Mijn oude systeem uit 2015 heeft kuren. Vermoedelijk de voeding, maar het zou ook het moederbord kunnen zijn. Omdat de verwachting is dat ik binnenkort weer aan de studie gaat, speel ik op zeker en wil mijn oude systeem vervangen. Hier onder het lijstje met wat ik nu ongeveer heb. Grafische kaart is van MSI , geheugen is ook ander merk, maar de rest van de specs klopt wel
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik Lightroom 6, speel soms Cities: Skylines, Anno 1800 en oudere versies.
Nu op de hoogste setting en dat gaat goed.
Verder wat office zaken, allemaal niet heel spannend. Huidige systeem kan het allemaal goed aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, maar 800 vind ik een mooi bedrag. Minder is leuker, hoger mag ook als het betere prestaties oplevert waar ik echt iets van merk. Ik doe ca 5 jaar met een systeem.
In het verleden zette ik het zelf in elkaar, maar ik denk dat ik het deze keer zal uitbesteden. Om die reden is het dan handig als alles bij dezelfde zaak bestelt kan worden. Hier voor heb ik geen voorkeur, dus tips zijn welkom
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord gaan zeker mee.
Kan ik iets hergebruiken van mijn huidige set up? Ik denk aan de Grafische kaart, geheugen, harde schijf als opslag en kast. Moederbord en voeding gaan zeker weten niet mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Ik heb nu voor een Intel gekozen, maar sta open voor AMD. Verwacht alleen dat het dan duurder wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Huidig kast hergebruiken, verder stil. Geen rgb want dat zie je toch niet.
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Advies over wat ik kan hergebruiken van de oude pc en welke onderdelen ik moet kopen. Met name de voeding.
Er staan 3 voedingen nu in deze lijst. Geen idee welke ik moet kiezen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Palit GeForce GTX 960 2GB (NE5X96001041F) | € 242,22 | € 242,22 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD ST4000DM000, 4TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Define R5 Zwart | € 103,78 | € 103,78 |
1 | Monitoren | Dell Ultrasharp U2412M Zwart | € 209,90 | € 209,90 |
1 | Geheugen intern | Kingston ValueRAM KVR21E15D8/8 | € 110,18 | € 110,18 |
1 | Voedingen | be quiet! System Power 7 400W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 666,08 |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik Lightroom 6, speel soms Cities: Skylines, Anno 1800 en oudere versies.
Nu op de hoogste setting en dat gaat goed.
Verder wat office zaken, allemaal niet heel spannend. Huidige systeem kan het allemaal goed aan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb geen maximum prijs, maar 800 vind ik een mooi bedrag. Minder is leuker, hoger mag ook als het betere prestaties oplevert waar ik echt iets van merk. Ik doe ca 5 jaar met een systeem.
In het verleden zette ik het zelf in elkaar, maar ik denk dat ik het deze keer zal uitbesteden. Om die reden is het dan handig als alles bij dezelfde zaak bestelt kan worden. Hier voor heb ik geen voorkeur, dus tips zijn welkom
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis en toetsenbord gaan zeker mee.
Kan ik iets hergebruiken van mijn huidige set up? Ik denk aan de Grafische kaart, geheugen, harde schijf als opslag en kast. Moederbord en voeding gaan zeker weten niet mee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Ik heb nu voor een Intel gekozen, maar sta open voor AMD. Verwacht alleen dat het dan duurder wordt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Huidig kast hergebruiken, verder stil. Geen rgb want dat zie je toch niet.
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?
Advies over wat ik kan hergebruiken van de oude pc en welke onderdelen ik moet kopen. Met name de voeding.
Er staan 3 voedingen nu in deze lijst. Geen idee welke ik moet kiezen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed | € 168,95 | € 168,95 |
1 | Moederborden | MSI MPG Z490 Gaming Plus | € 154,90 | € 154,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,10 | € 23,10 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-32GVK | € 129,90 | € 129,90 |
1 | Optische drives | LG BH16NS55 Zwart | € 79,- | € 79,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 450W | € 91,55 | € 91,55 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 550W | € 99,05 | € 99,05 |
1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 975,35 |
[ Voor 23% gewijzigd door Savalizz op 16-12-2020 16:21 . Reden: Onderdelen toegevoegd. ]