Mijn vraag:
Ik heb recentelijk een nieuw systeem aangeschaft en geassembleerd. Na assemblage gebeurt er helaas niks.
Het MSI moederbord (zowel de MPG B550 en de X570) geeft aan middels de EZ Debug Leds dat de CPU defect is of niet gelezen kan worden. Ik heb dit geprobeerd met een nieuwe Ryzen 7 5800X en een 'oude' Ryzen 5 2600 uit een werkend systeem. Bij beide CPU's blijft het lampje van de CPU bug branden en krijg ik geen POST.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb dus al twee verschillende moederborden gebruikt en twee verschillende processoren. Deze werken beide niet.
Ook heb ik bij beide borden de BIOS geflasht en geupdate naar de laatste versie volgens de MSI website.
Daarnaast heb ik het ook geprobeerd met andere RAM sticks, maar wederom helaas niks.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb bij een ander topic over het B550 moederbord al gezien dat mensen hetzelfde probleem ervaren maar het op te lossen is door een BIOS update te doen. Echter heeft dit bij mij niet gewerkt.
Wie oh wie kan mij helpen?
De componenten uit mijn systeem zijn alsvolgt:
Ik heb recentelijk een nieuw systeem aangeschaft en geassembleerd. Na assemblage gebeurt er helaas niks.
Het MSI moederbord (zowel de MPG B550 en de X570) geeft aan middels de EZ Debug Leds dat de CPU defect is of niet gelezen kan worden. Ik heb dit geprobeerd met een nieuwe Ryzen 7 5800X en een 'oude' Ryzen 5 2600 uit een werkend systeem. Bij beide CPU's blijft het lampje van de CPU bug branden en krijg ik geen POST.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik heb dus al twee verschillende moederborden gebruikt en twee verschillende processoren. Deze werken beide niet.
Ook heb ik bij beide borden de BIOS geflasht en geupdate naar de laatste versie volgens de MSI website.
Daarnaast heb ik het ook geprobeerd met andere RAM sticks, maar wederom helaas niks.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb bij een ander topic over het B550 moederbord al gezien dat mensen hetzelfde probleem ervaren maar het op te lossen is door een BIOS update te doen. Echter heeft dit bij mij niet gewerkt.
Wie oh wie kan mij helpen?
De componenten uit mijn systeem zijn alsvolgt:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 509,- | € 509,- |
1 | Moederborden | MSI MPG B550 Gaming Edge Wifi | € 171,05 | € 171,05 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 Gaming X Trio 10G | € 879,- | € 879,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define S2 Vision Blackout | € 157,75 | € 157,75 |
1 | Monitoren | AOC CU34G2X/BK Zwart | € 478,- | € 478,- |
1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 ARGB Plus | € 69,10 | € 69,10 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3200C16D-32GTZR | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Gaming headsets | Steelseries Arctis Pro Wireless Zwart | € 299,- | € 299,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 750W | € 139,- | € 139,- |
2 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 101,75 | € 203,50 |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,81 | € 5,81 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.061,11 |