Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjaapjan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17-04 15:42
Ik zoek een?
Een nieuwe tv

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te gamen en netflix te kijken. Ik heb nog geen ps5 maar wanneer ik hem kan kopen zal ik dit zeker doen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zit nu na een lange zoektocht te twijfellen tussen de Samsung Q90T en de LG CX. Mijn voorkeur gaat voor nu uit naar de Q90T omdat deze niet kan inbranden. Het is de bedoeling dat dit een woonkamer TV zal worden.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kwam er alleen sinds een paar dagen geleden achter dat de firmware van de Q90T verre van perfect is om ps5 te kunnen spelen. bugs als het scherm donkerder maken en hdr niet aan willen zetten in gamemodus. Heeft iemand deze tv en console en ervaart degene deze problemen? En is dit ook het geval bij de CX of is de firmware van deze tv wel goed?

Voor dit geld zou ik graag een goede tv hebben waar ik zonder problemen na een werkdag op kan spelen. Welke tv raden jullie aan en waarom?

Beste antwoord (via janjaapjan op 17-12-2020 13:31)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 16:26
janjaapjan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:19:
[...]

Ik wil graag een 55" tv, het prijs verschil tussen de q90t en CX zijn voor mij geen probleem, ik zou alleen graag de betere tv willen tussen deze twee. Ook weet ik niet zo goed wat slim is voor mijn gebruiksscenario. ik maak me zelf bij een OLED meer zorgen omdat zonlicht niet goed zou zijn voor het scherm.

maarja ik denk dat ik me idd teveel zorgen maak over inbranden en firmware. ik denk dat ik toch de q90t bestel en als dit niks blijk te zijn overstap op de CX. dankje!
Objectief gezien is de CX de beste tv van de 2. (zie rtings.com). Het is wel in de marge, want beiden erg goede tv's. Ik heb nu ruim 3 jaar een OLED en ik ga daar net zo mee om als mijn vorige LCD tv's. Ik zorg er wel voor dat de tv niet onnodig op statisch beeld staat. Maar verder game ik er uren achter elkaar op en zijn er zat logo's in beeld. De tv ziet er nog net zo uit als 3 jaar terug.

Als je van te voren weet dat je panisch met een OLED om zult gaan, kun je beter voor een LCD tv gaan. Backlight bleeding en blooming (vooral bij HDR) moet je voor lief nemen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janjaapjan
Kleine aanvulling:
Problemen bij de q90t's firmware wanner je ps5 of een andere console gebruikt zouden inverse ghosting, vrr problemen en dirty screen effect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
janjaapjan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:19:
Voor dit geld zou ik graag een goede tv hebben
Voor welk geld? Je hebt geen richtprijs opgegeven. Zoek je een 55" tv of of 75/77" tv?

De problemen als ghosting en dirty screen effect zijn inherent aan LCD tv's. Op een Q90t mag je verwachten dat deze problemen wel echt minimaal zijn.

Ik zelf heb een OLED, dus ik raad je ook een OLED (dus de CX) aan. De beste beeldkwaliteit, het beste contrast, dus de beste HDR weergave. Kijk nog even goed waar je tv komt te staan. Je wil geen direct zonlicht op je OLED tv.

Firmware is vaak maar een tijdelijk iets. Ene moment is het perfect, bij de volgende update zijn zaken weer minder. Ik zou me daar niet blind op staren.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 17-12-2020 08:18 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• janjaapjan
Hulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:15:
[...]

Voor welk geld? Je hebt geen richtprijs opgegeven. Zoek je een 55" tv of of 75/77" tv?
Ik wil graag een 55" tv, het prijs verschil tussen de q90t en CX zijn voor mij geen probleem, ik zou alleen graag de betere tv willen tussen deze twee. Ook weet ik niet zo goed wat slim is voor mijn gebruiksscenario. ik maak me zelf bij een OLED meer zorgen omdat zonlicht niet goed zou zijn voor het scherm.

maarja ik denk dat ik me idd teveel zorgen maak over inbranden en firmware. ik denk dat ik toch de q90t bestel en als dit niks blijk te zijn overstap op de CX. dankje!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
janjaapjan schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:19:
[...]

Objectief gezien is de CX de beste tv van de 2. (zie rtings.com). Het is wel in de marge, want beiden erg goede tv's. Ik heb nu ruim 3 jaar een OLED en ik ga daar net zo mee om als mijn vorige LCD tv's. Ik zorg er wel voor dat de tv niet onnodig op statisch beeld staat. Maar verder game ik er uren achter elkaar op en zijn er zat logo's in beeld. De tv ziet er nog net zo uit als 3 jaar terug.

Als je van te voren weet dat je panisch met een OLED om zult gaan, kun je beter voor een LCD tv gaan. Backlight bleeding en blooming (vooral bij HDR) moet je voor lief nemen.

• janjaapjan
Dankje, klein vraagje nog. heb je geen problemen met helderheid wanneer je overdag kijkt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik zou even geen LG kopen. Zie SF forum met aantal klachten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 04-10 09:18
OLED scherm is ideaal, je hebt geen spiegel meer nodig om je haar te doen. :-)

Meeste mensen die zeggen dat burnin geen issue is hebben de tv nog niet lang genoeg. Verwacht niet met een OLED 10+ jaar te doen. Daar is de techniek nog te jong voor.
Pagina: 1