Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn Lenovo Y510P!
Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop & Lightroom & Inventor
Wat is je budget?
<€1000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grootste voorkeur is een zo groot mogelijke kleurweergave.
Nu heb ik 2 laptops op het oog, namelijk:
De Lenovo Legion 5 en de Azerty LUMA.
Raakvlakken:
Beide hebben 16GB RAM geheugen en een 512GB SSD. Ook hebben ze beide een 144hz scherm met 95%+ sRGB kleurbereik. Dit is een 15,6" Full-HD IPS Paneel. (In de gekoppelde laptops kon ik niet de Legion 5 vinden met dit scherm, overige specs kloppen wel)
Verschillen:
Als we aankomen bij de processoren en die videokaarten zijn hier echter wel verschillen:
De Legion heeft een AMD Ryzen 7 4800H i.c.m. een Nvidia GeForce GTX 1650, terwijl de LUMA is bepakt met een Intel core i7-9750H i.c.m. een Nvidia GeForce GTX 1660ti.
Pluspunt Legion: €912,-(Met studentenkorting) tegenover de LUMA die €999,- kost.
Pluspunt LUMA: 1,85kg(Magnesium body) tegenover de 2,6kg van de Legion(Plastic Body)
Welke van deze 2 zouden jullie aanschaffen? Of hebben jullie misschien nog andere opties?
Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop & Lightroom & Inventor
Wat is je budget?
<€1000
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grootste voorkeur is een zo groot mogelijke kleurweergave.
Nu heb ik 2 laptops op het oog, namelijk:
De Lenovo Legion 5 en de Azerty LUMA.
Raakvlakken:
Beide hebben 16GB RAM geheugen en een 512GB SSD. Ook hebben ze beide een 144hz scherm met 95%+ sRGB kleurbereik. Dit is een 15,6" Full-HD IPS Paneel. (In de gekoppelde laptops kon ik niet de Legion 5 vinden met dit scherm, overige specs kloppen wel)
Verschillen:
Als we aankomen bij de processoren en die videokaarten zijn hier echter wel verschillen:
De Legion heeft een AMD Ryzen 7 4800H i.c.m. een Nvidia GeForce GTX 1650, terwijl de LUMA is bepakt met een Intel core i7-9750H i.c.m. een Nvidia GeForce GTX 1660ti.
Pluspunt Legion: €912,-(Met studentenkorting) tegenover de LUMA die €999,- kost.
Pluspunt LUMA: 1,85kg(Magnesium body) tegenover de 2,6kg van de Legion(Plastic Body)
Welke van deze 2 zouden jullie aanschaffen? Of hebben jullie misschien nog andere opties?
[ Voor 5% gewijzigd door GamingSites op 16-12-2020 17:21 . Reden: Vergeten ]