Ik ben al een aardig tijdje aan het rommelen om een hele rare probleem op te lossen, eentje die ik niet tegen kom als ik erna googled. Ik heb namelijk sinds een week mijn nieuwe pc gebouwd met een ryzen 5 5600x en heb daarbij besloten nog mijn Sapphire RX vega 64 Nitro+ voorlopig te blijven gebruiken.
Ik heb op dit moment mijn GPU via de AMD driver software OCed met +5% GPU clock, 945->1000 VRAM clock, +50% powerlimit en een costum fan curve. Elke keer als ik de gratis demo 3DMark gebruik om te benchmarken (ook als ik gewoon een game opstart!) crasht mijn AMD driver hem na
1 seconden. Als de drivers eenmaal opnieuw gestart zijn, kan ik met diezelfde configuratie 100x de benchmarks draaien zonder problemen. Totdat ik mijn PC opnieuw start, dan begint het hele verhaal weer opnieuw dat ik eerst moet wachten op de 1e crash die altijd na 1 sec gaming of benchmarking begint.
Wat heb ik zoal geprobeerd om dit probleem op te lossen?
- Drivers down-daten (is dit een woord?) naar een eerdere versie.
- DDU in safe-mode gerund en de nieuwste drivers geïnstalleerd.
- In de BIOS SAM uit zetten.
- Bij het bouwen van de pc win10 opnieuw installeren.
Setup:
Asus B550F gaming wifi mobo
Ryzen 5 5600x cpu
T. Force 32Gb (2x16gb) RAM
NZXT Kraken X73 cpu koeler
Sapphire RX Vega 64 Nitro+ GPU
LianLi PC-O11 Dynamic case
Coolermaster vertical GPU mount.
Corsair HX1200i PSU
Ik ben ten einde raad en heb geen flauw idee wat ik nu verder moet doen.
Overigens, dit staat er in win10 event viewer:
Ik heb op dit moment mijn GPU via de AMD driver software OCed met +5% GPU clock, 945->1000 VRAM clock, +50% powerlimit en een costum fan curve. Elke keer als ik de gratis demo 3DMark gebruik om te benchmarken (ook als ik gewoon een game opstart!) crasht mijn AMD driver hem na
1 seconden. Als de drivers eenmaal opnieuw gestart zijn, kan ik met diezelfde configuratie 100x de benchmarks draaien zonder problemen. Totdat ik mijn PC opnieuw start, dan begint het hele verhaal weer opnieuw dat ik eerst moet wachten op de 1e crash die altijd na 1 sec gaming of benchmarking begint.
Wat heb ik zoal geprobeerd om dit probleem op te lossen?
- Drivers down-daten (is dit een woord?) naar een eerdere versie.
- DDU in safe-mode gerund en de nieuwste drivers geïnstalleerd.
- In de BIOS SAM uit zetten.
- Bij het bouwen van de pc win10 opnieuw installeren.
Setup:
Asus B550F gaming wifi mobo
Ryzen 5 5600x cpu
T. Force 32Gb (2x16gb) RAM
NZXT Kraken X73 cpu koeler
Sapphire RX Vega 64 Nitro+ GPU
LianLi PC-O11 Dynamic case
Coolermaster vertical GPU mount.
Corsair HX1200i PSU
Ik ben ten einde raad en heb geen flauw idee wat ik nu verder moet doen.
Overigens, dit staat er in win10 event viewer:
Faulting application name: Radeonsoftware.exe, version: 10.1.2.1829, time stamp: 0x5fca253b Faulting module name: ucrtbase.dll, version: 10.0.19041.546, time stamp: 0x43cbc11d Exception code: 0xc0000409 Fault offset: 0x000000000007287e Faulting process id: 0x3120 Faulting application start time: 0x01d6d48494871635 Faulting application path: C:\Program Files\AMD\CNext\CNext\Radeonsoftware.exe Faulting module path: C:\Windows\System32\ucrtbase.dll Report Id: 2cf78772-c46d-4e2c-acf9-0933c12de4c7 Faulting package full name: Faulting package-relative application ID: |