Monitor voor prive desktop en zakelijke laptop

Pagina: 1
Acties:

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:11
Ik zoek een?
Nieuwe monitor voor mijn desktop en laptop. Op dit moment twijfel ik tussen een 24 en 27 inch.

Wat is je budget?
200-300 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur voor een merk maar heb op dit 2 modellen van AOC gevonden.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn desktop is 8 jaar oud en heeft een 23inch FHD monitor. Voor mijn werk heb ik de Lenovo Yoga Slim 7.

Op dit moment heb ik de volgende 2 modellen op het oog:

AOC 24P2C Zwart
AOC 27P2C Zwart

Beide schermen zijn FHD en hebben een USB-C aansluiting voor zowel opladen en weergave van mijn laptop. Ook hebben ze een KVM switch waardoor ik mijn keyboard en muis kan gebruiken voor mijn desktop en laptop.

Mijn desktop gebruik ik prive voor emailen, surfen, videos bekijken en zo nu en dan een potje FIFA.
Mijn laptop is zakelijk voor emailen, surfen en presentaties.

Nu wil ik de 27inch scherm kopen maar ben bang dat de FHD resolutie, de pixels goed zichtbaar zijn op mijn desktop.

Zie graag jullie feedback en eventuele andere suggesties.

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-01 11:53
Als je er op gaat letten zul je ze altijd zien. Het hangt er ook vanaf hoever je van je monitor zit. Vrij persoonlijk allemaal.

Alternatief, iets over budget, maar deze monitor zal zeker een stuk scherper zijn:
pricewatch: Gigabyte M27Q Zwart

• ChiMan
jvanderneut schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:29:
Als je er op gaat letten zul je ze altijd zien. Het hangt er ook vanaf hoever je van je monitor zit. Vrij persoonlijk allemaal.

Alternatief, iets over budget, maar deze monitor zal zeker een stuk scherper zijn:
pricewatch: Gigabyte M27Q Zwart
Heb ook naar de Gigabyte gekeken en deze is zeker interessant.
Maar heb ik geen slecht beeld op mijn desktop omdat mijn videokaart max 1080 ondersteund?

• jvanderneut
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-01 11:53
Als je 1080 naar een 1440 scherm stuurt zal dat niet mooi zijn. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je videokaart geen 2560x1440 aankan. Wat voor een videokaart heb je?

• ChiMan
jvanderneut schreef op donderdag 17 december 2020 @ 19:47:
Als je 1080 naar een 1440 scherm stuurt zal dat niet mooi zijn. Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je videokaart geen 2560x1440 aankan. Wat voor een videokaart heb je?
Je hebt gelijk! Mijn videokaart kan max 2560x1440 :)

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
In de categorie "ik heb hem zelf ook":

pricewatch: Iiyama ProLite XUB2792QSU-B1 Zwart (QHD, hoogte verstelbaar)

Geen seconde spijt van. In het begin lijkt ie heel groot, dat went ook weer heel snel.

edit 1: link toegevoegd.
edit 2: geen usb-c overigens....

[ Voor 39% gewijzigd door gysman11 op 18-12-2020 17:00 ]

Pagina: 1