Auto: dubbel verzekerd

Pagina: 1
Acties:

• pieranja
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-12-2020
Ik heb een aantal verzekeringen (auto/motor/oldtimer) ondergebracht bij 1 nieuwe verzekeraar. Alles onder 1 dak, en gemakkelijk toegang tot informatie (dat mistte ik bij de vorige verzekeraar(s)).

Voor 1 van de verzekeringen kreeg ik te horen dat ik pas halverwege 2021 kan opzeggen (1 jaar vast). Vervelend, want via hun portaal kreeg ik de info dat de verzekering per januari zou worden gestopt. Maar via de tussenpersoon kreeg ik te horen dat dit niet het geval was. In de tussenliggende periode heb ik de verzekering overgezet naar de nieuwe verzekeraar, waardoor ik dus nu 2x verzekerd ben.

Om alles lekker kort te houden: de verzekering kan worden gestopt als ik de auto verkoop. Sta ik in mijn recht als ik de auto aan mijn partner verkoop? En wat mij betreft daarna weer terugkoop. Of zie ik dan iets over het hoofd?

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30
Volgens mij kan dat gewoon, alleen heb je dan wel 1 of 2 extra eigenaren op papier staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:14
Oproepen tot fraude hebben geen plaats op het forum en graag alleen serieus en ontopic reageren.

[ Voor 71% gewijzigd door deepbass909 op 17-12-2020 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draak1978
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:25
Staat het in de polis van beiden verzekeraars dat er geen uitkering wordt gedaan bij schade als het voertuig dubbel verzekerd is en dat de andere verzekeraar dan uitkeerd? Alleen welke moet dan uitkeren? Ik zou even bellen en vragen wat de gevolgen zijn...

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-07 19:31
Heb je nog een screenie van de portal? of staat het er nu nog steeds op?
A.d.h. daarvan ben je geinformeerd en heb je je keuze gebaseerd. Dat de tussenpersoon nu zegt dat het niet mogelijk is, lijkt mij zijn probleem?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:34
Voor het ene voertuig aangeven dat de ingangsdatum opschuift. Dan herberekenen ze typisch gewoon de premie voor de tussenliggende periode.

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Vervelend, want via hun portaal kreeg ik de info dat de verzekering per januari zou worden gestopt. Maar via de tussenpersoon kreeg ik te horen dat dit niet het geval was. In de tussenliggende periode heb ik de verzekering overgezet naar de nieuwe verzekeraar, waardoor ik dus nu 2x verzekerd ben.
Zit je nog in de bedenktermijn van je nieuwe verzekering? Dat je die vooralsnog kunt opzeggen?

En stond er een foutieve einddatum op dat portaal dan? Willen ze uit coulance je misschien tegemoet komen met een eerdere einddatum dan mid-2021?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koshiv
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-03-2021
@pieranja is dit nog gelukt? ik zit met een vergelijkbare issue
Pagina: 1