Kylix troubles :(

Pagina: 1
Acties:

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik had Kylix van iemand gekocht, en geinstalleerd.
Maar nu bij het starten krijg ik deze error:
code:
1
LC_ALL is set to C. Can't start Kylix

Eerst startte hij wel...
Op de kylix site staat er nix over :(
Googlen hielp ook niet

met papier mache kun je alles maken!!

Verwijderd

Doe eens
code:
1
unset LC_ALL

Kijk vervolgens met "locale" of hij op nergens op staat.

Probeer anders eens
code:
1
export LC_ALL="\"POSIX\""

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:45

PCR

offtopic:
Bevalt dat kylix wat? (als je het nou opgestart krijgt ;) )

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 12 augustus 2001 23:22 schreef pc-reactive het volgende:
offtopic:
Bevalt dat kylix wat? (als je het nou opgestart krijgt ;) )
[nog-meer-offtopic]
Wat is kylix?
[/nog-meer-offtopic]

• bras
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-08 14:08
delphi voor linux

http://www.borland.com/kylix/

"When you find yourself in the company of a halfling and an ill-tempered Dragon, remember, you do not have to outrun the Dragon...you just have to outrun the halfling."

• PCR

PCR

Op zondag 12 augustus 2001 23:31 schreef bras het volgende:

delphi voor linux

http://www.borland.com/kylix/
Ik las een artikel over kylix in pc-active :9~

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Kylix is echt goed. Het is meer dan Delphi voor Linux. Het is een cross-platform-versie van Delphi. Een volledige IDE voor zowel Linux als Windows. En het schijnt nagenoeg (bijna alle libraries zijn al geport) Delphi-compatible te zijn. Dus met geringe moeite kun je alle Delphi projecten zo porten naar Kylix, en dus naar Linux.

Ik heb het ook, en heb er ff mee gespeeld. Het ziet er goed uit, maar iets echt nuttigs heb ik er nog niet mee gemaakt...

HINT: Je kunt het nu gratis downloaden van de borland site mits je d'r alleen GPL-software mee maakt.

Verwijderd

/me wilde er als hij er na komende week tijd voor heeft, ook eens naar gaan kijken.

Vooral het feit, dat het cross-platform is, is wel heel erg :9~ :9~

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja idd, ik heb het ook... alleen de IDE is Wine (wel jammer, maar ja), binaries e.d. zijn uiteraard wel native. Het werkt echt goed. Ik heb echter geen flauw idee wanneer deze foutmelding voor kan komen... of eigenlijk: waarom kylix hier over valt.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Johannes Verelst
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2022
't is alleen wel jammer dat je met de Open Edition zo weinig kan .. geen apache modules, geen database programma's.

Ik ben een paar maanden geleden op een officiele Kylix presentatie van Borland geweest. Juist die twee dingen zagen er bijzonder mooi uit. Okay, ik snap ook wel dat ze bij Borland geld moeten verdienen, maar 't blijft jammer ...

There are no stupid questions, but there are a lot of inquisitive idiots.

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Kylix Server Developer
Accelerate your Linux® web application development with Kylix Server Developer edition, the RAD tool for Linux. Kylix Server Developer
$1,999.00

Kylix Desktop Developer
Accelerate your Linux® GUI development with Kylix Desktop Developer edition, the RAD tool for Linux. Kylix Desktop Developer - Limited Time Offer
$199.00

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Topicstarter
Ik heb LC_ALL ge-export naar "en_US"

en ging hij over naar engels, en nu werkt kylix goed :)

Binnekort zijn mijn Delphi programma;s ook voor Linux beschikbaar :)

Kylix = cool :D

met papier mache kun je alles maken!!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:12

zwik

randomized

Werkt die Kylix ook in Slackware omdat bij requirments redhat suse en nog 1 staat ???

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik denk van wel hoor.

• PCR

PCR

Op maandag 13 augustus 2001 15:28 schreef zwik het volgende:

Werkt die Kylix ook in Slackware omdat bij requirments redhat suse en nog 1 staat ???
Ik kom regelamtig software voor linux tegen waar 2 of 3 distro's bij staan als minimaal vereiste maar tot nog toe draaide het bij mij op SuSE allemaal, dus. En vooral zoiets als Kylix zou wel op de meeste bekende distro's draaien ;)

• zwik

zwik

randomized

Ik heb nou ook Kylix geinstalleerd, maar nou krijg ik ook LC_ALL is set to POSIX :? . Hoe verander ik dat ? Er staat niks op de website van Borland, alleen over errorcode 10.

Verwijderd

Ik dacht dat mijn post toch wel duidelijk genoeg was :?
En als leeghaalen niet werkt, dan moet je i.p.v. POSIX dus en_US gebruiken bij de export.
Overigens mag je dit dus wel in je ~/.bash_profile opnemen, wil je het niet elke keer hoeven te zetten ;)

• zwik

zwik

randomized

Op maandag 13 augustus 2001 16:49 schreef nelske het volgende:
Ik dacht dat mijn post toch wel duidelijk genoeg was :?
En als leeghaalen niet werkt, dan moet je i.p.v. POSIX dus en_US gebruiken bij de export.
Overigens mag je dit dus wel in je ~/.bash_profile opnemen, wil je het niet elke keer hoeven te zetten ;)
Ahja, het werkt nou :) maar nu is ie bezig met "Font Matrix Generation". Hoe lang duurt dat ?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

"Generating font metrics" ofzo? Dat is een message van de IDE van Kylix (of eigenlijk: Wine). Dat kan best even duren...

• zwik

zwik

randomized

Op maandag 13 augustus 2001 17:11 schreef Jotti het volgende:
"Generating font metrics" ofzo? Dat is een message van de IDE van Kylix (of eigenlijk: Wine). Dat kan best even duren...
Als het dan toch even kan duren ga ik maar eten :Y) . Hoezo Wine :? . Dit heb ik nieteens geinstalleerd.

Verwijderd

zwik, dit is niet vervelend bedoeld hoor, maar ik denk dat jij er goed aan zal doen om draadjes waarin je post eens heel goed te lezen.
Ook op deze vraag staat het antwoord al in dit draadje.

• zwik

zwik

randomized

Sorry ik zal alles is goed gaan doorzoeken en lezen en zal gaan posten als ik het niet meer kan vinden enzo. Nogmaals sorry.

Verwijderd

Op maandag 13 augustus 2001 17:42 schreef zwik het volgende:
Sorry ik zal alles is goed gaan doorzoeken en lezen en zal gaan posten als ik het niet meer kan vinden enzo. Nogmaals sorry.
Eeeeh, mafkees, je hoeft je niet te gaan verontschuldigen hoor ;) :)
Toevallig stelde je gewoon 2 vragen die al beantwoord waren in het draadje en anders valt het draadje telkens in een zichzelf herhalende loop (deadlock ;) ).

• zwik

zwik

randomized

oleee, ik heb hem inmiddels draaien :) . Wel mooi splash screen :9 . Na veel lezen en doen en proberen is het eindelijk om alle errors heen ze zigzaggen :) . Ik ga nou ff fijn Delphie ehhhh Kylix doen :) . Bedankt voor info enzo :) . TIP: bezoek de nieuwsgroepen van borland :) .
Pagina: 1