Ik denk dat ik het probleem weet, maar voordat ik hier iets aan kan doen wil ik graag mening van meer ervaren systeembuilders. Voor mij was het al 20 jaar geleden..
Ik heb de volgende componenten:
Moederbord: Asus TUF X570 GAMING (op een sticker is volgens mij bios 1404 af te lezen)
CPU: AMD 5800X
RAM: G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB 3600Mhz RGB [F4-3600C16D-32GTZRC
Als ik probeer op te starten, krijg ik geen beeld. Alle fans gaan netjes draaien en lampjes gaan aan.
Op het moederbord gaat het gele lampje van dram branden..
Ik dacht dat dit betekend dat dit er een probleem met het geheugen zou zijn. Ik heb dit dubbel gecontroleerd, maar dit moet goed zijn (ze zitten goed erin geklikt in de juiste slots voor dual channel). Ze lichten wel mooi op (RGB)
Nu is volgens mij het probleem dat de Bios ge update moet worden, voordat deze compatibel is met de nieuwe cpu.
Kan dit het probleem ook met geheugen verklaren?
helaas heeft dit mb geen bios flash knop oid, dus ik moet op zoek naar een oude cpu
moet ik ook op zoek naar ander geheugen om de bios te updaten?
Ik heb de volgende componenten:
Moederbord: Asus TUF X570 GAMING (op een sticker is volgens mij bios 1404 af te lezen)
CPU: AMD 5800X
RAM: G.Skill DDR4 Trident-Z 2x16GB 3600Mhz RGB [F4-3600C16D-32GTZRC
Als ik probeer op te starten, krijg ik geen beeld. Alle fans gaan netjes draaien en lampjes gaan aan.
Op het moederbord gaat het gele lampje van dram branden..
Ik dacht dat dit betekend dat dit er een probleem met het geheugen zou zijn. Ik heb dit dubbel gecontroleerd, maar dit moet goed zijn (ze zitten goed erin geklikt in de juiste slots voor dual channel). Ze lichten wel mooi op (RGB)
Nu is volgens mij het probleem dat de Bios ge update moet worden, voordat deze compatibel is met de nieuwe cpu.
Kan dit het probleem ook met geheugen verklaren?
helaas heeft dit mb geen bios flash knop oid, dus ik moet op zoek naar een oude cpu