Ervaring Wedi Fundo? Vloerverwarming in douche het waard?

Pagina: 1
Acties:

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06 16:14

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Zojuist werd ik gebeld door mn aannemer aangaande mn badkamer. Er wordt een inloopdouche gemaakt, betegeld, en ik was altijd van plan om een goot te plaatsen. Echter raadt hij dit niet aan ivm risico's qua lekkages en stelt hij voor een wedi fundo plaat te plaatsen omdat dit en veel simpeler zou zijn en dit gegarandeerd nooit ging lekken. Echter zou hier dan geen vloerverwarming kunnen komen wat ik eigenlijk wel gewild had.

De doucheruimte wordt 120x90. Is die wedi plaat het waard? En ook is het t waard om de vloerverwarming op te offeren? (rest van de badkamer krijgt wel vloerverwarming)

Edit: De plaat waar het om gaat: https://www.wedi.de/en/pr...showers/fundo-plano-linea

[ Voor 10% gewijzigd door mark-k op 17-12-2020 22:49 ]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

De aannemer wil hier het vooral zichzelf makkelijker maken. Ik zou bij de goot blijven, hij was er zelf bij toen de offerte werd gemaakt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
FirePuma142 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:51:
De aannemer wil hier het vooral zichzelf makkelijker maken. Ik zou bij de goot blijven, hij was er zelf bij toen de offerte werd gemaakt.
Ik betaal ze per uur btw, niet n vast bedrag, dus als ze minder aan het klooien zijn scheelt mij dat ook geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-06 14:56

Freakie1NL

Grote Baas

Je moet natuurlijk zelf weten of je perse vloerverwarming in het douche gedeelte wilt. Maar dat is niet geheel gebruikelijk en m.i. ook overbodig als de rest van de badkamer vloerverwarming heeft. Douche zet je toch eerst aan zodat hij warm water kan geven dan is de vloer als eerste warm.

Wij hebben zelf regels, maar niet de eerste bewoners. Als ik zelf de keuze had gehad had ik een wedi of soort gelijke plaat laten plaatsen. Het is gewoon makkelijker, ook in gebruik (schoonmaken, onderhoud).

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Freakie1NL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:58:
Je moet natuurlijk zelf weten of je perse vloerverwarming in het douche gedeelte wilt. Maar dat is niet geheel gebruikelijk en m.i. ook overbodig als de rest van de badkamer vloerverwarming heeft. Douche zet je toch eerst aan zodat hij warm water kan geven dan is de vloer als eerste warm.

Wij hebben zelf regels, maar niet de eerste bewoners. Als ik zelf de keuze had gehad had ik een wedi of soort gelijke plaat laten plaatsen. Het is gewoon makkelijker, ook in gebruik (schoonmaken, onderhoud).
Over de wedi plaat wordt gewoon getegeld btw, vind ik ook wel zo netjes en tegels liggen er al.
Klopt dat de vloer door het water wel warm wordt, maar ik moet dan toch met mn blote voetjes over de koude tegels om de douche aan te zetten, of weer awkward naar voren hangen. hoewel mn arm op zich lang genoeg moet zijn :P

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:01
Niks mis met een goede goot (tip: easydrain. Bevriende aannemer gebruikt andere meer), mits goed geïnstalleerd.

Roomba E5 te koop

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:50

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

mark-k schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:14:
..maar ik moet dan toch met mn blote voetjes over de koude tegels om de douche aan te zetten..
Is het dan niet handiger om te kijken waarom die tegels zo koud zin en niet gewoon op (bad)kamer temperatuur ? Zoals @Freakie1NL al aangeeft lijkt het mij zwaar overbodig.

Overigens, om wat voor vloer verwarming gaat het (standaard / elektrisch) ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
DukeBox schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:18:
[...]

Is het dan niet handiger om te kijken waarom die tegels zo koud zin en niet gewoon op (bad)kamer temperatuur ? Zoals @Freakie1NL al aangeeft lijkt het mij zwaar overbodig.

Badkamertemperatuur = ?

In combinatie met type C ventilatie is de vloer van de badkamer gewoon koud. Eigenlijk zoals zo'n beetje elke ruimte roosters zonder vloerverwarming.

Die hype van de goten snap ik niet. Die vloerverwarming; lekker man :) . Maargoed, als de kraan maar lang genoeg heeft open gestaan en de Ta is relatief laag.. dan boeit het niks meer.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
DukeBox schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:18:
[...]

20 graden voelt nog steeds koud aan je voeten lijkt me, op tegels, aangezien die toch vrij aardig warmte geleiden.
Het wordt verwarming met water, aangezien ik dit op de gehele begane grond ook krijg. Gaat denk ik vrij standaard aan staan want heb wtw ventilatie dus warmte gaat niet echt verloren.

• kabeltjekabel
mark-k schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:23:
[...]

20 graden voelt nog steeds koud aan je voeten lijkt me, op tegels, aangezien die toch vrij aardig warmte geleiden.
Het wordt verwarming met water, aangezien ik dit op de gehele begane grond ook krijg. Gaat denk ik vrij standaard aan staan want heb wtw ventilatie dus warmte gaat niet echt verloren.
Doe wel extra kleine HoH in de douche, dan kun je het daar tenminste nog wat warmer krijgen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:28:
[...]

Doe wel extra kleine HoH in de douche, dan kun je het daar tenminste nog wat warmer krijgen.
Nja het is dus de vraag of ik die vvw wel of niet in de douche krijg ivm wel of geen plaat. Wat ik tot nu toe zie.

voordelen:
Perfect afschot.
minder werk (dus minder uren).

Nadelen:
Maybe alsnog duurder dan het extra werk met n goot.
Geen vvw in het douchegedeelte.

HoH wordt verder overal 10cm als ik me niet vergis.

[ Voor 5% gewijzigd door mark-k op 17-12-2020 22:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
mark-k schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:30:
[...]

Nja het is dus de vraag of ik die vvw wel of niet in de douche krijg ivm wel of geen plaat. Wat ik tot nu toe zie.

voordelen:
Perfect afschot.
minder werk (dus minder uren).

Nadelen:
Maybe alsnog duurder dan het extra werk met n goot.
Geen vvw in het douchegedeelte.

HoH wordt verder overal 10cm als ik me niet vergis.
Nja, bedoelde badkamer in het algemeen.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:36:
[...]

Nja, bedoelde badkamer in het algemeen.
10cm moet wel goed genoeg zijn toch? Of raad je krapper op elkaar aan?

• kabeltjekabel
mark-k schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:42:
[...]

10cm moet wel goed genoeg zijn toch? Of raad je krapper op elkaar aan?
Wist niet dat je al 10cm ging doen. Maar hangt af van wat je in de rest van het huis hebt, je aanvoertemperatuur, etc. etc.

Het is wel steeds minder winst als je dichter op elkaar gaat.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
kabeltjekabel schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:55:
[...]

Wist niet dat je al 10cm ging doen. Maar hangt af van wat je in de rest van het huis hebt, je aanvoertemperatuur, etc. etc.

Het is wel steeds minder winst als je dichter op elkaar gaat.
Als het goed is wordt t hele huis 10cm. Aanvoertemp etc uiteraard nog niet bekend want het ligt nog niet dus weet niet wat voldoende wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murkmans
  • Laatst online: 04:37
Wij hebben eenzelfde inloopdouche van 120x90 met wedi-platen (want houten verdiepingsvloer en was snel te plaatsen).

We hebben in de douchehoek van 120x90, een douche-element van 90x90 en de overige 30cm, net als de gehele badkamer, opgevuld met een voorgefreesde plaat. Daar ligt nog wel verwarming dus.

Werkt ideaal want je gaat juist op die 30cm staan wachten tot het water warm ism https://www.debouwmarktsh...pobEEbcfD5bBoCfMoQAvD_BwE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hier een douche van 130x100 met elektrische vloerverwarming in de douche zelf. Toen deze jaren geleden stuk ging heb ik hem daarna nooit gemist (en ik zit zelfs graag onder de douche :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
Murkmans schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:50:
Wij hebben eenzelfde inloopdouche van 120x90 met wedi-platen (want houten verdiepingsvloer en was snel te plaatsen).

We hebben in de douchehoek van 120x90, een douche-element van 90x90 en de overige 30cm, net als de gehele badkamer, opgevuld met een voorgefreesde plaat. Daar ligt nog wel verwarming dus.

Werkt ideaal want je gaat juist op die 30cm staan wachten tot het water warm ism https://www.debouwmarktsh...pobEEbcfD5bBoCfMoQAvD_BwE.
Ook nog over gedacht maar de 120x90 is al aangekocht door de aannemer volgens mij. In elk geval blij dat ze meeste mensen het niet missen, denk dat mijn armen lang genoeg moeten zijn om de douche aan te zetten buiten de douche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:05
Hier heb ik de Wedi Fundo Plano gebruikt. Perfect systeem!
Aangezien mijn ik een houtenbalk laagsverdiepingsvloeren heb, en dus niet naar beneden kon, en dus de hoogte in moest voor de afvoer. Hier zijn twee opties;
- Afstorten (veel gewicht en meer werk)
- Wedi Fundo.
Ik hoefde hem alleen op maat de maken, en te verlijmen. Perfect systeem! Voor de wanden de standaard Wedi platen gebruikt. Daarnaast is het advies in de douche geen vloerverwarming te plaatsen i.v.m. het droogstoken van je sifon 😄
Ik zou het Wedi systeem zo weer gebruiken.

• tun82
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb tot aan de douchegoot de vloerverwarming liggen, alles hoh 10cm. Met tegels. Tussen douchegoot en muur geen vloerverwarming. Ik kan niet anders zeggen dat ik het heerlijk vind!! Als je iedere dag doucht lijkt mij de kans op droogstoken van de sifon geen probleem. Althans ik heb er nog niets van gemerkt, ook niet bij enkele dagen afwezigheid.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:41
Ik heb in 2 verschillende woningen vloerverwarming op de badkamer gehad. Maar geen enkele in de douche. En door de eelt/voetzool (eelt heb ik niet veel) merk ik in de korte tijd dat ik op de koude vloer sta niets ervan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Topicstarter
De plaat is inmiddels besteld, ik gok dat ik het idd wel overleef zonder verwarming in de douche zelf. Bedankt voor jullie ervaringen :)
Pagina: 1