Zidoo mediaspeler niet actief netwerk apparaten en printers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-04 01:55
Hallo,

ik heb zelf de afgelopen uren geprobeerd een mogelijke reden te vinden via Google en YouTube maar ik heb helaas nog niet gevonden wat de reden is waarom ik een Zidoo Z9X mediaspeler niet kan benaderen via het ip-adres op een webpagina.

Zoals boven vermeld is het apparaat zichtbaar in apparaten en printers maar wordt de status als niet actief beschouwd (het is naast een chromecast die ik niet geconfigureerd heb het enige apparaat dat niet actief is, de tv die op netwerk is aangesloten net zoals de soundbar zijn zonder problemen te benaderen). De reden waarom ik dit wil bekijken is omdat ondanks dat het toestel werkt met SMB-shares via de pc ik geen volledige bandbreedte ter beschikking krijg. Het toestel heeft ondanks een gigabit ethernetverbinding te hebben slechts de lagere bandbreedte van 100 mbps ter beschikking, dit wordt ook aangegeven in de kleuren van de UTP-poort van het toestel achteraan.

Kan iemand mij helpen dit apparaat zichtbaar te maken, als ik het probeert te pingen (ondanks dat het wel werkt met streaming maar op lagere bandbreedte) krijg ik via cmd request timed out te zien, met 4 pakketten verloren en verzonde. Ik heb echt geen idee hoe ik dit kan oplossen. Het bizarre is als ik een andere mediaspeler (een Dune) installeer op hetzelfde netwerk heeft die geen problemen met gigabitsnelheden.

[ Voor 56% gewijzigd door SolarGlider op 16-12-2020 14:55 ]

Beste antwoord (via rens-br op 19-12-2020 09:28)

• SolarGlider
Ik heb een RMA aangevraagd aangezien ik er niet uitkom. Dit mag op slot.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:48

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@SolarGlider zou die Mediaplayer wel een webpagina moeten hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Het enige dat ik gevonden heb is dat het met oudere Zidoo-apparaten wel mogelijk moet zijn. Ondanks dat ik kan streamen begrijp ik niet dat de status van het apparaat in apparaten en printers op inactief staat.

Ik zoek enkel de reden waarom ik mogelijks met deze specifieke mediaspeler op een gelimiteerde bandbreedte zit en dit zoals boven wordt vermeld ook wordt aangegeven in het apparaat.

Als ik manueel het ip-adres in een browser in wil voegen krijg ik de melding dat de verbinding geweigerd is.

ERR_CONNECTION_REFUSED

[ Voor 44% gewijzigd door SolarGlider op 16-12-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FMCNf4weHoiB7hOdY0rDc0jHYhc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VoTwNDyqNTJF1wUT4tEP70kK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8N2qMfJ403RcpxNJEMcOYwLw1Ew=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/o9eU1DGsH7aaTOAcyYbUBePM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Ik heb net via het Zidoo forum vernomen dat de led-indicator op de UTP-poort wel degelijk oranje moet zijn.

Als iemand me nu kan vertellen waarom het apparaat 'niet verbonden' is in het netwerk zou ik dankbaar zijn.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Ik heb een RMA aangevraagd aangezien ik er niet uitkom. Dit mag op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 08-10 12:15
Klopt je ip-adres wel? Zie namelijk 192.0.168.243 staan, moet dit niet 192.168.0.243 zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Aari schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:26:
Klopt je ip-adres wel? Zie namelijk 192.0.168.243 staan, moet dit niet 192.168.0.243 zijn?
Scherp opgemerkt. Had het idd niet door toen ik de screenshot doorstuurde. Ondertussen heb ik (met het juiste IP-adres) het apparaat wel kunnen pingen.
Het zou fijn zijn moest het zo eenvoudig te verklaren zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
En zo helpen we elkaar door de problemen heen ;)

Inmiddels al iets wijzer geworden/werkend gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Aari schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 14:34:
En zo helpen we elkaar door de problemen heen ;)

Inmiddels al iets wijzer geworden/werkend gekregen?
Zo is het en wel, nee. Het bizarre blijft dat ik nu een oudere Dune HD solo 4K mediaspeler gebruik die geen problemen heeft met de files waar de Zidoo blijft haperen. Ik kon dus niets anders concluderen dan dat er een hardwarefout optrad (of ergens een erg problematische handshake). Ik heb het toestel vandaag net verzonden voor RMA in de hoop dat ze het zonder morren omruilen. Ik speel al 10 jaar met mediaspelers maar dit euvel heb ik nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
SolarGlider schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 21:57:
[...]

Zo is het en wel, nee. Het bizarre blijft dat ik nu een oudere Dune HD solo 4K mediaspeler gebruik die geen problemen heeft met de files waar de Zidoo blijft haperen. Ik kon dus niets anders concluderen dan dat er een hardwarefout optrad (of ergens een erg problematische handshake). Ik heb het toestel vandaag net verzonden voor RMA in de hoop dat ze het zonder morren omruilen. Ik speel al 10 jaar met mediaspelers maar dit euvel heb ik nog niet meegemaakt.
Jammer, maar je hebt groot gelijk dat je een RMA hebt gedaan.

Veel succes verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarGlider
Dank je wel. Prettige feesten!
Pagina: 1