Welke chipset is stabieler, het gaat dus niet om prijs/prestatie, alleen stabiliteit!
Het zou dan om de volgende mobo's gaan: Asus A7M266 of een MSI K7T Turbo.
Het zou dan om de volgende mobo's gaan: Asus A7M266 of een MSI K7T Turbo.
Verwijderd
Ja maar wie steekt die kaart dan ook op de 3e??Op maandag 13 augustus 2001 00:03 schreef Sick_Nick het volgende:
Heb een Asus A7V133 met daarop een KT133a chipset. Kan niet anders zeggen dan super stabiel, draait nu op 150 Mhz.
Enige nadeel is dat je een update moet uitvoeren als je een SB Live in het 3e pci slot wilt steken. Dat kan fout gaan, komt door bug in southbridge.
Geen flauw idee waarom mensen die kaart in de 3e steken. Ik begrijp al niet dat mensen die prutskaart in hun systeem willen hebben. Ik zou al niet meer zonder m'n yamaha SW1000XG kunnen. Toch net iets (lees: veeeel meer) functies dan een SB LiveOp maandag 13 augustus 2001 00:07 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Ja maar wie steekt die kaart dan ook op de 3e??Dat dink moet i.v.m. storingen zo ver mogelijk van de VGA-kaart vandaan, dus in de onderste graag!
Maar goed te horen dat de KT133A ook lekker stabiel is. Dan kun je gelukkig volstaan met een SDR systeem!
Oh ja, wat dan? Mijn SB Live! Value (toen net een paar maanden oud) voldoet nog steeds prima, en ik vind het een geweldige kaart!Op maandag 13 augustus 2001 00:12 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Geen flauw idee waarom mensen die kaart in de 3e steken. Ik begrijp al niet dat mensen die prutskaart in hun systeem willen hebben. Ik zou al niet meer zonder m'n yamaha SW1000XG kunnen. Toch net iets (lees: veeeel meer) functies dan een SB Live
Oh ja joh!!!
| I've got permission to color outside the lines |
Heb jij 8 stereo uitgangen die je allemaal tegelijk kan gebruiken en programma's vertellen welke ze moeten gebruiken? Nee, dacht het nietOp maandag 13 augustus 2001 00:13 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Oh ja, wat dan? Mijn SB Live! Value (toen net een paar maanden oud) voldoet nog steeds prima, en ik vind het een geweldige kaart!
Ook goed... Hij moet echt zeer stabiel zijn hoor! Het is voor iemand die gewoon altijd zijn PC goed in orde wil hebben, en geen gezeur. KT133A is dan wel goed genoeg hoop ik...Op maandag 13 augustus 2001 00:18 schreef raw meat het volgende:
Die AMD is stabieler en DDR die MSI heeft SDR en KT133A is ook goed hoor.
Oh ja joh!!!
Betaal je zeker wel BEHOORLIJK wat meer voor? of niet? SB Live kost bij Norrod 'maar' 150,- Midi klinkt acceptabel als het aan mij ligt, maar dat kun je trouwens ook wijzigen hoor (de midibank). Dus dat valt op te lossen. Verder zou ik echt niet weten warom ik 8 (!) stereo-aansluitingen nodig zou hebben.Op maandag 13 augustus 2001 00:23 schreef Sick_Nick het volgende:
[..]
Heb jij 8 stereo uitgangen die je allemaal tegelijk kan gebruiken en programma's vertellen welke ze moeten gebruiken? Nee, dacht het nietEn hoe klinken Midi files bij jou, waarschijnlijk als een kat die over een valse piano loopt, bij mij klinken ze hetzelfde als de echte instrumenten (en daarmee bedoel ik ook als de echte instrumenten, en zuiver ook)
En heb jij 32 MB ROM voor midi data bases, nee dat heb je ook al niet.
Al met al kan ik stellen dat die SB Live een prutskaart is, iig wel naar mijn eisen. Ik zou niet zonder deze kaart kunnen, is echt een toppertje.
Mkay dit is hetzelfde als koeien en konijnen vergelijken. Je moet gewoon in je mobo boekje kijken, welke pci-gleuven en welke agp-gleuf gedeelt worden. Dus niet luk raak in je 5e pci gleuf gooien, want die word dan weer met een ander gedeelt. Vaak met je USB of iets interns. Dus das ook niet al te fijn.Op maandag 13 augustus 2001 00:07 schreef banaan-X het volgende:
[..]
Ja maar wie steekt die kaart dan ook op de 3e??Dat dink moet i.v.m. storingen zo ver mogelijk van de VGA-kaart vandaan, dus in de onderste graag!
Maar goed te horen dat de KT133A ook lekker stabiel is. Dan kun je gelukkig volstaan met een SDR systeem!
| I've got permission to color outside the lines |
Verwijderd
Ik heb die KT133A, ik heb er tot nu toe geen problemen mee gehad.Op maandag 13 augustus 2001 00:01 schreef banaan-X het volgende:
Ja dat de AMD 761 stabiel was, wist ik eigenlijk wel!Iemand nog ervaring met een KT133A (uiteraard, maar graag een reactie
)
dikzak
Wat moet je er dan nog aan configureren? Wel handig om even te weten!Op maandag 13 augustus 2001 03:01 schreef ubermaestro het volgende:
KT133A is stabiel, maar je moet wel het een ander configgen om het stabiel te krijgen, daarna werkt het perfect, AMD761 schijnt nog stabieler te zijn heb ik gelezen.
Verwijderd