Denon DCD-520AE | hickup in eerste seconde van nummer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• MaartenVerheul
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-09-2021
Ik wil een ervaring uitwisseling starten over Denon Optische Aansluitingen. Ik kocht een Denon CD 520 AE met een optische aansluiting en een analoge aansluiting. Over de analoge uitgang gaat alles prima, maar over de optische uitgang hebben veel van mijn officiële CD’s een hickup in de eerste seconde van het eerste liedje. Denon waart zich vrij door te vertellen dat er in de handleiding staat dat de CD Speler mogelijk niet alle CD’s goed afspeelt. Ik heb de Speler ter reparatie aangeboden bij BCC, en zij weten mij te vertellen dat de afwijkingen binnen de specificatie vallen. Ik vind dit niet kunnen, wat is Uw mening ?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Waarop, dus op wat voor een apparaat, heb je die TOSLINK aansluiting aan gesloten? Op het moment dat de CD speler het signaal gaat versturen over die Fiber Optical óf COAX aansluiting dan schakel je de DAC van de CD speler uit (dôh) en ga je vertrouwen op een ander device qua omzetting van DIGITAAL naar ANALOOG.

Het lijkt er meer op dat dát apparaat te traag is.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:54

FeaR

In GoT we trust

Vraag & Aanbod overig is voor het aanbieden van goederen ;) Audio en HiFi lijkt mij de betere plek: VAO > AUD

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• MaartenVerheul
Bedankt voor die analyse, Will-M, maar we hebben de Denon X 1500 H Surround Receiver ook getest met een Personal Computer, verbonden door een Toslink kabel, en dan gaat het helemaal goed met die officiële CD’s. Volgens Denon en BCC ligt het aan de CD’s ...

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MaartenVerheul schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:59:
Bedankt voor die analyse, Will-M, maar we hebben de Denon X 1500 H Surround Receiver ook getest met een Personal Computer, verbonden door een Toslink kabel, en dan gaat het helemaal goed met die officiële CD’s. Volgens Denon en BCC ligt het aan de CD’s ...
Het ligt aan de CD's? :o

Die 'krengen' kunnen eigenlijk alleen volgens de spes's uit het 'RED-BOOK' geproduceerd worden (anders zijn 't geen CD's) >:)

Als je wat CD's hebt liggen: Kijk eens of AAD / ADD / DDD wat verschillen oplevert in weergave, Ik vermoedt van niet, maar..... :P

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe staat die X1500H qua geluidsinstelling op je cd input ingesteld? Op de auto stand? Zet hem eens op stereo of multichannel, kijken of dat het oplost. Zou de herkenning van het signaal encoding kunnen zijn, bij analoog heb je die niet.
Ik heb zelf ook de DCD520 icm een AVR2311, optisch aangesloten, en ik herken niet zo wat je zegt. Wil het morgen wel even voor je uittesten though, is alweer even geleden dat ik een CD draaide :P

@Will_M uit eigen ervaring weet ik dat als je een cd afspeelt, je tegelijk zowel digitale als analoge output krijgt. In de DCD520 zit iig geen keuzemogelijkheid, das wat dat betreft gewoon een domme cd speler :+
En het ding heeft alleen een optische output. Denon dingetje van 10 jaar terug, in 2012 zijn ze lamgzamerhand overgestapt op coaxiaal als standaard.

[ Voor 29% gewijzigd door The Eagle op 18-12-2020 21:12 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenVerheul
Hallo Eagle, ik heb je bericht gelezen, ik ben er ook achter dat er meerdere instellingen mogelijk zijn. Inmiddels heb ik van BCC te horen gekregen dat de Speler niet te repareren is. Ik krijg door garantie al het geld terug. Voor mij geen optische aansluiting meer, ik ga voor HDMI en RCA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Das netjes van ze :)

Tip van flip: je wilt boor muziek juist geen HDMI of RCA, eigenlijk alleen digitale coax. Optisch heb je nu gezien, en voor HDMI ga je al snel naar een BR speler. Die doen ook prima cd's uiteraard, maar hebben wel een flinke opstarttijd. Dat laatste was de reden dat ik naast mijn DBP1611UD ook de DCD520 gekocht heb.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40
(jarig!)
The Eagle schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:27:
Das netjes van ze :)

Tip van flip: je wilt boor muziek juist geen HDMI of RCA, eigenlijk alleen digitale coax. Optisch heb je nu gezien, en voor HDMI ga je al snel naar een BR speler. Die doen ook prima cd's uiteraard, maar hebben wel een flinke opstarttijd. Dat laatste was de reden dat ik naast mijn DBP1611UD ook de DCD520 gekocht heb.
Redelijke onzin! Een goede cdspeler heeft heus ook een goede dac aan boord. Een goede rca/tulpplug kabel geeft het geluid dan meer dan prima door. Wie zegt dat de dac van de versterker altijd beter zou zijn dan die van de cdspeler? Los daarvan zijn de verschillen tussen de dac's van degelijke A-merken audio niet zo heel groot dat dit ook hoorbaar is.

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat was niet mijn insteek. Ik was er even vanuit gegaan dat ie met RCA coaxiaal aansluiten bedoelde.
Maar idd, een beetje CD speler (zo ook de DCD520) heeft een prima DAC aan noord, dus analoog aansluiten behoort ook tot de mogelijkheden.

Pagina: 1