Vraag

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Beste Tweakers,

Het volume op mijn splinternieuwe Asus ROG G732LXS-HG047T laptop is te laag op 100%. Films komen totaal niet tot hun recht en in games als Read dead redemption 2 moet je voorover buigen om te horen wat er wordt gezegd omdat de ventilatoren ook hun werk doen. (En niet eens luid).

De asus helpdesk voorziet alleen een retour als oplossing nadat ik twee Realtek drivers heb geïnstalleerd op hun verzoek.

Dus daarom mijn hulpvraag naar de kennis hier, wat kan ik hiermee doen? Ik heb hiervoor een Asus GL503VM gehad en die was gewoon goed. Nu een laptop van ruim dubbel de prijs en het geluid is helemaal ruk.

Wat heb ik al gedaan?
Sonic studio opnieuw installeren en instellen.
Instellingen volume mixer en Windows geluidsinstellingen.
Probleemoplossingen laten zoeken.
Drivers updaten/opnieuw installeren.

Fx sound, DFX sound, Letasoft soundbooster installeren helpt wel maar dan alsnog blijft het volume voornamelijk op 100% staan.
En dat kost ook weer geld en daar ben ik gevoelsmatig tegen vanwege de hoge prijs van de laptop. Voor dit geld mag ik ook wat verwachten en al helemaal als ik die peppie reclame op de Asus site zie: “up to 2.8x more volume” bron: https://rog.asus.com/lapt...rog-strix-scar-17-series/

Zie ik iets over het hoofd? Is er een andere oplossing? Eerst eens opnieuw installeren?

Thx voor het meedenken.

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:59
Bij laptops zou ik eerder uitwijken naar een goede headset of koptelefoon.
De luidsprekers zijn niet echt gemaakt op kwaliteit

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

D-dark schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:29:
Bij laptops zou ik eerder uitwijken naar een goede headset of koptelefoon.
De luidsprekers zijn niet echt gemaakt op kwaliteit
Ze zijn dan misschien niet gemaakt op 'kwaliteit' maar ze genereren helaas vaak nog genoeg geluidsdruk (lees: dB(a)) om een vorm van tinnitus te kunnen bewerkstelligen.

Hoe is het met de oren van @DaanozZ momenteel gesteld?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DaanozZ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09-2024
Will_M schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:35:
[...]

Hoe is het met de oren van @DaanozZ momenteel gesteld?
Goede en terechte vraag, een onderschat probleem. Ik durf wel te stellen dat mijn gehoor prima is. Waar de vorige laptop nooit voorbij 60% kwam, staat deze bijna constant op 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-04 12:50
Beste mensen,

Ik heb hetzelfde probleem. Net als bij mijn vorige laptop is het volume op maximaal dusdanig laag dat het echt stil moet zijn om het geluid enigszins normaal te kunnen horen. Dus als er in de woonkamer gesproken wordt kun je eigenlijk al niet meer normaal muziek luisteren of de audio volgen. Of bijvoorbeeld een filmpje kijken is ook lastig, dan moet de laptop dus binnen 1 meter staan en er moet geen omgevingsgeluid zijn. Ik zou het volume dus graag iets harder kunnen zetten.

Met onze oren is niets mis, en met z'n tweeën een koptelefoon is niet de oplossing die we zoeken.

Ik heb hier eerder wel eens naar gekeken maar ik kan nergens iets vinden om het volume wat te verhogen. Kunnen jullie helpen? Ik hoop dat er een programmatje is dat ik kan downloaden waarmee ik het volume omhoog kan brengen.

In mijn geval gaat het om een Toshiba Sattelite pro A50-E24X

[ Voor 22% gewijzigd door grasmaaier op 04-11-2022 08:38 ]