Vraag

• Qon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19-07 09:53
Wellicht een leuke case voor mensen met meer verstand van routing.

Ik heb sinds kort een TP-Link Deco M4 mesh systeem en ik kom vanaf een RT-N66U Asus.

Nu gebruikte ik de 'download master' functie regelmatig van de Asus router om torrents te downloaden.
Daarnaast had ik een externe harde schijf aan de USB poort van de Asus router gekoppeld voor opslag zodat ik rechtstreeks vanaf mijn LG TV deze 'netwerk schijf' kon bereiken en zo dus m'n video's streamen op de TV.

Mijn nieuwe situatie nu is als volgt:

[MODEM ZIGGO - In bridge modus]
--> Bedraad aangesloten op:
TP-Link Deco M4 main unit het DECO netwerk is mijn enige wifi netwerk dat ik gebruik.
TP-Link Deco M4
Unmanaged switch (deze gaat naar al m'n andere wired devices in mijn netwerk)
TP-Link Deco M4 laatste unit
--> Bedraad doorverbonden aan:
Asus RT-N66u (wireless netwerk staat uit)

2 vragen:
1. Is het nu mogelijk voor mij om in deze situatie nogsteeds gebruik te maken van mijn 'Download master' functie van de Asus RT-N66U? Zo ja, hoe moet ik dit instellen?

2. Is het nog mogelijk om ook nog via m'n LG TV de netwerk schijf (harde schijf aan de USB van de Asus) te benaderen? Zo ja, hoe moet ik dit instellen?

Alle reacties

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:20
Ik heb geen ervaring met deze functionaliteit, maar wat gebeurt er als je bij de Asus router de dhcp uit zet, een ip-adres geeft in de range van je andere router en dan de kabel in poort 1 van de Asus router steekt (dus niet de WAN poort)? Als het goed is kan je de router dan gewoon benaderen. Probleem wordt misschien dat hij geen gateway heeft, maar met wat mazzel kan je dat ook instellen (gateway wordt dan het adres van je andere router).