Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Initieel een stevige HTPC met 3070 om uhd/hdr, upscaling en goeie processing aan te kunnen met MadVR. Mocht ik dat zat worden of niks vinden, moet het mijn game pc worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU, Asus Dual RTX3070 8GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt achter het audio/tv meubel te staan, op de grond. Genoeg ruimte daar om z'n lucht en warmte kwijt te kunnen, maar ik wil natuurlijk geen windtunnel in de woonkamer. Hij moet stil genoeg zijn om onder het niveau van achtergrond muziek of rustige passages in films te blijven. Als ik hem een keer hoor is dat ook niet meteen een probleem dus ik ben zeker niet op zoek naar het meest stille systeem.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar de mogelijkheid wil ik ook geheel uitsluiten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zie ik iets over het hoofd? Problemen? Absolute no-no's?
Volgens mij past de video kaart qua formaat, en de cpu koeler in deze kast.
Ik heb voor AMD gekozen omdat Intel mobo's geen PCI-E 4.0 heeft dat ik kon vinden. Vergelijkbare Intel cpu is welliswaar goedkoper maar het mobo dan weer niet. Nu heb ik de mogelijkheid om eventueel later te upgraden naar AMD 5000-serie wanneer ze betaalbaar zijn.
Is een AIO waterkoeler voor de cpu beter/stiller? Ik was in mijn oude pc wel tevreden over de nzxt maar dan moet ik uitzoeken of dat in deze kast past (de radiator).
Initieel een stevige HTPC met 3070 om uhd/hdr, upscaling en goeie processing aan te kunnen met MadVR. Mocht ik dat zat worden of niks vinden, moet het mijn game pc worden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU, Asus Dual RTX3070 8GB.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600XT Boxed | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Phantom Gaming 4 | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio S400 | € 78,65 | € 78,65 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,76 | € 50,76 |
| 2 | Geheugen intern | Kingston HyperX Predator HX440C19PB3/8 | € 71,97 | € 143,94 |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus PX-550 | € 101,20 | € 101,20 |
| 1 | Solid state drives | WD Black NVMe SSD SN850 500GB (zonder heatsink) | € 133,90 | € 133,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 852,45 | ||
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast komt achter het audio/tv meubel te staan, op de grond. Genoeg ruimte daar om z'n lucht en warmte kwijt te kunnen, maar ik wil natuurlijk geen windtunnel in de woonkamer. Hij moet stil genoeg zijn om onder het niveau van achtergrond muziek of rustige passages in films te blijven. Als ik hem een keer hoor is dat ook niet meteen een probleem dus ik ben zeker niet op zoek naar het meest stille systeem.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet, maar de mogelijkheid wil ik ook geheel uitsluiten.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zie ik iets over het hoofd? Problemen? Absolute no-no's?
Volgens mij past de video kaart qua formaat, en de cpu koeler in deze kast.
Ik heb voor AMD gekozen omdat Intel mobo's geen PCI-E 4.0 heeft dat ik kon vinden. Vergelijkbare Intel cpu is welliswaar goedkoper maar het mobo dan weer niet. Nu heb ik de mogelijkheid om eventueel later te upgraden naar AMD 5000-serie wanneer ze betaalbaar zijn.
Is een AIO waterkoeler voor de cpu beter/stiller? Ik was in mijn oude pc wel tevreden over de nzxt maar dan moet ik uitzoeken of dat in deze kast past (de radiator).
:strip_exif()/f/image/haNzkB7FsfGDzw3SMYstuxD8.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MZ275hXgHrJ6rz3AKkIgpwAf.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gFc4dH4DzRXsavmQwfYVoNpZ.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/FjnkTlHmsBm3xQ9ZMftFHmFg.jpg?f=fotoalbum_large)