Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GamingSites
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-12-2020
Hallo allemaal, ik ben opzoek naar een nieuwe laptop ter vervanging van mijn Lenovo Y510P!

Wat ga je met je laptop doen?
Photoshop & Lightroom & Inventor

Wat is je budget?
<€1000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Grootste voorkeur is een zo groot mogelijke kleurweergave.

Nu heb ik 2 laptops op het oog, namelijk:

De Lenovo Legion 5 en de Azerty LUMA.

Raakvlakken:
Beide hebben 16GB RAM geheugen en een 512GB SSD. Ook hebben ze beide een 144hz scherm met 95%+ sRGB kleurbereik. Dit is een 15,6" Full-HD IPS Paneel. (In de gekoppelde laptops kon ik niet de Legion 5 vinden met dit scherm, overige specs kloppen wel)

Verschillen:
Als we aankomen bij de processoren en die videokaarten zijn hier echter wel verschillen:
De Legion heeft een AMD Ryzen 7 4800H i.c.m. een Nvidia GeForce GTX 1650, terwijl de LUMA is bepakt met een Intel core i7-9750H i.c.m. een Nvidia GeForce GTX 1660ti.

Pluspunt Legion: €912,-(Met studentenkorting) tegenover de LUMA die €999,- kost.

Pluspunt LUMA: 1,85kg(Magnesium body) tegenover de 2,6kg van de Legion(Plastic Body)

Welke van deze 2 zouden jullie aanschaffen? Of hebben jullie misschien nog andere opties?

[ Voor 5% gewijzigd door GamingSites op 16-12-2020 17:21 . Reden: Vergeten ]

Alle reacties

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb zelf een Ryzen 4800h laptop gekocht, die levert toch even wat meer computer power op dan de i7. Ook het verbruik van de 4800h licht lager dan de i7...

Dus op papier is de 4800h meer waar voor je geld.

Maar een magnesium body zal na 3 jaar niet afbreken, terwijl plastic broos kan worden. Daarbij is een 1660 Ti wel 2x zo snel als een 1650.

Dus als allround pakket, ziet de Luma er mooi uit en je wilt wel zekerheid hebben welk scherm er in je laptop zit, ivm kleurweergave.