Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00
Ik zoek een?
Nieuwe kleine daily driver telefoon

Wat is je budget?
+/- €450

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Messaging, foto's, videos, muziek, de dagelijkse dingen. Ik probeer mijn telefoon eigenlijk zo min mogelijk te gebruiken, maar wil wel dat ie lang mee gaat, lang geupdate blijft, en ik erop kan vertrouwen dat ik met een autorit van een paar uur gewoon mijn Spotify aan kan hebben. Apps tegelijk gebruiken (navigatie, Spotify) zonder bang te zijn dat ik hem om de twee uur moet opladen helpt ook mee. Ik heb eigenlijk geen zin in een Huawei of een andere dergelijke derde fabrikant met een lelijke / zware skin (misschien ben ik te bevooroordeeld). De nieuwe OnePlus Nord ziet er erg goed uit, maar is mij te groot.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijns inziens gaat de keuze tussen de iPhone SE of Google Pixel 4a vanwege de kleine formaten maar ik sta open voor suggesties.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment gebruik ik nog mijn trouwe Galaxy S7 na gekomen te zijn van een Motorola Moto G. De Galaxy S7 gaat sinds December 2016 mee, en heeft tientallen verre reizen meegemaakt (wat nu op dit moment natuurlijk niet gebeurd). De Moto G is volgens mij 2,5 jaar meegegaan, en idem. Het belangrijkst vind ik dat de nieuwe telefoon lang meegaat en lang ondersteunt wordt, zodat ik hopelijk minimaal een nieuwe telefoon pas weer in 2024 hoef aan te schaffen.

Ik zit dus al een tijdje met de gedachte in mijn hoofd om een nieuwe telefoon aan te schaffen, en ben eigenlijk torn tussen de iPhone SE en Google Pixel 4a, vanwege de kleine formaten en goede reviews. Wat de iPhone SE betreft ben ik me erg bewust van de kleine accu en de gemiddelde batterij duur, die bij de Google Pixel 4a beter is. Ik heb echter wel het idee dat de ondersteuning bij de iPhone SE langer is, en Apple de telefoon langer in het ecosysteem zou houden. Zelf ben ik gewoon wel weer nieuwsgierig naar iOS, maar gaat het mij niet per se om het systeem: ik gebruik al bijna 10 jaar Android en het doet wat het moet doen. Echter sta ik niet onwelwillend richting een switch naar iOS.

Misschien staar ik me te kapot op alleen de iPhone SE en de Google Pixel 4a. Ik sta uiteraard open voor andere suggesties, maar van wat ik zelf had gezien heeft bv Nokia nog geen goed competing model. Hopelijk kunnen jullie me wat helpen met mijn keuze! :D

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Als dat je max formaat is, is dat ongeveer je keuze ja. En dan is het de afweging Apple of Android. Die zul je zelf moeten maken.
Ik zou zelf voor de pixel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt de kleinste toestellen binnen je budget al gevonden. Gezien de langere termijn en het reizen (wat na Corona weer zal kunnen) zou ik de Pixel 4a 5G nemen, simpel vanwege dekking en uitschakelende en omschakelende frequenties her en der in de wereld. iPhone SE biedt geen 5G optie volgens mij.

Vraag is alleen of die eis qua formaat noodzakelijk en verstandig is.Ik vond het ook een hele stap toen ik groter ging, maar achteraf ben ik met mijn Oneplus Nord heel tevreden, ook qua formaat, en haal bijna 2 dagen op de accu. Je zou de Nord kunnen proberen of het niet toch wel bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardK123
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-06 13:00
ChinaGeek schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:05:
Als dat je max formaat is, is dat ongeveer je keuze ja. En dan is het de afweging Apple of Android. Die zul je zelf moeten maken.
Ik zou zelf voor de pixel gaan.
Bedankt voor je suggestie. Geen van beiden is slecht, maar hebben beiden "dingetjes".
swhnld schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:19:
Je hebt de kleinste toestellen binnen je budget al gevonden. Gezien de langere termijn en het reizen (wat na Corona weer zal kunnen) zou ik de Pixel 4a 5G nemen, simpel vanwege dekking en uitschakelende en omschakelende frequenties her en der in de wereld. iPhone SE biedt geen 5G optie volgens mij.

Vraag is alleen of die eis qua formaat noodzakelijk en verstandig is. Ik vond het ook een hele stap toen ik groter ging, maar achteraf ben ik met mijn Oneplus Nord heel tevreden, ook qua formaat, en haal bijna 2 dagen op de accu. Je zou de Nord kunnen proberen of het niet toch wel bevalt?
Bedankt voor je suggestie! 5G is niet per se belangrijk, ik heb ook een hele tijd nog op 3G gezeten toen 4G er was met mijn Moto G 1st gen. Vind het alleen frustrerend dat er zo weinig écht goede kleine telefoons zijn, want alles boven de 6" vind ik wel echt te groot.

Ik denk dat ik toch voor de Pixel 4a wacht en weer wacht op een Vodafone Runners deal (heb thuis Ziggo). Had deze eigenlijk in november toen moeten doen want dat was relatief goedkoper. Mocht dat niet zijn, dan stap ik misschien over naar Ben of Tele 2.