Advies Versterker

Pagina: 1
Acties:

• Bagend
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15-09-2021
Dag allen,

Ik dacht ik stel de vraag hier op dit forum.

Ik heb van een kennis een speaker set overgenomen echter is hier een versterker in kapot.
De speakers waren hem te groot en te zwaar en aangezien ik ze toch niet verplaats, perfect voor mij.

De set bestaat uit 2x de BAG END TA5000-C en 2x de BAG END S18E-C.
De versterker voor de subwoofers S18E-C werkt uistekend.
Echter is 1 uitgang van de andere versterker voor de BAG END TA5000-C kapot. Speakers werken op de andere uitgang verder wel.

Ik heb mij in ieder geval al wel laten vertellen niet voor merken zoals Skytec ed. te gaan.

En aangezien ik nog een leek ben op dit gebied:

Welke versterker raden jullie mij aan voor zoiets?

Alvast bedankt allen.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:40

Jag

Bag end is wel een interessant merk. Die sub is gesloten, niet de meest voor de hand liggende keuze voor pa, wel compacte diepgang.

Op zich kan je gewoon een normale versterker gebruiken voor die tops.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:52
Heb je de https://bagend.com/wp-content/uploads/2015/01/inframxb.pdf 'scheidingsfilter' erbij? Welke versterker gebruik je voor de subs? Welke andere appartuur gebruik je? Wat is je bron (streamer/platenspeler/CD/etc.)? Heb je een mengpaneel o.i.d.?

• Bagend
Er zit een Behringer equilizer bij met een "sub-out" welke naar de EV versterker gaat voor de subs.
Hierop zit gewoon tulp aansluiting naar aux.

En mengpaneel zit er niet bij. Misschien iets voor in de toekomst.

Ik zag zelf verder devine of vonyx versterkers voorbij komen die wel mooi betaalbaar zijn.
Of koop ik dan richting dezelfde kwaliteit als skytec?

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 08-10 11:41
Dat is waarschijnlijk een behringer crossover die je hebt?

Als dat zo is zou ik een goede versterker uitzoeken met een stevige punch. Devine en vonkys waren in mijn drive in show tijd budget merken, maar afhankelijk wat je er mee wil doen werkt het prima. Een crown of ev versterker is altijd beter maar als je maar af en toe geluid nodig hebt kom je er goed mee weg. Wel vervelend als er uiteindelijk tijdens een feest van 400 personen het sublaag of topkastwn wegvallen... wat is het risico je waard? Waarschijnlijk gebeurd het eens in de 10 jaar of niet, maar ik nam het risico niet.

Leuke tijd gehad toen met de dubbele soundmate3 en daarna de db technologies DVX 12 en DVA S09 sub. Iedere keer als ik weer iets lees over drive inshow of dergelijk, begint het weer te kriebelen;)

Edit.

Bij mij is er ooit welleens een glazen buis zekering in de versteker geknalt toen ik perongeluk een kabel kapot trok. Heb je de versterker al opgeschroefd? Het zijn niet echt ingewikkelde apparaten die oudere PA versterkers. Kijk ook de potmeters na, waarschijnlijk heb je er per kanaal 1. Wissel ze bijvoorbeeld om, om te testen of de een kapot is.

[ Voor 18% gewijzigd door Luuk013 op 17-12-2020 23:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
Bagend schreef op donderdag 17 december 2020 @ 22:57:
Er zit een Behringer equilizer bij met een "sub-out" welke naar de EV versterker gaat voor de subs.
Hierop zit gewoon tulp aansluiting naar aux.

En mengpaneel zit er niet bij. Misschien iets voor in de toekomst.

Ik zag zelf verder devine of vonyx versterkers voorbij komen die wel mooi betaalbaar zijn.
Of koop ik dan richting dezelfde kwaliteit als skytec?
Welke Behringer Equalizer? Welke EV (Electro Voice?). Typenummers zijn vaak aan de achterkant te vinden. En ja, Devine & Vonyx zitten in dezelfde kwalitietsklasse als Skytec O-)

Ook is het wel aardig voor ons om te weten wat je op de Behringer gaat aansluiten, wellicht komen er nog wat meer tips.

[ Voor 4% gewijzigd door martyw op 17-12-2020 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bagend
Het gaat om een behringer FBQ3102 en een EV2450PA(ontzettend zwaar ding).

Er zal een telefoon op aangesloten worden of een laptop/ipad.
Dus in de eerste instantie alleen gebruik van de aux.

@Luuk013 De zekeringen zijn goed, een kennis heeft het doorgemeten.

Hij raad mij ook aan om een nieuwe versterker te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
De FBQ3102 heeft een ingebouwd scheidingsfilter en een subwoofer uitgang, de PA2450L kun je in mono schakelen - ik zou dat doen en deze erop aansluiten voor de subwoofers. Voor de top speakers zou ik kijken naar bijvoorbeeld de Crown DriveCore XLS 1002 (te vinden voor minder dan 300 euro) of als die te duur is een Behringer KM750 (voor minder dan 150 euro te vinden). Ik heb zelf een Crown XLS 1502, daarvan heb ik de ventilator nog nooit gehoord, ik lees dat je die van de Behringer wel af en toe hoort. Je telefoon/laptop kan dan op de inputs van de Behringer - uiteraard met het juiste verloop kabeltje.

[ Voor 16% gewijzigd door martyw op 19-12-2020 18:38 ]

Pagina: 1