• Ciprymuu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-07 16:35
Hallo medeTweakers,

Ik heb recent een WD Blue 1TB gekocht (pricewatch: WD Blue 3,5" (64MB cache, 7200rpm), 1TB). Hij werkt prima, alleen maakt deze als hij aanstaat een licht schrapend geluid. Mijn PC is verder bijna volledig stil, dus het valt erg op. Hij zit gemonteerd in een HDD-rek in de rubbers. Ook heb ik een kast met goed geluiddempend materiaal aan de binnenkant. Toch kan ik het geluid op 5m afstand nog goed horen..
Om een voorbeeld te geven van hoe het klinkt: de eerste keer dacht ik dat ik mijn radiator net had aangezet... Dus dat stromend/schrapende geluid hoor ik telkens.
Als de PC de harddisk uitschakeld na een half uur niet gebruiken hoor ik het geluid niet meer, maar zodra ik iets open op de schijf natuurlijk weer wel.

In de reviews van medeTweakers en sites las ik juist dat deze schijf heel stil zou moeten zijn..! Kan het dat ik een schijf met een probleem heb? Of valt dit onder de categorie "stil"? Ik had hiervoor een 5400 rpm schijf uit een laptop in mijn pc liggen, nooit geluid van gehoord!

Edit: Megekko, waar ik hem gekocht heb, wel hem best voor me omruilen, maar dan moet ik wel weten of ik niet hetzelfde terug ga krijgen.. Dan kies ik liever wat anders..!

Hoor graag jullie mening!

[ Voor 11% gewijzigd door Ciprymuu op 17-12-2020 12:04 ]

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-07 08:12
Ik heb deze schijf onlangs ook gekocht. Bij mij is hij erg stil.

Random WTF

• Bas Focal
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 06-07-2022
Wat je omschrijft klinkt niet zo als het hoort.

Een HDD die opstart maakt even geluid, dat geluid klinkt min of meer hetzelfde is mijn ervaring (diverse HDD merken en types).
Een HDD die snel draait (7200RMP) kan je horen, maar dat is een hoorbaar draaiend geluid, net als een fannetje die draait.

Het geluid wat jij omschrijft zou ik niet vertrouwen en deze HDD zien als ''dead on arrival''.

Ik heb begrepen dat een HDD snel stuk gaan, of goed zijn en het heel lang doen.
Ik zou deze retour sturen en gewoon dezelfde weer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
Bedankt voor jullie reacties, ik ga hem terugsturen voor RMA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 21:07
Nee, niet RMA doen!

Je kunt gewoon garantie claimen voor je nieuwe harddisk, dan krijg je je geld terug (aankoop ontbinden) of eenzelfde nieuwe harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-07 06:25
Was er niet iets van harde schijven die de hele tijd naar park positie springen.
Met een wd tool kon je dit of uitzetten of de tijd langer maken.
Of dit nu nog van toepassing is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciprymuu
@Renault maar bij megekko valt dat denk ik onder hetzelfde? Ik stuur hem terug als defect product binnen garantietermijn (RMA). De andere optie zou zijn retour binnen 30 dagen (herroepingsrecht).
Pagina: 1