Fanatec McLaren GT3 Wheel opnieuw gereleased

Pagina: 1
Acties:
  • 1.474 views

• postspecial
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-07 14:54
Fanatec heeft een nieuwe (ge-updatete) versie van het oude McLaren wiel uitgebracht dat tegenwoordig alleen maar tegen meerprijs tweedehands te krijgen is, ik vind het erg zelf uitzien als een goede deal (vooral voor de prijs, 200€). Het lijkt wat groter dan het F1 wiel, als je net als ik grote handen hebt is dit misschien een betere optie :+ .De quickrelease ziet er wel een beetje shady uit maar fanatec kennende zal het wel goed genoeg werken. Wat denken jullie?

Link https://fanatec.com/eu-en...ring-wheel-mclaren-gt3-v2

• Isniedood
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17-07 16:37

Isniedood

nee, echt niet!

Bijzonder goedkoop inderdaad. Magnetic shifters notabene.

Zit zelf te wachten op een f1 stuurtje met leren grips. Heb nu de porsche rim van 320mm, dan voegt dit voor mij niet veel toe.

Mijn foto's met mijn lieve Pentax K200d

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:48
Isniedood schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:26:
Zit zelf te wachten op een f1 stuurtje met leren grips.
Kijken of je nog ergens een F1 2020 stuurtje kan oppikken, of fanatec support een liev mailtje sturen of je een setje leren grips kan kopen. (zijn uitwisselbaar met het formula V2 wiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 06:42

MazeWing

The plot thickens...

Ik heb 'm zojuist besteld. Ik was al aan het kijken naar een F1 stuur (die van €249 of die van €299), maar deze GT3 is nog meer geschikt voor me.

Mijn standaard is niet bepaald hoog, aangezien ik nu enkel het "standaard" ronde CSL wheel heb.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:51
Erg gaaf en staat al langere tijd op mijn lijstje maar denk dat het erg afhankelijk van welke base je hebt. CSL en CSW zullen we gaan maar verwacht toch teveel flex met deze constructie.

Het is niet duur, 200 voor al die features. Alleen om dan 100 euro bij te betalen voor die upgrade QR vind ik wat ver gaan en zal dan eerder kijken voor de Formula V2 welke dan nog 70 euro scheelt.

https://fanatec.com/eu-en...steering-wheel-formula-v2

Overigens lijkt mij dat BMW stuur welke eraan komt ook erg tof, zal wel knaken kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Die BMW zal inderdaad wel > €650 gaan kosten. Mogelijk nog wel > €1000. Maar die zal veel meer geschikt zijn voor gebruik met een DD1/DD2. Of in ieder geval dat mag je toch wel hopen, zeker ook doordat dit stuurtje in de "echte" BMW M4 GT3 van 2022 gebruikt gaat worden.

Beide Mclaren versies gaan met standaard plastic QR in low torque mode. Dus wil je al wat meer eruit halen op een DD base is de aluminium QR een must. Maar dan begint ie te kraken en begin je wel wat flex te voelen. Al zal het een prima stuurtje zijn op de CSL of CSW bases zeker met de nieuwe plastic QR welke er een stuk fijner uitziet als die oude plastic QR wat ik zelf echt een drama QR vind.

Zelf nog wel een werkende V1 met gemodifceerde magnetische shifters van SRM. Maar zoek toch wel wat beters/minder plastic, maar dat brengt de V2 helaas niet. Misschien begin volgend jaar naar de BMW GT3 kijken als dat een beetje te betalen is, leverbaar is en ook gewoon nog met QRv1 te krijgen is naast de nieuwe QRv2.

Al lijkt er misschien ook nog wel een compacte CSW DD te komen Plaatje. Als de Mclaren als nieuw product geld maken ze begin volgend jaar nog een nieuw product bekend maken. Het zouden 3 producten zijn welke ze de komende maanden gingen aankondigen. Mogelijk de Clubsport DD base of toch nog iets anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botmeister
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-07 16:18
Isniedood schreef op donderdag 17 december 2020 @ 16:26:
Bijzonder goedkoop inderdaad. Magnetic shifters notabene.
Die paddle shifters die er op zitten zijn al 100-200 euro bij fanatec. Volgens mij bestaat dit V2 stuur uit alle V1's die geretourneerd zijn plus de exemplaren die over waren nadat ze de verkoop stopten destijds. Refurbished dus.

Het is en blijft een mooi stuur om te zien maar ik twijfel nog steeds aan de (bouw)kwaliteit. 200 euro is een prima prijs voor wat je krijgt denk ik. Maar het stuur is niet DD waardig (lees de fanatec blogs/forums maar), dus het is niet echt een toekomstbestendige aankoop. Ruimt wel lekker het fanatec magazijn op >:) ik blijf wel lekker bij ascher-racing!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 06:42

MazeWing

The plot thickens...

Wat een negativiteit over dit stuur!

Ik heb nu een aantal reviews gezien en iedereen is unaniem over z’n oordeel: absurd “veel” stuur voor het bedrag! Uiteraard heeft het geen “podium” kwaliteit, daarom is de prijs dan ook maar 1/3. Qua plastic feel valt het in de praktijk reuze mee en ook de rubberen grips zijn gewoon prima.

En natuurlijk zijn de shifters niet zo goed als de losse magnetic shifters. Maar wat er allemaal standaard op zit is al stukken beter dan v1 en beide clubsport formule 1 stuurtjes (die €50 en €100 duurder zijn).

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
NEW FANATEC MCLAREN GT3 WHEEL! - REVIEW - Fanatec CSL Elite McLaren GT3 V2

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psqld
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-03-2021
Maar ja de reviews van de V1 waren ook goed en positief. Maar toch was het een redelijk probleem stuurtje welke niet voor niets zo kort op de markt was en redelijk snel vervangen is door deze V2. Dus snap wel dat diverse mensen wat sceptisch en minder positief zijn. Zeker als ze net voor het uit de schappen halen nog een V1 hebben kunnen kopen en dan nu zien dat er een verbeterde versie is uitgekomen.

Daarbij is de V2 toch ook wel wat duurder geworden als zijn voorganger. Ik kocht bijvoorbeeld de Mclaren V1 nog voor 179 euro en dat was zelfs met 2 QR's de plastic en de aluminium Clubsport QR en later is de Mclaren nog een tijd voor 249 verkocht met 2 QR's. Waar de V2 je nu minimaal 199 euro kost met alleen plastic QR of 299 euro met extra Clubsport QR.

Ik heb ook aantal van die reviews gekeken maar vond de reviews nog niet echt overtuigend genoeg om mij te doen geloven dat de V2 nu echt zoveel beter is om te moeten upgraden. De V2 is op een aantal punten beter maar moet nog maar blijken of dat op de langere termijn zo blijft. Dat kan in een review nog niet naar boven komen als ze maar week hebben gehad om te reviewen.

Daarbij blijft het ook een stuurtje dat beter uit de verf komt op een CSL of CSW base als je het mij vraagt. Op een podium base komen de min punten toch behoorlijk snel naar boven drijven als ook de prijs van 299 euro om full torque te kunnen unlocken. Persoonlijk vind ik dan een Formula stuurtje beter aanvoelen op een Podium base al zijn ze ook weer niet helemaal te vergelijken door het verschil in diameter.

Ik zou zelf nog wat maandjes wachten tot echte gebruikers hun ervaringen delen.

Maar zoals al gezegd op een CSL of een CSW een prima stuurtje, zolang je de QR niet hoeft te upgraden is de prijs ook nog redelijk te doen. Daarbij is gelukkig de nieuwe QR zoveel fijner als de oude plastic QR. Maar heb je een Podium base zou ik toch nog ff wachten op het BMW GT3 stuurtje. Misschien kan Fanatec ons verrassen met de prijs en is dat een veel betere keuze voor op een Podium base.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-07 16:08

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.