Verlichting afzuigkap (vervangen lampje helpt niet!)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchjohnny
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 06-01-2021
Mijn vraag
Ik zoek hulp bij het repareren van de verlichting van mijn afzuigkap

Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
De afzuigkap heeft twee halogeen lampjes. Eentje werkt niet. Met wat gemorrel aan het lampje en de behuizing gaat het af en toe aan. En dan weer uit. Vermoedelijk zit het probleem dus in de aansluiting of het draadje waar het lampje op aangesloten is. De pinnetjes (stekkertje?) van het lampje steken in een contact wat misschien uitgelubberd is? Of het snoer heeft draadbreuk? Kan dat vervangen worden?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 20:04
We zitten op tweakers dus natuurlijk kan dat vervangen worden. Ik denk dat er G4 lampjes inzitten. Daar zijn vast lampvoetjes voor te krijgen; g4 socket
Vervang dit niet door plastic onderdelen oid, die lampje worden behoorlijk warm.

Afzuigkap is meestal vies en vet, dus contactspray op de voetjes om de boel flink schoon te maken kan ook al helpen.

[ Voor 20% gewijzigd door wmeester op 16-12-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
dutchjohnny schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:24:
Relevante software en hardware die ik gebruik
nvt
Lijkt me zeker wel van toepassing eigenlijk.

Wat voor merk/type afzuigkap hebben we het hier over? Of alleen een foto, dat zou al heel erg helpen ons je te kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchjohnny
@wmeester Geprobeerd met contactspray, maar dat helpt niet. Wat is een g4 socket? Als ik wist hoe je hier een foto toevoegt, zou ik kunnen laten zien. Het zijn halogeen lampjes met twee hele dunne pinnetjes als 'stekker'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchjohnny
@Vloris de afzuigkap is van Ikea, een Underverk FaktumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bNVS3s96vO8uONjBHne8wzk2L1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uVXh1rG639h5FJaj70Si2Ulq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
G4 heeft twee pinnetjes...bij tante ali kan je ze in overvloed vinden. Als je wilt weten hoe ze eruit zien: https://m.nl.aliexpress.c...12v.html?osf=auto_suggest
Ze bestaan met verschillende voltages, dus let op dat je de juiste erin doet. De led-versies zijn veel zuiniger dan de ouderwetse halogeen lampjes, maar vaak wel groter. Overigens zijn het kl*te-lampjes. Ik buig de pinnetjes wel eens als ze niet aanwillen.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Dit:
Probeer die eens te vervangen. Bijvoorbeeld door: https://www.123led.nl/123...5-1-stuk-i1896-t2113.html

Of is de maat nog belangrijk? Klikt dit ergens in vast ofzo?

[ Voor 4% gewijzigd door Xander op 28-12-2020 17:57 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchjohnny
Bedankt voor de reacties! Uiteindelijk bleek de oplossing: nieuwe socket bestellen, kap ontmantelen om nieuwe socket aan te sluiten, onderdeel los maken om socket aan te koppelen, weet niet hoe, alles maar weer vast maken en toch nog eens proberen. En voilà: lampje doet het weer.
Pagina: 1