Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies Werk Desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• impactftw
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:57
Hallo Mede-tweakers,
Ik ben opzoek naar advies voor een nieuwe pc setup.
Het zal mooi zijn als jullie mij hierbij kunnen helpen. Mochten jullie nog informatie missen dan hoor ik het graag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Werk PC voor een klein infra bedrijf waar naast het normale "Office werk" ook regelmatig DWG, Autocad, Civil3d tekeningen worden bekeken (Autocad, Civil3D, BIM, Revit tekeningen).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Er is niet echt een prijslimit maar na mijn inziens kan er voor een bedrag onder de < €1500 een geschikt systeem gebouwd worden.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, Muis, 1080p Monitor met HDMI, VGA, DVI mogelijkheid.
Misschien in de toekomst nog een Ultra Wide monitor erbij bijv: https://tweakers.net/pric...-gb3466wqsu-b1-zwart.html

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur een stil systeem, en het systeem moet er weer een aantal jaar tegenaan kunnen als werk pc.
En het zal fijn zijn als de PC geschikt is voor een Ultra Wide monitor zoals bijv. deze: https://tweakers.net/pric...-gb3466wqsu-b1-zwart.html

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Graag even een blik werpen op de "Door mij" aangestelde setup. Mochten jullie nog aanpassingen/wijzigingen hebben dan hoor ik het graag.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 431,85€ 431,85
1MoederbordenASRock B550M Pro4€ 96,-€ 96,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 3060 Ti EAGLE 8G€ 483,40€ 483,40
1Interne harde schijvenSeagate ST2000DM008, 2TB€ 51,90€ 51,90
1BehuizingenCorsair 4000D Airflow Tempered Glass Zwart€ 79,99€ 79,99
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 31,65€ 31,65
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 68,99€ 68,99
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 70,90€ 70,90
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 101,75€ 101,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.416,43

Alle reacties

• impactftw
Is deze build een beetje geschikt voor desktop werk en het inlezen van Autocad, Revit, BIM bestanden? En zal je met deze setup wegkomen met een ultrawide monitor als deze: https://tweakers.net/pric...-gb3466wqsu-b1-zwart.html
?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:44
Die ryzen 5 is erg duur op het moment, weet je zeker dat je die per se wilt boven de 3700x of een Intel?

Ik zou afraden om HDD te pakken, zeker als het maar over 2 tb gaat. Koop dan een Kingston a400 erbij, en gebruik die voor opslag.

AutoCAD houdt wel van 32 gb ram.

Is een raam in je behuizing belangrijk? Of juist liever niet?

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 16:44
Waarvoor wil je een game scherm?

Is een 60 Hz scherm niet goed genoeg?

3060ti kan prima overweg met 1440p, zeker met jouw doel, ik vraag me vooral af wat functie van het scherm is, is IPS niet veel nuttiger voor jouw doel?

[ Voor 10% gewijzigd door 99ruud99 op 16-12-2020 22:03 ]

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-11 21:55
Je timing is erg lastig, want alle nieuwe AMD processoren en nieuwe videokaarten zijn erg lastig te krijgen.
Ik zou voor een 3700X proc gaan en een AMD 5800 of nvidia 1660 voor rond de 200 euro:
pricewatch: MSI Radeon RX 580 ARMOR 8G OC

Daarmee kan je nu vooruit en als alles weer voorradig en normaal geprijsd is verkoopt je je videokaart en upgrade je.

En dan zou ik nu een 4K scherm kopen, want grafische werkzaamheden op een 1080P scherm....
pricewatch: Samsung LU28R550UQU Blauw, Grijs

• impactftw
99ruud99 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:00:
Die ryzen 5 is erg duur op het moment, weet je zeker dat je die per se wilt boven de 3700x of een Intel?
Maakt mij opzich niet uit. Als het maar lekker draait ;) En als ik moest kiezen tussen de 3700x of een Intel?Gaat dan de voorkeur uit naar de 3700X?

Ik zou afraden om HDD te pakken, zeker als het maar over 2 tb gaat. Koop dan een Kingston a400 erbij, en gebruik die voor opslag.
Dat is idd wel een goed punt. Bedankt!

Het is voornamelijk tekeningen bekijken en niet zo zeer het maken van AutoCAD tekeningen. Al kan ik mij voorstellen dat het bekijken ook al aardig wat RAM kan vragen zeker nu de tekeningen complexer worden.

Niet belangrijk. Zakelijk strak uiterlijk is prima.

Hoeft geen game scherm te zijn. Een breder scherm wat je tegenwoordig steeds meer ziet zal wel mooi zijn.

Prima. Een Ultrawide scherm zal wel uitkomst kunnen bieden

3060ti kan prima overweg met 1440p, zeker met jouw doel, ik vraag me vooral af wat functie van het scherm is, is IPS niet veel nuttiger voor jouw doel?
Daar heb je zeker een punt.
Maakt mij opzich niet uit. Als het maar lekker draait ;) En als ik moest kiezen tussen de 3700x of een Intel?Gaat dan de voorkeur uit naar de 3700X?

Dat is idd wel een goed punt. Bedankt!

Het is voornamelijk tekeningen bekijken en niet zo zeer het maken van AutoCAD tekeningen. Al kan ik mij voorstellen dat het bekijken ook al aardig wat RAM kan vragen zeker nu de tekeningen complexer worden.

Niet belangrijk. Zakelijk strak uiterlijk is prima.

Hoeft geen game scherm te zijn. Een breder scherm wat je tegenwoordig steeds meer ziet zal wel mooi zijn.

Prima. Een Ultrawide scherm zal wel uitkomst kunnen bieden

Daar heb je zeker een punt.

[ Voor 51% gewijzigd door impactftw op 16-12-2020 23:07 ]

• impactftw
chrisborst schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:07:
Je timing is erg lastig, want alle nieuwe AMD processoren en nieuwe videokaarten zijn erg lastig te krijgen.
Ik zou voor een 3700X proc gaan en een AMD 5800 of nvidia 1660 voor rond de 200 euro:

Daarmee kan je nu vooruit en als alles weer voorradig en normaal geprijsd is verkoopt je je videokaart en upgrade je.

En dan zou ik nu een 4K scherm kopen, want grafische werkzaamheden op een 1080P scherm....
Dat klinkt als een goed plan. Het zal denk ik wel even duren voordat de videokaarten en processoren weer normaal op voorraad zijn. Wat ik weet komen er ook nieuwe nvidia en amd kaarten aan in januari? Of verwachten ze dat deze dan op voorraad zijn?

Ziet er goed uit. Echter ben ik toch aan het kijken voor een Ultrawide scherm. Zal mooi zijn als ze deze in "34 inch hadden :P

• Randojongen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-11 19:10
Waarom denk je dat je een snelle videokaart nodig hebt? Bij het open en bekijken van modellen wordt de videokaart amper gebruikt. met een pricewatch: MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC heb je echt al genoeg.
Verder wil je echt minimaal 32gb ram hebben. Ik verwacht dat jij zomaar meerdere modellen tegelijk wil opengooien en dan gaat het hard met ram.

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 23:19
Eens met @Randojongen. Geld uitgeven aan een videokaart voor games is onzinnig in deze build. Een 1440p ultrawide is het ook niet. Wat je wil voor thuiswerken en het openen van tekeningen is een hoge resolutie (4k) op een groot scherm. Dan kun je fatsoenlijk A1 / A0 in volle glorie bekijken: pricewatch: LG 43UN700-B Zwart
Pagina: 1