K7T266 en audio

Pagina: 1
Acties:

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb afgelopen vrijdag een msi mobo met nieuwe chips gekocht :9~ en het gaat allemaal weer vet hard, maar ik heb dus nog geen geluid.. zit dus in me southbridge ingebakken schijnbaar, zo'n ac'97 ding, geen idee...
modprobe via82cxxx_audio deed het niet, en na een speurtocht door het pci gedeelte van de kernel zag ik dat alleen de oude sb ondersteund wordt, en niet die vt8233 chip. dus die had ik in die driver pci table gemikt, module laadt nu wel, en pakt goeie io en irq, (geen dma, maar dies er onder windows ook niet :?) maar ik heb nog geen geluid... is er ook ergens een complete patch voor die driver te krijgen, want in 2.4.8 werkt het dus niet (btw. wanneer weer een devel kernel tree? stable suxx ;) )

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ik hoor veel goede berichten over ALSA met AC'97. Probeer dat eens. Die ondersteunt het allemaal wel.

ALSA = alternatief voor OSS.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10

Flexx

This side up

Ik gebruik ook die '97 chip (MX300 is kapot) En ik moet zeggen dat er toch wel vet geluid uit komt. Bij mij zit hij op een Asus K7V Mobo, misschien dat je op de Asus of Via site goede drivers kan vinden die het wel gelijk goed doen.