Vraag

• Akif19
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 23:46
Beste Tweakers,

Alvast bedankt voor de hulp.

De laptop die ik zoek is een laptop voornamelijk gericht voor office apps, youtube, netflix en bedoeld voor iemand op een middelbare school. Uiteraard op windows.

De budget is ongeveer maximaal 550 euro.
Ik heb zelf als twee laptops op het oog, zoals deze: https://www.wehkamp.nl/hp...igin=basket_product_image
En deze: https://www.mediamarkt.nl...413fa-ek227t-1669419.html

Echter wil ik het liefste 8gb ram en 256 gb ssd. Echter heeft de HP maar 4gb ram (upgradeable maar heeft maar 1 slot) maar dat upgraden kost al gauw 40 euro en maar 128 gb ssd. Is 128 gb SSD wel goed genoeg?
De laptop wordt voornamelijk thuis gebruikt, heel soms op school.

Ik twijfel dus tussen de Asus en HP. Er zijn ook goede Acer laptops maar ik overal las ik daar voornamelijk negatieve reviews over. Heeft iemand ervaring met deze merken? Zou een HP beter zijn dan een ASUS of scheelt het niets? Het liefst een laptop die dus zonder problemen jaren te gebruiken is.

Alvast bedankt

Beste antwoord (via Akif19 op 22-12-2020 20:47)

• PBI01
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Persoonlijk zou ik Asus links laten liggen (als die vraag nog steeds relevant is :)), maar het is een beetje persoonlijk. Heb je op een gegeven moment (garantie) service nodig, dan zijn ze bij HP in mijn ervaring heel bereid je op weg te helpen, ook met consumenten modellen. Bij Asus is dit in mijn ervaring totaal niet het geval. Maar het is wellicht per probleem verschillend dus je kunt je er niet helemaal op vastpinnen.

Qua hardware en specs zou ik gaan voor de Asus; https://www.mediamarkt.nl...413fa-ek227t-1669419.html.

De HP heeft Windows 10 S. Dit is om te zetten naar een 'normale' Windows 10 versie. Maar is wel een klein aandachtspuntje.

De laptop die de DeArmeStudent opdraagt lijkt mij de allerbeste optie die je kunt nemen als het budget te rekken is naar €550,-. Dan heb je een laptop die een stuk meer toekomstbestendig is.

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb weinig ervaring met HP, maar weet wel dat Asus hele degelijke laptops maakt.

Overigens kun je voor 550 euro ook een i5 laptop met 8gb ram en 256 GB geheugen kopen:

pricewatch: Asus VivoBook S15 S512JA-BQ018T

128 GB is te doen, maar een beetje krap als er op den duur meer opgeslagen wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door DeArmeStudent op 17-12-2020 17:11 ]

• Akif19
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-05 23:46
DeArmeStudent schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:10:
Ik heb weinig ervaring met HP, maar weet wel dat Asus hele degelijke laptops maakt.

Overigens kun je voor 550 euro ook een i5 laptop met 8gb ram en 256 GB geheugen kopen:

pricewatch: Asus VivoBook S15 S512JA-BQ018T

128 GB is te doen, maar een beetje krap als er op den duur meer opgeslagen wordt.
Bedankt voor je reactie!
Goede laptop maar wel groot met 15 inch. Liefst 14 inch of 13,3. Laatste tijd worden veel laptops verkocht dus eigenlijk is er nu minder keuze dan een jaar geleden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• PBI01
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-05-2024
Persoonlijk zou ik Asus links laten liggen (als die vraag nog steeds relevant is :)), maar het is een beetje persoonlijk. Heb je op een gegeven moment (garantie) service nodig, dan zijn ze bij HP in mijn ervaring heel bereid je op weg te helpen, ook met consumenten modellen. Bij Asus is dit in mijn ervaring totaal niet het geval. Maar het is wellicht per probleem verschillend dus je kunt je er niet helemaal op vastpinnen.

Qua hardware en specs zou ik gaan voor de Asus; https://www.mediamarkt.nl...413fa-ek227t-1669419.html.

De HP heeft Windows 10 S. Dit is om te zetten naar een 'normale' Windows 10 versie. Maar is wel een klein aandachtspuntje.

De laptop die de DeArmeStudent opdraagt lijkt mij de allerbeste optie die je kunt nemen als het budget te rekken is naar €550,-. Dan heb je een laptop die een stuk meer toekomstbestendig is.