GPU verminderde prestaties na Moederbord Switch?

Pagina: 1
Acties:

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Howdy!

Gisteravond heb ik mijn MSI Z370 Gaming M5 vervangen naar een Gigabyte Z390 Aorus Pro.

Inmiddels heb ik mijn CPU kunnen overclocken naar 5.08 GHz.

Vandaag start ik GTA & Rainbow Six: Siege op, en tot mijn verbazing lopen beide games op minder FPS.

Als ik naar Taakbeheer kijk, lijkt GTA niks van de GPU te gebruiken, en mijn i9 9900KF wordt ook niet echt gebruikt door GTA. Ik heb een KF series, waar geen ingebouwde GPU in zit.

Voor een MSI RTX 2080Ti loopt GTA V op 85 FPS in QHD (2K)

Iemand toevallig een idee waar dit mogelijk aan kan liggen?

-- EDIT --

Ik geloof toch dat ie de CPU gebruikt. Aangezien deze na van loop van tijd toch harder begint te blazen. Wel gek, aangezien in geen ingebouwde GPU heb...

[ Voor 17% gewijzigd door AltTabKeys op 17-12-2020 22:09 ]

What a terrible day to have eyes!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-10 19:32
Vanwaar de mobo swab dan, was die stuk ? Enige verschil naar ik weet tussen z370 en z390 was usb 3.1 en wifi.

Verder belangrijk om alle settings na te lopen tussen de 2 platformen.
-Welke clocks liep je 9900kf daar
-Xmp niet vergeten weer aan te zetten ?

Hoeveel fps verschil hebben we het eigenlijk over ?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:37
Kan zijn dat moederbord drivers elkaar in de weg zitten. Bij een moederbordswitch is het eigenlijk het beste een schone installatie van Windows te doen zodat je alle drivers van het oude mobo kwijt bent. Heb je überhaupt alle drivers geïnstalleerd en het geheugen juist ingesteld?

Onmogelijk dat er beeld gaat komen uit de video uitgangen op het moederbord met een KF. Bovendien moet de monitor aangesloten zijn op het moederbord als je de igpu gebruikt en aangezien je geen igpu hebt ga je daar nooit beeld uit krijgen.

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Skybullet schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:28:
Vanwaar de mobo swab dan, was die stuk ? Enige verschil naar ik weet tussen z370 en z390 was usb 3.1 en wifi.

Verder belangrijk om alle settings na te lopen tussen de 2 platformen.
-Welke clocks liep je 9900kf daar
-Xmp niet vergeten weer aan te zetten ?

Hoeveel fps verschil hebben we het eigenlijk over ?
Ondanks dat ze Z370 een i9 ondersteund, was de stabiliteit bij OC'ing niet de beste. Met enige regelmaat een BSOD gehad als ik XMP & OC deed. En als editor wil je niet halverwege het editen een BSOD krijgen... Ik verkoop het oude bord ook. Doet het prima, maar niet als je een i9 wil OC'en haha.

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Uszka schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:29:
Kan zijn dat moederbord drivers elkaar in de weg zitten. Bij een moederbordswitch is het eigenlijk het beste een schone installatie van Windows te doen zodat je alle drivers van het oude mobo kwijt bent. Heb je überhaupt alle drivers geïnstalleerd en het geheugen juist ingesteld?

Onmogelijk dat er beeld gaat komen uit de video uitgangen op het moederbord met een KF. Bovendien moet de monitor aangesloten zijn op het moederbord als je de igpu gebruikt en aangezien je geen igpu hebt ga je daar nooit beeld uit krijgen.
Geen schone installatie. Ik wist niet dat dat moest, oeps!

Maar, ik geloof dat ik het gefixed heb. Via Nvdia's instellingen bleek dat de voorkeursmethode de CPU was... Ook al had ik dit uitgezet, nog deed 'ie het. Dus ff reinstall en toen deed 'ie het gewoon. Misschien dat ik iets te snel dit topic maakte, oepsie!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
EDIT:

Te vroeg gejuicht! Na het opnieuw opstarten zijn de precies weer waardeloos. Ook gaat het renderen via de CPU. De GPU gebruikt precies 0.0%... En de CPU op 17% tijdens gamen.

Dit terwijl ik via het NVIDIA-Configuratiescherm heb geselecteerd om de RTX te gebruiken voor Physx-Instellingen.

EDIT 2: In taakbeheer gebruiken de games als GPU Engine "GPU 0 - Copy".
In MSI Afterburner wordt er gezegd dat ik Microsoft Basic Display Adapter gebruik...
Als ik MSI Komboster opstart, gebruikt deze wel de GPU. GPU Engine "GPU 2 - 3D"

[ Voor 58% gewijzigd door AltTabKeys op 18-12-2020 00:16 ]

Pagina: 1