3 piepjes na installatie rtx 3060 ti

Pagina: 1
Acties:

• nivaho
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-12-2024
Beste tweakers,

Na installeren van mijn msi rtx 3060 ti gaming x trio krijg ik nu bij het opstarten 3korte piepjes. Hiervoor geen last van gehad. Toen had ik een gtx 970.

De pc start verder wel gewoom op en gamen doet hij ook gewoon.

Ik vraag mij af wat het betekent?

Ik heb een:
Asus sabertooth p67 rev3 moederbord
2x geil 8gb stick
I7 2600k
850watt corsair power supply

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17
Waarschijnljik staat er in de handleiding van het moederbord wat de piepjes inhouden. Zou daar dus even in kijken :)

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:59
Rechtstreeks uit de asus troubleshooting guide. 1x lang en 3x kort betekend dat er iets mis is met je grafische kaart. Dubbel check dus of hij goed in z'n slot zit en of je alle molex poweraansluitingen van kabels hebt voorzien.

• nivaho
Het zijn alleen 3 korte piepjes

• Krentemik
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:58
Je hebt een hele moderne videokaart in een oud systeem gezet. Ik heb zelf ook een PC met een i7 2600k, toen ik daar een rx 570 in probeerde kreeg ik niks als problemen. Die rx 570 in een nieuwe PC geplaatst met een ryzen 3700x en dezelfde kaart draaide helemaal zonder problemen. En die rx 570 is nog lang zo modern niet. Overigens heb ik nu ook dezelfde 3060 ti in die nieuwe PC en die draait als een tierelier. Misschien toch een andere PC aanschaffen?

• nivaho
Ik ben ook van plan een nieuw systeem te maken. Alleen het is wel raar dat die piept. Maar ik kan wel gewoon in windows en spellen spelen.

Dus blijft vaag.

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:17
Misschien bios resetten kijken of dat wat doet?

• nivaho
Het zijn dus wel 4 korte piepjes. Zou dus inderdaad met de videokaart te maken hebben.

Tja opnieuw erin blijft hetzelfde. Alles stekkers zitten er goed in. Zal het dan te maken hebben met een te oud moederbord? :P

Ik kan verder wel gewoon gamen. Dus dat is wel apart.

Kan dit kwaad?

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-10 00:29
PCI-E slot dat misschien teveel watt voor z'n kiezen krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

nivaho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:55:
Het zijn dus wel 4 korte piepjes. Zou dus inderdaad met de videokaart te maken hebben.

Tja opnieuw erin blijft hetzelfde. Alles stekkers zitten er goed in. Zal het dan te maken hebben met een te oud moederbord? :P

Ik kan verder wel gewoon gamen. Dus dat is wel apart.

Kan dit kwaad?
Hoeveel Piepjes zijn 't nou écht? ;)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Wellicht eens in de bios of er een optie is met legacy mode of efi mode. Dat heeft hier wel eens geholpen met wat video kaart problemen.

• nivaho
Will_M schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:57:
[...]

[...]

Hoeveel Piepjes zijn 't nou écht? ;)
Het zijn 4 korte piepjes achter elkaar. Sorry voor de onduidelijkheid. Moest het even filmen om meerdere keren te horen :P

In het boekje van moederboord lees ik het volgende:
-One continues beep followed by three short beeps --> No VGA detected
-One continues beep followed by four short beeps ---> Hardware component failure.

Ik hoor nu echt alleen maar 4 korte piepjes heel snel. Daarna start mijn systeem gewoon op. Net Gtx 970 erin doet die het zonder piepjes. Rtx 3060ti erin dan doet die weer 4 korte piepjes.

Ik ga er dus vanuit dat het aan mijn GPU ligt. Zal het te maken hebben pci3.0 vs pci4.0 kaart? Mijn moederbord trekt die pci 4.0 niet?

Is het erg om er wel verder mee te blijven gamen? Of moet ik haastig opzoek naar nieuwe setup?

Verwijderd

nivaho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:47:
[...]

Het zijn 4 korte piepjes achter elkaar. Sorry voor de onduidelijkheid. Moest het even filmen om meerdere keren te horen :P

In het boekje van moederboord lees ik het volgende:
-One continues beep followed by three short beeps --> No VGA detected
-One continues beep followed by four short beeps ---> Hardware component failure.

Ik hoor nu echt alleen maar 4 korte piepjes heel snel. Daarna start mijn systeem gewoon op. Net Gtx 970 erin doet die het zonder piepjes. Rtx 3060ti erin dan doet die weer 4 korte piepjes.

Ik ga er dus vanuit dat het aan mijn GPU ligt. Zal het te maken hebben pci3.0 vs pci4.0 kaart? Mijn moederbord trekt die pci 4.0 niet?

Is het erg om er wel verder mee te blijven gamen? Of moet ik haastig opzoek naar nieuwe setup?
Pcie versie 3v4 is het in ieder geval niet. Meer waarschijnlijk eufi vs legacy. Kan je in de BIOS komen met je nieuwe kaart?

Biosupdate van je moederbord zou mijn eerste optie zijn.

Als het verder prima werkt, lekker zo laten.

• nivaho
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:55:
[...]

Pcie versie 3v4 is het in ieder geval niet. Meer waarschijnlijk eufi vs legacy. Kan je in de BIOS komen met je nieuwe kaart?

Biosupdate van je moederbord zou mijn eerste optie zijn.

Als het verder prima werkt, lekker zo laten.
Versie 3602
2012/11/22
laatste bios heb ik al :P Wordt ook niet meer geupdate denk ik. Het is gewoon een oud moederbordje. Verder werkt alles prima.

Eufi vs legacy maakt ook niet uit. Ik kan gewoon in de bios komen. Alles werkt verder gewoon. Daarom is het vooral vreemd. Ik zou het zonde vinden als ik mijn kaart namelijk naar de klote help

Verwijderd

nivaho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:14:
[...]

Versie 3602
2012/11/22
laatste bios heb ik al :P Wordt ook niet meer geupdate denk ik. Het is gewoon een oud moederbordje. Verder werkt alles prima.

Eufi vs legacy maakt ook niet uit. Ik kan gewoon in de bios komen. Alles werkt verder gewoon. Daarom is het vooral vreemd. Ik zou het zonde vinden als ik mijn kaart namelijk naar de klote help
Daar zou ik niet vanuit gaan. Ik denk dat je moederbord hem niet helemaal lekker detecteerd want 8 jaar nieuwer dan je BIOS.

Kapot gaat hij er echt niet van.

• nivaho
Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:17:
[...]

Daar zou ik niet vanuit gaan. Ik denk dat je moederbord hem niet helemaal lekker detecteerd want 8 jaar nieuwer dan je BIOS.

Kapot gaat hij er echt niet van.
Ik hoop het. Ik ga begin volgend jaar een compleet nieuw systeem bouwen. Hopen dat hij het volhoud :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
nivaho schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:47:
Je moederbord heeft niet eens PCI-E 3.0, maar 2.0.

De kaart wordt, afhankelijk van de settings gebottleneckt door cpu en moederbord, maar kapot gaat het iig niet.

En binnenkort kwam er een nieuwe basis, dus geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zinvol
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-07 17:08
Een kleine bug in de bios, nieuwe bios -kan- het oplossen, maar je kan ook CSM support uitzetten, dit had ik, en een paar andere tweaker ook.

Heeft inderdaad te maken met dat de kaart veel nieuwe is dan het moederbord denk ik.

[ Voor 23% gewijzigd door Zinvol op 18-12-2020 13:10 ]

Pagina: 1