GOG.com ziet af van release Devotion, Chinees censuur?

Pagina: 1
Acties:

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 02:33
Wikipedia: Devotion (video game)

Een first person horror videospel van de Taiwanese ontwikkelaar Red Candle Games met goede recencies. En waar per ongeluk een verwijzing naar de Winnie de Poeh/Xi Jinping vergelijking in was achtergebleven die er dan ook meteen uitgepatched was. (maanden terug gebeurde dit)

Nu: het spel zou uitkomen op GOG.com *O* : Gamepagina (gearchiveerd), tot deze Tweet verscheen:
Earlier today, it was announced that the game Devotion is coming to GOG. After receiving many messages from gamers, we have decided not to list the game in our store.
Dit is *ahem* apekool. Ze gaan echt geen game cancelen omdat ze mail van een paar azijnpissers hebben gekregen. Dit is het internet, wat je ook doet, er zijn altijd een paar azijnpissers.

De reactie is overweldigend: in enkele uren zijn 2700+ stemmen uitgebracht (dit loopt nog steeds in rap tempo op) op de GOG.com community wishlist. De teller van de reacties op de primaire forumthread op GOG staat op 425. En alle gamers die reageren zijn het eens(!): niet buigen voor China. En schelden. Heel veel schelden. Ontzettend veel schelden. En plaatjes van Winnie de Poeh posten.

Eurogamer, Kotaku, Engadget, The Verge, PC Gamer, Tweakers...eeeeh.. ik heb het in de nieuwssubmit gestopt. Nu ook hier: nieuws: CD Projekt krijgt kritiek nu Taiwanese horrorgame toch niet op GOG ui...

Is dit de toekomst? Gaat China voortaan de media voor de hele wereld censureren? :? :X :X

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 17-12-2020 20:00 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Ryceck
  • Laatst online: 20:06

Ryceck

Constants and Variables

Is er ook enige onderbouwing voor het feit dat dit gecancelled omdat China hier iets van heeft gevonden?
Ik heb het eea hierover op Reddit langs zien komen maar verder dan "Reeeee China' komt het daar niet; mis een beetje de daadwerkelijke feitelijke onderbouwing voor deze statements :-)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krimglas
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik zie hier enkel de gebruikelijke haat op CDPR: Alles wat zij doen is automatisch slecht, want Cyberpunk 2077 draait slecht op de oudere consoles en ze zijn pro-LGBT.
Waarom zeg ik dit? Dit spel stond een jaar geleden op de steam store, en is daar verwijderd geweest na review bombing van chinese spelers. Er kraait geen haan naar.

Nu beslist gog om het spel dat ondertussen een jaar oud is niet op hun store te releasen, en heel twitter staat in brand: iedereen roept om een boycott en als je 'Devotion' ingeeft op youtube zijn de eerste 50 resultaten een hoop outragebait youtubers die roepen hoe verschrikkelijk CDPR is. Ondertussen is er NUL bevestiging van de reden waarom GoG afziet van de release van dit spel.

Pure hypocrisie.

[ Voor 6% gewijzigd door Krimglas op 17-12-2020 11:55 ]

• Mentalist
  • Laatst online: 01-10 02:33
Ryceck schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:53:
Is er ook enige onderbouwing voor het feit dat dit gecancelled omdat China hier iets van heeft gevonden?
Ik heb het eea hierover op Reddit langs zien komen maar verder dan "Reeeee China' komt het daar niet; mis een beetje de daadwerkelijke feitelijke onderbouwing voor deze statements :-)
Er staat een vraagteken in de titel. Maar zoals verwoord op Kotaku:
GOG’s attributing the decision not to sell the game to “gamers” seems particularly strange. Clearly there is a very vocal group that is determined that the game not be sold, but it seems disingenuous to claim they would be representative of the game’s potential customers on GOG. It could be perceived that the decision might be driven more by a desire not to anger the Chinese government, but of course in doing so only engages with their practices of state censorship. We’ve contacted GOG for comment, and will update should they respond.
Verder heeft zover ik weet niemand enig spoor gevonden van de "many messages from gamers" die het spel niet willen hebben. (maar als je het niet wil hebben dan koop je het toch niet?) Je zou denken dat daar toch iets van te vinden moet zijn op sociale media. Van het tegenovergestelde is meer dan voldoende bewijs. Het is ook volslagen onrealistisch dat GOG de release zou annuleren wanneer ze 20 e-mails hebben gekregen van azijnpissers die het spel toch niet gaan kopen.
Krimglas schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:53:
Ik zie hier enkel de gebruikelijke haat op CDPR: Alles wat zij doen is automatisch slecht, want Cyberpunk 2077 draait slecht op de oudere consoles en ze zijn pro-LGBT.
CDPR is juist recent beschuldigd van transfobie. (Polygon)

Er is geen "gebruikelijke haat" op CDPR. Er is wel wat gemor over Galaxy, het opgeven van GOG's "Fair Price Package" (om regionale prijsverschillen te compenseren), het ontbreken van een Linux port voor The Witcher 3 enz. maar dat is uiteindelijk weinig meer dan gemor. De release van Cyberpunk 2077 hebben ze verknoeid, maarja, dat betwist niemand geloof ik. Wat we nu zien heeft niks te maken met Cyberpunk. Het is wel het de ene PR-ramp na de andere.
Waarom zeg ik dit? Dit spel stond een jaar geleden op de steam store, en is daar verwijderd geweest na review bombing van chinese spelers. Er kraait geen haan naar.
Er kraaien genoeg hanen naar. Die review bombing kwam precies door het Winnie de Pooh-incident. (treurig, stel je voor dat Nederlanders een spel gaan reviewbomben omdat het beledigend is voor Willem-Alexander of Rutte) De ontwikkelaar heeft het spel toen zelf van Steam gehaald, naar eigen zeggen om het spel te controleren op verborgen berichten en technische problemen. Het is zover bekend niet geweigerd door Steam. Als Steam het spel zou weigeren zou heel Twitter ook in brand staan.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 01-10 17:25
Wat maakt het uit? Als ze het niet op hun platform willen, willen ze het niet op hun platform. Daar hoeven ze niet eens een reden voor te geven.

En dat heeft helemaal niets met censuur te maken.

Je zegt zelf al dat het spel een hoop drama aantrekt. Dat kan ook gewoon de reden zijn. Ze zitten natuurlijk ook niet te wachten op al dat gezeik in hun store.

[ Voor 16% gewijzigd door WEBGAMING op 17-12-2020 20:10 ]