Scanner met ingebouwde verkenner

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
Ik zit nu in het proces van alles van papier naar digitaal te verplaatsen. Ik heb een administratief kantoor met een heel archief vol documenten die ingescand moeten worden. Het zou erg handig zijn als ik daarbij een scanner heb die een stapel papier kan inscannen naar de bijbehorende map op de server.

Mijn vraag:
Zijn er scanners waarmee je op de scanner zelf naar een specifieke map op een computer/server kunt scannen? De meeste scanners lijken alleen de optie te hebben naar een specifieke computer te scannen of vooraf ingestelde mappen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik een server met windows server.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Een hp flow 8500 fn1 zou de gewenste functionaliteit kunnen hebben, maar deze is aan de prijzige kant en ik ben dus ook niet zeker of het daadwerkelijk werkt.

Andere suggesties zijn altijd welkom!

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 00:56

makje

Professioneel prutser

Edwardbrink00 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:50:

Zijn er scanners waarmee je op de scanner zelf naar een specifieke map op een computer/server kunt scannen? De meeste scanners lijken alleen de optie te hebben naar een specifieke computer te scannen of vooraf ingestelde mappen.
het zal aan mij liggen maar ik zie even niet helemaal wat het verschil is tussen "op de scanner zelf naar een specifieke map op een computer/server kunnen scannen" en "naar een specifieke computer scannen of vooraf ingestelde mappen" ? behalve als jij denkt dat je op de scannner makkelijk via een touchscreen ofzo voor elke scan een nieuwe map op de/een computer kan aanmaken/opzoeken, ik betwijfel dat.

Op ons werk hebben we een paar Brother ADS2400's staan welke met knop 1 direct scannen naar een specifiek vooraf ingestelde netwerkmap 1 en met knop 2 naar een andere specifiek ingestelde netwerkmap 2. Instellen gaat via de webbrowser dus wat je zou kunnen doen is dan de browser openhouden op een computer/laptop ernaast en dan steeds knop 1 naar een andere netwerkmap laten verwijzen en dan de scan op de scanner doen. Hij heeft ook een snellere broer in de ADS3000. Zo'n pricewatch: Brother ADS-2400N kost niet veel

Overigens hebben we ook een Brother 2800W (meen ik) met een touchscreen, lijkt handiger maar zorgt er vooral voor dat je meer aan het klikken bent op de scanner, het enige wat daar handig aan is is als je veel verschillende netwerkmappen wilt programmeren. Met 1 of 2 doelmappen is een domme fysieke favorietenknop veel sneller. Brother heeft ook een PDS5000/6000 met flatbed scanner, ik vermoed dat die verder redelijk hetzelfde kunnen maar dan met flatbed, geen idee of je dat nodig bent.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:04
Volgens mij moet je het niet zoeken bij de scanners maar bij de software die erbij wordt geleverd.
Epson levert een event manager bij, waarmee je per knop op kan geven wat er moet worden gedaan.
Op mijn Epson V39 zitten 4 knoppen, dus kan je al 4 mappen instellen. En als dat niet genoeg is dan zet je er nog een scanner bij. Zo duur zijn die dingen niet meer.

[ Voor 42% gewijzigd door JukeboxBill op 16-12-2020 22:43 ]

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• Edwardbrink00
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-08 11:51
makje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:15:
[...]

het zal aan mij liggen maar ik zie even niet helemaal wat het verschil is tussen "op de scanner zelf naar een specifieke map op een computer/server kunnen scannen" en "naar een specifieke computer scannen of vooraf ingestelde mappen" ? behalve als jij denkt dat je op de scannner makkelijk via een touchscreen ofzo voor elke scan een nieuwe map op de/een computer kan aanmaken/opzoeken, ik betwijfel dat.
Ik bedoelde inderdaad dat je op een schermpje op de scanner d.m.v. een soort (vereenvoudigde) windows verkenner een folder kunt kiezen op de centrale server.
makje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:15:
[...]

Op ons werk hebben we een paar Brother ADS2400's staan welke met knop 1 direct scannen naar een specifiek vooraf ingestelde netwerkmap 1 en met knop 2 naar een andere specifiek ingestelde netwerkmap 2. Instellen gaat via de webbrowser dus wat je zou kunnen doen is dan de browser openhouden op een computer/laptop ernaast en dan steeds knop 1 naar een andere netwerkmap laten verwijzen en dan de scan op de scanner doen. Hij heeft ook een snellere broer in de ADS3000. Zo'n pricewatch: Brother ADS-2400N kost niet veel
Dat zou inderdaad een goede oplossing zijn als het werkt, ga ik verder naar kijken!
JukeboxBill schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:38:
Volgens mij moet je het niet zoeken bij de scanners maar bij de software die erbij wordt geleverd.
Epson levert een event manager bij, waarmee je per knop op kan geven wat er moet worden gedaan.
Op mijn Epson V39 zitten 4 knoppen, dus kan je al 4 mappen instellen. En als dat niet genoeg is dan zet je er nog een scanner bij. Zo duur zijn die dingen niet meer.
Dat gaat hem helaas niet worden met 400+ mappen.