Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil terug beginnen met casual gamen op 1080p of misschien op 1440p, hier ben ik nog niet helemaal aan uit. De games die ik graag wil spelen zijn bijvoorbeeld COD of Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem exclusief monitor zou maximaal ~1200 euro mogen kosten. Ik beschik reeds al over de videokaart namelijk de Zotac OC 3060 TI.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eventueel een HDD als extra daarnaast is de monitor waarover ik nu bezit vrij oud en daardoor twijfel ik tussen een 1080p of een 1440p monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle overige componenten behalve de videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo budgetvriendelijk mogelijk. RGB of een vette case hebben voor mij geen meerwaarde.
Ga je overklokken?
Neen, overklokken ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij de eerste keer dat ik een systeem bouw. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met binnen het budget het meeste resultaat uit deze videokaart te halen. Zo veel mogelijk bang-for-buck dus.
Waar ik me voornamelijk zorgen om maak is de CPU en het moederbord. Ik vrees dat als ik voor een goedkopere CPU ga dit een bottleneck zal veroorzaken. Daarnaast indien ik ga voor de 5600x dat het moederbord een bios update nodig heeft.
Dit is waaraan ik dacht:
Ik wil terug beginnen met casual gamen op 1080p of misschien op 1440p, hier ben ik nog niet helemaal aan uit. De games die ik graag wil spelen zijn bijvoorbeeld COD of Battlefield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem exclusief monitor zou maximaal ~1200 euro mogen kosten. Ik beschik reeds al over de videokaart namelijk de Zotac OC 3060 TI.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eventueel een HDD als extra daarnaast is de monitor waarover ik nu bezit vrij oud en daardoor twijfel ik tussen een 1080p of een 1440p monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle overige componenten behalve de videokaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeur merken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst zo budgetvriendelijk mogelijk. RGB of een vette case hebben voor mij geen meerwaarde.
Ga je overklokken?
Neen, overklokken ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Het is voor mij de eerste keer dat ik een systeem bouw. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met binnen het budget het meeste resultaat uit deze videokaart te halen. Zo veel mogelijk bang-for-buck dus.
Waar ik me voornamelijk zorgen om maak is de CPU en het moederbord. Ik vrees dat als ik voor een goedkopere CPU ga dit een bottleneck zal veroorzaken. Daarnaast indien ik ga voor de 5600x dat het moederbord een bios update nodig heeft.
Dit is waaraan ik dacht:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 329,- | € 329,- |
| 1 | Moederborden | ASRock B550M Pro4 | € 96,- | € 96,- |
| 1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 3060 Ti Twin Edge OC | € 469,- | € 469,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 69,85 | € 69,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB | € 68,99 | € 68,99 |
| 1 | Voedingen | Corsair TX550M V2 | € 70,90 | € 70,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 51,90 | € 51,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.155,64 | ||