Tuya Zigbee slimme thermostaat - Google home weergave

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruesto
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03-2022
Beste allen,

Ik heb enkele "slimme" thermostaatkranen besteld via aliexpress samen met de gateway:

Het toevoegen van de gateway samen met de thermostaatkranen in de Tuya Smart app (android) werkt prima.

Vervolgens koppelde ik de Tuya Smart dienst in Google Home.

Ik zie nu wel de thermostaten in google home, maar ik kan van daaruit de temperatuur niet veranderen (itt bv. bij mijn Honeywell Home). Er staat: "anders":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zIAsUTpg633Rz2Fc2xlVPOY9NCo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GW8Omf7AwgmeqAt9MJSXqOcY.png?f=user_large

Mijn vraag: is het mogelijk de temperatuur van de thermostaatkranen te regelen vanuit de google home android app? Of is de "anders" weergave normaal?

Alvast vriendelijk bedankt!

Mvg,
Kurt

[ Voor 15% gewijzigd door fruesto op 16-12-2020 13:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisd
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05-2021
Ik zit hier met hetzelfde probleem. Diverse apps geprobeerd. Met andere aparatuur werkt het wel in m'n google home app. Zie hieronder het versschil:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5UZFvPAIzD1xPxC7Ul5V8myWVw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1waOAgHZTeqSDgXfQ7Cm1Fmi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJQjte5TdeOUGak-OnF7OvSzb0A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6CX3eMvYZjJkygqHVtisGmDx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruesto
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-03-2022
Nee, frustrerend genoeg nog niet kunnen oplossen...

Gek genoeg kan ik wel via de google assistant een thermostaat (bijvoorbeeld) keuken op 21 graden zetten, maar rechtstreeks via de google home app (zonder spraak) lukt het dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step5
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 23:08
Hoe is de kwaliteit verder van die dingen? Ik vind ze er wel goed uitzien dus heb er ook wel interesse in. Zit er ook een handbediening op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louisd
  • Laatst online: 02-05-2021
fruesto schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:59:
Nee, frustrerend genoeg nog niet kunnen oplossen...

Gek genoeg kan ik wel via de google assistant een thermostaat (bijvoorbeeld) keuken op 21 graden zetten, maar rechtstreeks via de google home app (zonder spraak) lukt het dan weer niet.
Hier exact hetzelfde. Ziet er keurig en degelijk uit maar erg vreemd dat de communicatie niet volledig is met google home. Kan helaas m'n geld niet terug krijgen omdat ze alleen ondersteuning bieden aan google Assitent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:50

Snuffel

Vroem!

Is dit systeem ook nog eens gekoppeld met je CV ketel zoals Honeywell?
Of draaien de knoppen in/uit op basis van gemeten temperatuur en blijft de ketel doordraaien?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patrickjag
  • Laatst online: 01-02-2021
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als snuffel, maar kan het online niet vinden. Weet iemand of de ketel ook aangestuurd kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 18:08
Hey guys,

Hier hetzelfde, ik heb de "Eurotronic Thermostaatkraan Zigbee Spirit" en deze wordt ook als "anders" gedefinieerd. Iemand al een oplossing gevonden?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-09 00:05

Nark0tiX

Software Engineer

Ik heb de zelfde vraag, kwam deze kranen tegen op AliExpress en vraag me af met welke thermostaat deze werkend te krijgen zijn. Leuke prijs namelijk!

Kan er niet heel veel over vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 16:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Ook hier dezelfde vraag.

Ik slinger de ketel nu al aan middels een tempsensor in de woonkamer en Home Assistant. Dat werkt als een trein, maar zou mooi zijn als ik bijvoorbeeld de ketel aan kan laten springen zodra ik een ruimte wat warmer zet, en de slimme knop, dit doorgeeft aan Home Assisstant.

Dus, casus:

- Woonkamer is op temperatuur (waar de tempsensor voor de woonkamer hangt, en dus de ketel aanstuurt).
- Kantoor zet ik wat warmer, ketel springt aan, vloerverwarming wordt dichtgeknepen (daar is het immers warm genoeg), kantoor warmt op. En zodra kantoor op temp is, gaat ketel weer uit.

Dat zou ideaal zijn, en ook aardig wat gasverbruik schelen verwacht ik (nu moet ook namelijk de gehele vloerverwarming nog mee opgewarmt worden).

Professioneel Heftruck Syndroom

Pagina: 1