Ik ben wat aan het stoeien met de CRS106-1C-5S, maar ik kom niet eens in het setup gedeelte.
Waarschijnlijk doe ik iets vreselijk fout.
volgens de handleiding:
First use
Nu ook even op de wanpoort van het docsis modem gehangen, maar dat gaf geen verbetering
Ik heb een MikroTik s-rj01 in port 2 zitten, ik gebruik de bijgeleverde AC/DC adapter.
De netwerkport op de laptop staat op DHCP Auto.
De laptop krijgt geen juist IP adres van de CRS106-1C-5S (169.254.x.x), dus de laptop kan geen correct netwerk vinden.
Ook getest op een andere windows10 systeem, ik heb ook geprobeerd om een 192.168.88.100 ip adres aan de laptop te geven, maar ook dan kon de WinBox utility van MikroTik geen verbinding maken met 192.168.88.1, ook een ping daarna gaf alleen time-outs
Iemand een idee wat er fout gaat?
Waarschijnlijk doe ik iets vreselijk fout.
volgens de handleiding:
First use
- Connect your WAN cable to port 1, and the other devices to ports 2-5.
- Set client device IP configuration to automatic (DHCP).
- The default IP address from ports 2-5 (LAN) is 192.168.88.1.
- Username is admin, there is no password.
- Secure the device by setting up a password.
Nu ook even op de wanpoort van het docsis modem gehangen, maar dat gaf geen verbetering
Ik heb een MikroTik s-rj01 in port 2 zitten, ik gebruik de bijgeleverde AC/DC adapter.
De netwerkport op de laptop staat op DHCP Auto.
De laptop krijgt geen juist IP adres van de CRS106-1C-5S (169.254.x.x), dus de laptop kan geen correct netwerk vinden.
Ook getest op een andere windows10 systeem, ik heb ook geprobeerd om een 192.168.88.100 ip adres aan de laptop te geven, maar ook dan kon de WinBox utility van MikroTik geen verbinding maken met 192.168.88.1, ook een ping daarna gaf alleen time-outs
Iemand een idee wat er fout gaat?
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::