VV aanleggen wat informatie gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Topicstarter
ik wil tzt mijn (dek)vloer van 70m2 eraf gaan slopen ..

Min een (inpandige) berging en rond de wanden ongeveer 30-50cm afstand gehouden zal dat nog 55/60m2 zijn ..

ik zit op dit moment aan niks vast, maar ik wil relatief korte (lees veel) lussen neerleggen om zo egaal mogelijk te verwarmen .. maar dit kan ik vast wel aangeven bij de leverancier v.d materialen (gratis legplan zit erbij zag ik al) ..

uitdaging 1 .. huidige dekvloer is maar 1 a 2 cm .. ipv 3 of 4cm dus ik zal met de deur(en) een uitdaging krijgen.. omdat ik de posten aan moet passen.

Maar mijn vraag gaat meer over wat is wijsheid ..
Alvast 22/25mm (flexibele) leiding aanleggen van de CV installatie naar de "gewenste" pomp locatie ? hoeveel maakt deze diameter uit ..

Bij het verwijderen van de huidige dekvloer moet ik dan van muur tot muur verwijderen ? of kan ik de rand waar ik geen verwarming neer denk te gaan leggen beter laten liggen. (onnodig werk voorkomen)

Vraag 2 Omdat de kruipruimte (vloer onderzijde) geisoleerd is met HFO van 12cm oid, heeft het nut om bv het "zwevend" neer te leggen, en/of met geknipte "glasvezels' in het beton ?

Vraag 3 Hoe verstandig is het voor "zeer dunne" leiding werk te gaan het liefst ga ik voor een kleine Hart op Hart maat .. maar als dit sneller verstopt raakt .. tja dan kies ik liever voor dikkere leiding werk..
(ps ik wil ook koelen als optie behouden .. dat dit indien de WP/CV oid die er ooit komt het ook ondersteunt)

Laatste vragen, de vrouw wil eventueel geverfde vloer, gietvloer of (houtnerf) tegels als afwerking .. heeft extra afwerking (vlinderen oid) dan nog extra nut .. of zijn er dingen die ik wellicht ook nog kan overwegen.

Tja vanalles