Ik krijg mijn i9 i.c.m Gigabyte AORUS Pro niet overclocked

Pagina: 1
Acties:

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Beste leden,

Ik zoek iemand die mij binnenkort via een Discord-call o.d kan helpen met het overclocken van mij PC.

Ik heb er vandaag een gloed nieuwe Gigabyte Z390 AORUS Pro in gezet i.c.m een I9 9900KF.

Dit is wat er gebeurt:
Tijdens het opstarten en inloggen, draait de CPU op 4.78 GHz +/-, maar na enkele seconden valt deze terug naar 3.60 GHz of lager, en gaat deze ook niet hoger dan 3.60GHz.

Ik heb zowel de officiële tutorial van Gigabyte gelezen, waar ik niks van snap. Ik ben onbekend in de OC wereld.
Ik heb ook diverse profielen van de zelfde CPU en mobo van het internet gekopieerd, maar niks nada noppus.

In mijn vorige moeder, MSI Z370 Gaming M5, ging de CPU via het moederbord over op een auto overclock. Welk nooit problemen opleverde.

Ik zou het erg waarderen als er iemand met mij samen in de BIOS wil duiken :-)

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Monitor ook je temperaturen eens. Verder ken ik dit platform niet zo, maar naast multiplier omhoog gooien en voltage hoef je niet gek veel te doen voor richting de 5GHz, mits je een pittige 280mm AIO hebt of een high end luchtkoeler als de NH-D15.

Dat gezegd hebbende, het voegt niks toe als je niet ook een high end videokaart hebt, want dan heb je simpelweg nog niet echt een OC nodig in de meeste gevallen.

I reject your reality and substitute my own

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
nelizmastr schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:39:
Monitor ook je temperaturen eens. Verder ken ik dit platform niet zo, maar naast multiplier omhoog gooien en voltage hoef je niet gek veel te doen voor richting de 5GHz, mits je een pittige 280mm AIO hebt of een high end luchtkoeler als de NH-D15.

Dat gezegd hebbende, het voegt niks toe als je niet ook een high end videokaart hebt, want dan heb je simpelweg nog niet echt een OC nodig in de meeste gevallen.
OC is nodig voor het renderen van video's, vandaar haha.

Maar, gek genoeg is het me vanavond gelukt. Ik heb nog eens duizendmaal de zelfde instellingen geprobeerd, en hij slingert nu rond de 5.00 en 5.08 GHz. Met een kick terug naar 4.8 bij langdurig zware load.

What a terrible day to have eyes!