2 pc 1 monitor met displayporsplitter mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinVdd
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:17
Hallo, is het mogelijk om 2 pcs aan te sluiten op 1 displayport ingang van de monitor met een displayport splitter?
...

Ik heb hier 1 pc staan voor werk en 1 voor gaming. Ik zou deze afzonderlijk willen gebruiken via dezelfde displayportingang van de monitor aangezien de hdmi 1.2 ingang max 60 hz ondersteunt en ik op de "werk" pc toch ook af een toe een game wil opstarten. Het constante in- en uitpuggen van de displayportkabel van de ene naar de andere pc is echt onhandig.
...

Heb op internet al displaysplitters gevonden maar deze geven blijkbaar het signaal door van 1 pc naar meerdere monitors wat niet mijn usecase is. Zouden deze ook omgekeerd werken?

Bedankt.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:14

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-07 22:07
Ik weet niet wat je budget is maar er zijn ook monitoren met een KVM switch. Die kunnen ook het toetsenbord en de muis en diverse andere apparaten die je hebt aangesloten wisselen met één druk op de knop. https://tweakers.net/moni...RZYo6SVbSSobmJiYFSbG1tLQA

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:31
Dit lijkt me meer hetgeen dat je zoekt: https://www.allekabels.nl...splayport-schakelaar.html Voor HDMI heb ik ze met afstandsbediening :X .

[ Voor 16% gewijzigd door sdk1985 op 16-12-2020 22:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• AlwinVdd
sdk1985 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:53:
Dit lijkt me meer hetgeen dat je zoekt: https://www.allekabels.nl...splayport-schakelaar.html Voor HDMI heb ik ze met afstandsbediening :X .
Ik was nogal gehaast om naar het werk te vertrekken toen ik deze post maakte en had beter wat meer info gegeven.

Ik heb een 34 inch Acer x34p met 1 displayport ingang en 1 hdmi 1.2 ingang. De hdmi ingang is 50-60hz maximum.
Het toestel waar je naar linkt is inderdaad iets wat nuttig zou zijn maar ik zou graag iets hebben met een hogere refreshrate( 75+) indien dit bestaat.

Groeten
Alwin

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
AlwinVdd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:59:
[...]

Ik was nogal gehaast om naar het werk te vertrekken toen ik deze post maakte en had beter wat meer info gegeven.

Ik heb een 34 inch Acer x34p met 1 displayport ingang en 1 hdmi 1.2 ingang. De hdmi ingang is 50-60hz maximum.
Het toestel waar je naar linkt is inderdaad iets wat nuttig zou zijn maar ik zou graag iets hebben met een hogere refreshrate( 75+) indien dit bestaat.

Groeten
Alwin
Je moet die van @Uszka hebben, die is 4K@60hz, dus Displayport 1.2, wat hetzelfde is als je monitor. Daarmee kun je je monitor volledig aansturen, ook op 100hz etc.
En je kunt die ook nog eens andersom gebruiken.

Die van @sdk1985 die doet helaas maar 2560x1440 op 30hz en is daarmee een Displayport 1.1a apparaat dat ook nog eens niet de volledige bandbreedte van die standaard ondersteunt.

Er is ook nog deze pricewatch unsorted: DeLOCK 87668

Dat is de Displayport 1.4-variant van die van Uszka, maar dan alleen 2 pc’s naar 1 monitor en niet bi-directioneel.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:31
AlwinVdd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:59:
[...]

Groeten
Alwin
Als je er op zoekt is er zo te zien wel wat te vinden met hogere Hz (eerste resultaat bij aliexpress 144hz 18 dollar :+ ). Maar aangezien het gaming en werk wordt, is die 50 Hz dan echt een probleem?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• AlwinVdd
Hallo,

Hier kan ik wel mee verder.
Nog 1 ding dat ik niet begrijp is dat er op de produktpagina https://www.delock.de/pro...kmale.html?setLanguage=en staat "Note
By using a 20 pin Displayport cable at the video source, the switch can be supplied with power."
Mag ik hier dan aannemen dat de switch werkt zonder de usb power aangesloten terwijl de fotos en andere info zeggen dat deze wel nodig is ??

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwinVdd
Antwoord van customer support of er hogere refreshrates mogelijk zijn op lagere resoluties :

Dear Delock customer,

thanks for your message.

According to the information from the device developer, the external power supply unit must always be used.

Please note that the switch supports a maximum frame rate of 60Hz.

The 18750 does not support higher frame rates.

Yours sincerely

Second Level Support
Pagina: 1