Afgelopen maandag in een opwelling besloten een nieuw systeem aan te schaffen. Op dit moment werk ik op een laptop met i5 8250 processor en 8gb geheugen,256gb ssd. Loop continu tegen kleine performance issues aan. Schijf weer vol, gestotter van video wat op de achtergrond draait), kan totaal geen spel spelen. Heb onlangs een oculus gekocht en wou PCVR proberen.
Afgelopen maandag wat hardware besteld omdat ik in een keer wat rtx kaarten en een 5900x processor beschikbaar zag.
Nu druppelen mijn bestellingen binnen en bedacht me dat het heel wat jaartjes geleden is geweest dat ik een systeem in elkaar heb gezet en niet helemaal op de hoogte ben van de laatste technieken, daarom zou het best kunnen zijn dat ik wat over het hoofd zie. en dat ik spullen heb uitgepakt, lastig kan terugsturen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje allround net wat zwaarder computerwerk, en wil wat beginnen met gamen. Het moet goed werken met VR. En als laatste, het moet ook een beetje geen gezeur pc worden, het moet gewoon werken 😊
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een budget, moet niet onnodig duurder worden, met de hardware die ik heb besteld kom ik nu ongeveer op 2000 uit. Vind ik wel een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen (2x fhd en 1x 4k) allen DP. en toetenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet in het bijzonder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet goed snel zijn, weer wat jaartjes meekunnen, aansluitingen voor 3 of 4 schermen
Daarnaast wil ik dat het systeem goed werkt met VR
Ga je overklokken?
in de basis niet, maar moet wel iets ruimte over zijn voor het geval ik het wil proberen
Wat verwacht je van ons?[i]
Onderstaande build bekijken, of er geen rare dingen tussen zitten. Ik weet dat een 5900x best overkill is, dit is uiteraard ook voor een rtx3070 voor een niet echte gamer. Wou eerst een 5600x met rtx3060, wat voldoende moet zijn. Maar ik zag een 5900x en rtx3070 leverbaar voor een mooi prijsje, verschil was ongeveer 300 euro, en direct beschikbaar, Ik hou niet zo van wachten
. Met deze upgrade ben ik meteen een stuk meer toekomstproof.
Kast moet netjes zijn, maar staat toch onder een bureau, rgb is niet nodig.
Ik heb nu 2 m.2 ssd besteld. 1 samsung voor “windows” en kwam de 2TB tegen voor een erg leuk prijsje. Deze gebruik ik dan als 2de disk
daarnaast als het een beetje stil kan graag.
Afgelopen maandag wat hardware besteld omdat ik in een keer wat rtx kaarten en een 5900x processor beschikbaar zag.
Nu druppelen mijn bestellingen binnen en bedacht me dat het heel wat jaartjes geleden is geweest dat ik een systeem in elkaar heb gezet en niet helemaal op de hoogte ben van de laatste technieken, daarom zou het best kunnen zijn dat ik wat over het hoofd zie. en dat ik spullen heb uitgepakt, lastig kan terugsturen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Beetje allround net wat zwaarder computerwerk, en wil wat beginnen met gamen. Het moet goed werken met VR. En als laatste, het moet ook een beetje geen gezeur pc worden, het moet gewoon werken 😊
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een budget, moet niet onnodig duurder worden, met de hardware die ik heb besteld kom ik nu ongeveer op 2000 uit. Vind ik wel een mooi bedrag.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Schermen (2x fhd en 1x 4k) allen DP. en toetenbord en muis
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete kast
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet in het bijzonder
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Moet goed snel zijn, weer wat jaartjes meekunnen, aansluitingen voor 3 of 4 schermen
Daarnaast wil ik dat het systeem goed werkt met VR
Ga je overklokken?
in de basis niet, maar moet wel iets ruimte over zijn voor het geval ik het wil proberen
Wat verwacht je van ons?[i]
Onderstaande build bekijken, of er geen rare dingen tussen zitten. Ik weet dat een 5900x best overkill is, dit is uiteraard ook voor een rtx3070 voor een niet echte gamer. Wou eerst een 5600x met rtx3060, wat voldoende moet zijn. Maar ik zag een 5900x en rtx3070 leverbaar voor een mooi prijsje, verschil was ongeveer 300 euro, en direct beschikbaar, Ik hou niet zo van wachten
Kast moet netjes zijn, maar staat toch onder een bureau, rgb is niet nodig.
Ik heb nu 2 m.2 ssd besteld. 1 samsung voor “windows” en kwam de 2TB tegen voor een erg leuk prijsje. Deze gebruik ik dan als 2de disk
daarnaast als het een beetje stil kan graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 5900X Boxed | € 604,40 | € 604,40 |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B550 Tomahawk | € 165,- | € 165,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio | € 958,25 | € 958,25 |
| 1 | Behuizingen | Phanteks Eclipse P400S Zwart | € 75,70 | € 75,70 |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 184,- | € 184,- |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A650GF | € 91,50 | € 91,50 |
| 1 | Solid state drives | Crucial P1 2TB | € 230,34 | € 230,34 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 129,- | € 129,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.489,14 | ||