Vraag

• Fritsjeh
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-01-2021
Mijn vraag Heb sinds kort de LG OLED 55CX6LA TV, ik vind dat het zappen erg traag gaat, het beeld staat zelfs even op zwart. Het is volgens mij niet iets ernstig, maar ik ben benieuwd of er meer gebruikers van dit type tv daar ook last van heeft
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Ik gebruik de CI +Module van Ziggo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Fritsjeh op 19-12-2020 01:50)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:43

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het kan ook door de CI-module veroorzaakt worden, je zou even zonder CI-module kunnen proberen (scan de zenders met netwerkcode 4444 daarvoor) en kijken hoeveel sneller het gaat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarmee vergelijk je de snelheid van 't 'zappen'? Als je 't bijvoorbeeld vergelijkt met het analoge signaal van voeger dan is 't digitale signaal inderdaad altijd traag.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het kan ook door de CI-module veroorzaakt worden, je zou even zonder CI-module kunnen proberen (scan de zenders met netwerkcode 4444 daarvoor) en kijken hoeveel sneller het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:53
dmantione schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:57:
Dat zal zeker sneller gaan aangezien je dan voornamelijk naar de SD (MPEG-2) zenders zit te kijken. Bij H.264 duurt het sowieso langer voor je beeld hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

hcQd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:11:
[...]

Dat zal zeker sneller gaan aangezien je dan voornamelijk naar de SD (MPEG-2) zenders zit te kijken. Bij H.264 duurt het sowieso langer voor je beeld hebt.
Zou wel mooi zijn als een TV / CI+ module alle beschikbare kanalen gewoon zou gaan bufferen, hé :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ontvangers met full-band-capture kunnen dat soort dingen, maar FBC is nog niet tot de tuners in televisies zelf doorgedrongen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Er wordt overigens bij DVB niet gebufferd (als bij IPTV het geval is). Wel moet je wachten tot er een keyframe voorbij komt, dan pas kan de TV beginnen met weergeven. De meeste aanbieders stellen de compressie zo in dat er eens per seconde een keyframe voorbij komt.

Als de stream gecodeerd is, dan moet je eerst nog wachten totdat de kaart de sleutels heeft ontvangen om een I-frame te kunnen decoderen. Hier wordt doorgaans het één en ander gecachet. Afhankelijk van hoe effectief de caching is de overhead van codering op de zaptijd klein of loopt het op tot meerdere seconden.
Pagina: 1