topicstart?
https://www.howtogeek.com...-game-uses-on-windows-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Dat had ik al laatst geprobeerd, net voor ik dit topic startte. Ik zal het straks gelijk weer proberen nadat Windows klaar is met het opnieuw instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE

MrMonkE

★ EXTRA ★

Misschien een oudere driver proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51
Schakel GPU 0 - Copy, eens uit in apparaatbeheer, wie weet helpt dat?

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Goed... Herinstellen was dus waardeloos. Zelfde probleem. Ik heb een Clean Install gedaan van de Drivers zoals je zei @MrMonkE .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
apollo13 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 01:29:
Schakel GPU 0 - Copy, eens uit in apparaatbeheer, wie weet helpt dat?
In apparaatbeheer onder Beeldschermadapters staat enkel mijn GPU. Geen andere apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59

D4NG3R

kiwi

:)

AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:48:
Ergens in dit systeem is bepaald om GPU 0 - Copy te gebruiken. Maar, waar!? Ik heb alle instellingen doorzocht, maar ik kan niks vinden.
"Copy" is deel van de rendering pipeline. Taakbeheer is vrij waardeloos voor het weergeven van GPU load.

Afbeeldingslocatie: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/win32/direct3d12/images/gpu-sync.png
AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 00:58:
[...]

Daar gaat het dus al fout. Ik heb maar 1 GPU.

Toch worden GPU 1 en GPU 0 weergeven.

Aangezien ik geen ingebouwde GPU heb, gaat er iets fout.
Jij ziet hier links in taakbeheer daadwerkelijk 2 GPU's?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kA1Trq5.png

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 18-12-2020 01:35 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:51
AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 01:29:
Goed... Herinstellen was dus waardeloos. Zelfde probleem. Ik heb een Clean Install gedaan van de Drivers zoals je zei @MrMonkE .
Download de laatste drivers van je videokaart, zet die op een usb stick.
Installeer een schone Windows vanaf een DVD of usb stick, zonder internet verbinding!
Als Windows klaar is installeer je de videodriver, misschien werkt dat wel. Dan herstarten en je internet weer inschakelen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 01:32:
[...]

Jij ziet hier links in taakbeheer daadwerkelijk 2 GPU's?

[Afbeelding]
Nee, daar staat enkel GPU 1.

De vraag is dus, wie is GPU 0. lol
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Eqatj0z5J9jgIqtz06h2dvKmq8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MykJh4757Wg2Wpl6f9K5W7Ht.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Het is me inmiddels vrij duidelijk dat de PC een tweede GPU ziet. Wat knap is. Want zowel de CPU als Mobo hebben geen ingebouwde GPU. Ook via tutorials om ingebouwde GPU uit te zetten, komen de instellingen niet overeen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:59

D4NG3R

kiwi

:)

Gezien je al deze issues (inclusief je vorige topic) pas langskomen sinds je een moederbord swap hebt gedaan; Al eens overwogen om alle drivers [dan wel Windows] eens te herinstalleren?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
D4NG3R schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 01:39:
Gezien je al deze issues (inclusief je vorige topic) pas langskomen sinds je een moederbord swap hebt gedaan; Al eens overwogen om alle [drivers dan wel Windows] eens te herinstalleren?
Ik ben inmiddels bezig met een Install File te maken op de USB :P. Dit lijkt me de enige optie inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Janken dit. Volledige herinstallatie van W10 Pro vanaf USB. SSD Geformateerd. En nog het zelfde shit probleem. Wat is deze ellende man...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Echt janken dit... Wat een k-u-t zooi, wat baal ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
-- KLEINE UPDATE --

Goedemorgen dames en heren. Ik duik nu mijn nest in. Ik antwoord deze middag op jullie lieve berichten weer.

Ik hoop dat we samen nog een oplossing kunnen vinden.

Update
Ik heb de bios omhoog gewerkt naar F12k. Een nieuwe versie die niet automatisch wordt gedownload. Dus had niet de nieuwste.

Daarbij had ik F10 er eerst op gezet.

Bij F10 kun je namelijk wel de functie Internal Graphics uitzetten.
Maarrrr! Deze optie ontbrak bij mij ook! Dus, de bios heeft 100% geen internal Graphics!

In F12 geen bijzonderheden vergeleken met F11.

Ik heb dus nog steeds hetzelfde shitprobleem.
oh, en! Als ik een game opstart, dan speel zich deze in 1920x1080 op 60FPS af, terwijl windows resolution toch echt 2K 165HZ is!

[ Voor 9% gewijzigd door AltTabKeys op 18-12-2020 05:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-05 12:39
AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 05:47:
Ik heb dus nog steeds hetzelfde shitprobleem.
oh, en! Als ik een game opstart, dan speel zich deze in 1920x1080 op 60FPS af, terwijl windows resolution toch echt 2K 165HZ is!
Moet je de resolutie in-game niet aanpassen?

Welke problemen heb je er nu uiteindelijk mee? Heb je slechte performance in je games? Of is het probleem dat er iets geks staat in het taakbeheer?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bamisaus
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08-05 21:42
Ter bevestiging, lees het niet terug in je post. Je hebt je beeldscherm aangesloten op je videokaart en niet op je moederbord?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:14
Is er geen switch op het moederbord? Ik had dit euvel namelijk ook.
En met die switch kon je naar GPU graphics scaling werken of uit. En dit moest uit staan want de GPU scaling was voor de zogenaamde internet GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 16:46
Tip 1: monitor zit aangesloten op de losse videokaart?
Tip 2: Nvidia heeft een tool waarmee je kan aangeven voor wat welke gpu gebruikt word, weet de naam ff niet meer.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 11:59

BLACKfm

o_O

Waar zijn we hier met zijn allen nou eigenlijk naar aan het zoeken?

Ik lees nog nergens dat de GPU niet de prestaties levert die het moet leveren. Alleen dat er blijkbaar in taakbeheer geen vorm van load gevonden kan worden.

Er is geen interne GPU, dus het enige wat daadwerkelijk draait is de 2080TI kaart.

Er wordt 'een spel' op 1080P 60FPS gedraaid, tenzij dit minesweeper is lijkt mij de kaart prima te presteren.
Dat er in windows een andere resolutie wordt gebruikt maakt niks uit. De instellingen in-game kunnen mogelijk maar op 1080P staan met V-sync aan (waarbij het bewuste spel geen 120fps haalt op de huidige instellingen)
Misschien worden er wonderen verwacht van de 2080TI, maar ik heb 'oude' spellen waar ik met moeite 60-100 FPS haal op een 2070 super op 1080P, die gaan ook niet naar de 144hz van mijn scherm.

Hoe dan ook zie ik eigenlijk helemaal geen probleem.

Zijn de prestaties ondermaats? Heb je 3DMarks al een keer gedraaid om te kijken of je score een beetje naar verwachting is?

[ Voor 10% gewijzigd door BLACKfm op 18-12-2020 09:11 ]

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Misschien een domme vraag maar ik heb het helaas vaker voorbij zien komen.
Heb je de monitor wel aangesloten op de GPU en niet op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GPU 0 is van je CPU, die geen videochip heeft !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-04 03:59

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

De default device manager laat volgens mij geen interne GPU zien al zou die ingeschakeld zijn.
Ik zie nergens in het topic voorbij komen dat je eens 3rd party software probeert ipv de windows built in tools.
Gebruik eens hwinfo64 bijvoorbeeld en kijk eens wat deze aangeeft bij Video adapters, misschien kan je op deze manier iets van "gegevens" achterhalen over je GPU0.
Ook al heb je een F versie van je CPU, probeer het gewoon eens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RcKDkeFpCb16G8tsu8CSwzXQH3s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eznW6bdUbA8q1Q7iV6RAVuvI.jpg?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door q3a_manchurian op 18-12-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Bamisaus schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:12:
Ter bevestiging, lees het niet terug in je post. Je hebt je beeldscherm aangesloten op je videokaart en niet op je moederbord?
Yes, uiteraard aangesloten op de GPU haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 16:46

dlmh

Lo-Fi

AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 10:59:
[...]

Yes, uiteraard aangesloten op de GPU haha.
En de zeer terechte vraag van @BLACKfm? Zijn de prestaties van de games ook daadwerkelijk ondermaats?

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:05

Croga

The Unreasonable Man

dlmh schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:08:
Zijn de prestaties van de games ook daadwerkelijk ondermaats?
Ik vindt het vooral heel verassend dat dit de eerste keer is dat deze vraag gesteld wordt.

Er worden heel veel screenshots met data getoond waar geen enkele zinvolle duiding aan te geven is. Maar de vraag "Is er überhaupt een probleem?!?!" wordt niet gesteld.....

Wat al die kreten betekenen is simpelweg niet interessant als het ding doet wat ie hoort te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
BLACKfm schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:09:
Waar zijn we hier met zijn allen nou eigenlijk naar aan het zoeken?

Ik lees nog nergens dat de GPU niet de prestaties levert die het moet leveren. Alleen dat er blijkbaar in taakbeheer geen vorm van load gevonden kan worden.

Er is geen interne GPU, dus het enige wat daadwerkelijk draait is de 2080TI kaart.

Er wordt 'een spel' op 1080P 60FPS gedraaid, tenzij dit minesweeper is lijkt mij de kaart prima te presteren.
Dat er in windows een andere resolutie wordt gebruikt maakt niks uit. De instellingen in-game kunnen mogelijk maar op 1080P staan met V-sync aan (waarbij het bewuste spel geen 120fps haalt op de huidige instellingen)
Misschien worden er wonderen verwacht van de 2080TI, maar ik heb 'oude' spellen waar ik met moeite 60-100 FPS haal op een 2070 super op 1080P, die gaan ook niet naar de 144hz van mijn scherm.

Hoe dan ook zie ik eigenlijk helemaal geen probleem.

Zijn de prestaties ondermaats? Heb je 3DMarks al een keer gedraaid om te kijken of je score een beetje naar verwachting is?
toon volledige bericht
Mijn 3DMark score is uitermate goed (https://www.3dmark.com/spy/16420842)

Maar, in GTA V op 1440P met alle op zijn hoogst mogelijk, op Grass na, haal ik een magere 85 FPS.

Nu zei iemand in een Facebook ICT Groep dat dit redelijk normaal was. Maar naar mijn ervaring had ik voorheen veel meer FPS.

En in Rainbow Six: Siege tik ik de gebruikelijk 164fps nu aan, maar schommelt ie soms terug. Voorheen was het altijd strak 164+ FPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:31
AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:17:
[...]

Maar, in GTA V op 1440P met alle op zijn hoogst mogelijk, op Grass na, haal ik een magere 85 FPS.

Nu zei iemand in een Facebook ICT Groep dat dit redelijk normaal was. Maar naar mijn ervaring had ik voorheen veel meer FPS.

En in Rainbow Six: Siege tik ik de gebruikelijk 164fps nu aan, maar schommelt ie soms terug. Voorheen was het altijd strak 164+ FPS.
Betekend iig dat de GPU wordt aangesproken. Deze FPS haal je niet met een basis GPU.
Maar je hebt het over "voorheen". Wat bedoel je daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Dat je voorheen naar je ervaring veel meet FPS behaalde is natuurlijk een heel arbitrair begrip. Het enige dat je eigenlijk kan doen is testen met het vorige moederbord of dat daadwerkelijk het geval was. Dus houd met bijvoorbeeld Fraps bij wat het gemiddelde, de low’s en de high’s zijn onder GTA V en wat andere games. Draai daarnaast eens een aantal verschillende benchmarks en controleer of het daadwerkelijk verschilt tussen beide configuraties.

Dat gezegd hebbende, leunt GTA V nogal veel op de GPU. Vooral bij hogere resoluties!

Kortom, alleen zeggen dat je meer FPS behaalde met je vorige configuratie, zonder dat je daadwerkelijk harde cijfers kan tonen, zou net zo goed een indicatie kunnen zijn van een gevalletje upgrade voldoet niet aan het verwachtingspatroon.

Mag ik overigens vragen wat de reden is dat je van een Z370 naar een Z390 chipset bent gegaan? Een wissel van een mid-high end chipset naar een enthousiast-end chipset heeft alleen een snelheidswinst wanneer je er daadwerkelijk mee kunt/gaat tweaken.

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Potjandorie jongens!

GPU probleem lijkt opgelost. Nu dit shit probleem:
YouTube: YouTube

Het stutteren van Audio & Video... [YouTube: https://youtu.be/PoA6XVY6LD4]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roekudoo0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-05 02:25
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad in GTA 5 (2k) Ultra settings. Ik haalde "slechts" 90-130 fps (zeer instabiel) met mijn net nieuwe i9-9900KF op een z370 chipset in combinatie met een RTX 3080.

Ik baalde als een stekker en heb meer dan 20 uur lopen klooien met dit probleem. Mijn taakbeheer gaf inderdaad ook aan dat er maar 1-3% van mijn GPU gebruikt werd.

Achteraf bleek het aan de processor te liggen en niet aan de GPU. Taakbeheer geeft bij mij ook geen accurate weergave van de GPU utilisatie (gebruik afterburner of HWinfo64).

Wanneer ik mijn CPU stresstest in Cinebench schiet de kloksnelheid terug naar 3,7Ghz en krijg ik een belabberde score.

De i9-9900KF geeft al een current/EDP throttle op de stock waardes! Ik heb mijn BIOS gereset naar de default optimized settings en ben vervolgens in Windows met de Intel Extreme Tuning Utility de instellingen van m'n CPU gaan nalopen.

Door de IccMax op te schroeven van 120A naar 200A en de Turbo boost (short) Power max naar 255Watt. Wordt dit probleem direct verholpen!

Mijn cinebench score lag direct 35% hoger dan voorheen en hield gedurende de hele stresstest mijn OC van 5,1 Ghz vast. (maar zoals aangegeven heb je deze problemen ook al op stock instellingen)

Wanneer ik GTA V nu opstart krijg ik in het huis van Franklin 188FPS, waar het voorhen zo'n 130 was. Als ik buiten door het gras heen rijd op ultra is mijn 1% low 110 fps t.o.v. de 70 die ik ervoor had!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpHJ790bTg8gf0W9n2JCOIPeFQ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZBlqVaJpnmmXV3G9zpKOLv9L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door roekudoo0 op 18-12-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 20:49
[...]
En wat bedoel je met voorheen, ergo, is er tussen toen en nu iets veranderd aan jouw systeem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:43
AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:05:
Potjandorie jongens!

Het stutteren van Audio & Video... [YouTube]
Dit probleem heb ik ook ooit eens gehad 8)7 om echt gek van te worden en ik kreeg het toen ook niet opgelost. Uit frustratie had ik mijn GTX toen maar in de kast gelegd, gestopt met gamen en ben ik op de onboard GPU verder gegaan.

Na een aantal maanden afgestoft en toch weer aangesloten, waren alle problemen opgelost |:( Ik ga er vanuit dat een aantal driver updates de problemen toen hebben opgelost maar zeker ben ik er nooit van geweest

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
AltTabKeys schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:05:
Potjandorie jongens!

Het stutteren van Audio & Video... [YouTube]
1) Open Powershell(admin) - (rechtsklik op Windows logo linksonderin)
2) type het volgende commando: sfc /verifyonly
Bij bijzonderheden het commando: sfc /scannow
herstart computer wanneer je de scannow commando hebt gebruikt.
3)type het volgende commando: bcdedit /set useplatformclock false
druk op enter
commando: bcdedit /deletevalue useplatformclock
herstart computer
4)Download je chipsetdriver van Asus website of de chipsetinstaller van Intel website voor je moederbord en installeer/herinstalleer deze.

[ Voor 4% gewijzigd door bierschuit op 18-12-2020 14:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 08-05 23:56
Heb je er nou ook daadwerkelijk last van? Prestatie verlies? Iets? Ik snap niet precies wat het echte probleem is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Rob Krauts schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:17:
[...]

En wat bedoel je met voorheen, ergo, is er tussen toen en nu iets veranderd aan jouw systeem?
Si, ik heb een moederbord swap gedaan. Van een Z370 naar een Z390 chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Inmiddels zijn de afgelopen dagen wat meer klachten binnen gekomen op Reddit en het NVidia forum zelf.

Vermoedelijk is er door de laatste Windows update iets vern**kt. As usual...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
UPDATE 15-03-2023

Vandaag benaderde een mede-tweaker mij via DM hoe ik het probleem destijds heb opgelost.
Echter heb ik daar helaas geen antwoord op.

Destijds is het probleem bij mij vanzelf na enkele weken opgelost.
Ik weet niet of dit toen was door een update waar ik me niet bewust van was, of door magie.

Wat ik destijds heb geprobeerd, maar niet hielp:
- Herinstallatie van GPU-drivers.
- Herinstallatie van de GPU zelf. (GPU uit PC gehaald, opnieuw geboot, daarna GPU er weer in).
- BIOS-Reset, Force-update naar zelfde versie (was toen de nieuwste versie)
- Oudere BIOS-versies geprobeerd.
- Nieuwe installatie van Windows

Nu was dit bij mij niet de oplossing, toch raad ik iedereen dit wel te proberen. Niet geschoten is altijd mis!

Tevens heb ik nog contact gehad met NVidia Support, en die schoven het probleem naar Windows.
Ook op Reddit kwam ik diverse topics tegen over dit zelfde probleem, en ook daar werd meermaals naar Windows verwezen.

Ik heb Windows geprobeerd te contacteren. Maar ja, Windows contacteren... Dat is niet zo makkelijk...
Uit eindelijk nooit geholpen, moest het maar op hun forum plaatsen.

Daarnaast zou ik voor de mensen die dit probleem ervaren, eens te knutselen in NVidia's Control Panel.
O.a even kijken wat *1 "Pas de beeldinstellingen met voorbeeld aan" en *2 "Configureer Surround, PhysX"
*1: Windows' Software draait natuurlijk op GPU. Misschien als je de slider aanpast naar "Prestaties" of naar "Kwaliteit", de rendering van Windows aangepast wordt.
Ik vermoed zelf dat er vanuit Windows een fout is m.b.t renderen van objecten/games/UI.
*2: Kijk even wat er gebeurt als je "Processor" aanpast naar GPU of CPU.

Pagina: 1