Vraag

• MMMMMMM
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-03 14:00
Hi, ik wil graag een Vodafone / Huawei 3765 dongle in mijn Draytek 2133VAC prikken, voor als glasvezel het een keer niet zou doen. De dongle werkt, getest op Windows 10 laptop met de VF dashboard software. Dus de dingle is healthy en de sim actief.

Dongle in de Draytek geprikt, gevonden dat het PPP verbinding moet zijn... maar dan houdt het op. Wat ik ook invul aan init strings, modem strings, PPP users en passwords, APN's : hij komt niet in de lucht. Zelfs niet als ik WAN 1 disable (dus een fail over forceer) niet (ik dacht wellicht kan er maar 1 actief zijn. De vodafone support deelt een PDF met hoe ik het vie het dashboard moet doen, op een win10 laptop....

geprobeeerd : office.vodafone.nl live.vodafone.com user en password voor ppp leeg, Vodafone en vodafone, strings standaard/default, strings leeg.... Grrrrrrr

Wie heeft de juiste info?

modem initial string
apn name
modem initial string 2
model dial string
service name
PPP user
PPP password
ppp authentication
WAN detection mode

als laatste, wanneer ik de APN name invul, moet ik op "apply" klikken, waarna die info in het veld "modem initial string" wordt geplaatst. Als die regel "modem initial string" leeg is en ik apply na het invullen van live.vodafone.com maakt hij er dus modem initial string "APN:live.vodafone.com" van.

Beste antwoord (via rens-br op 11-02-2021 09:58)

• MMMMMMM
Een update : de K3765 (PPP) is vervangen door een E3372 (DHCP) en die failt keurig over. De dubbele NAT laat zich niet verwijderen, want :

1) of ik moet google wifi puk 1 in bridge mode instellen, waarmee 1 van de 6 pucks dus geen mesh onderdeel meer is
2) of ik moet de Draytek router van de ISP in bridge mode zetten, iets dat de ISP niet ondersteund

De Draytek zal dus zijn leven eenzaam slijten in 192.168.1.x terwijl al het andere (bekabeld en draadloos), op het gehele LAN, feest viert in 192.168.86.X.

Sad but true.

Alle reacties

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:37

• MMMMMMM
absoluut, van beide docs heb op de gegevens op bladzijde 5 geprobeerd. (zie ook openingspost). Er is iets heel kleins mis (althans dat gevoel heb ik). de APN kunnen er 2 zijn, office.vodafone.nl of live.vodafone.com en dan voor beide geldt of wel een PPP credentials set (vodafone / vodafone) of leeg laten.

Dan blijft de init string en/of dial string over? Maar daar is redelijk consensus over (ATDT*99#)

• MMMMMMM
Kleine update. De dongle in de laptop gedaan en uit de VF dashboard software wat settings gehaald

apn is office.vodafone.nl
PPP user is vodafone
PPP password is vodafone
Security = CHAP

Maar dan werkt ie in de Draytek nog niet, dus wat nog ontbreekt is :

modem initial string
modem initial string 2
modem dial string

Dus wat ik denk : alle gegevens zijn er, maar wat is het "commando" om die Draytek te laten verbinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMM
Opgelost!

modem initial string : APN:office.vodafone.nl
modem initial string 2 : AT
modem dial string : ATDT*99#

Modem rebooten. Dan kabel uit WAN1 trekken en dan komt WAN3 in de lucht).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MMMMMMM
Een update : de K3765 (PPP) is vervangen door een E3372 (DHCP) en die failt keurig over. De dubbele NAT laat zich niet verwijderen, want :

1) of ik moet google wifi puk 1 in bridge mode instellen, waarmee 1 van de 6 pucks dus geen mesh onderdeel meer is
2) of ik moet de Draytek router van de ISP in bridge mode zetten, iets dat de ISP niet ondersteund

De Draytek zal dus zijn leven eenzaam slijten in 192.168.1.x terwijl al het andere (bekabeld en draadloos), op het gehele LAN, feest viert in 192.168.86.X.

Sad but true.
Pagina: 1