x99a / FCLGA2011-3 moederboard

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• perveneficus
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 26-05-2024
Hoi Ik heb een MSI x99A gaming carbon pro
De usb poorten op dit kreng hebben issues na 2 jaar irritatie en troubleshoot geef ik het op en haal wat anders.

Ik heb een i7-6900k dus een FCLGA2011-3 socket moederboard is must. Ik game niet meer heb nog wel zware videokaart (draai 5 schermen) Ik zoek een moederboard met 2 nic en usb 3.1 liefst 3.2, maar dat bestaat niet in deze range volgens mij.

Bij zoeken verzuip je in een berg meningen en suggesties. Aliexpress verkoopt uitgebreide boards er bestaan nog asrock en gigabyte boards. Ik weet het even niet ben achterhaalt qua kennis vroegah was het asus en msi. Asrock gooide teveel shit op de boards waardoor die instabiel waren gigabyte heb ik nooit wat mee gedaan.

Afijn vraag:
Welke FCLGA2011-3 socket moederboard is het stabielste/beste als werkstation met
  • Alleen usb 3.2 type-a en type-c Gen1 liefst Gen2
  • 4x sata
  • 2x M.2
  • wifi en bluetooth is leuk maar geen must
  • Iemand ervaringen met die chinese moederborden?
  • Minder extra vind ik een bonus hou het graag bij de kern ik hoef geen 10x sata ports of 6x pcie-e hoe minder er moet samenwerken lijkt mij beter.
Note: Ik ben #aspie dus a.u.b. geen "ik vind x wel wat" "of je kan beter upgraden" etc Hoe goed ook bedoelt ze dragen niet bij voor mij. Ik zoek echt advies op basis van uitgebreide ervaringen/gebaseerd op tests.
budget is 100-200 maar kan aangepast worden op basis van qualiteit van moederboard.

BVD !

[ Voor 8% gewijzigd door perveneficus op 16-12-2020 13:23 ]

Regards,

Alle reacties

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-12-2025

1Kb

Wat is je aversie voor een usb uitbreidingsbord? Je geeft aan dat er usb problemen zijn, maar ik neem aan alleen onboard.
Ik persoonlijk wordt er nogal moe van om een volledige installatie uit te voeren en zoek daarom in een mogelijk rek middel.

P.s.
Kijk ook naar de c612 chipset. Het is goed mogelijk dat dit ook voor jou werkt zoals:
pricewatch: Supermicro X10SRL-F (Retail Pack)

[ Voor 32% gewijzigd door 1Kb op 19-12-2020 21:04 ]

• perveneficus
1Kb schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 20:52:
Wat is je aversie voor een usb uitbreidingsbord? Je geeft aan dat er usb problemen zijn, maar ik neem aan alleen onboard.
Ik persoonlijk wordt er nogal moe van om een volledige installatie uit te voeren en zoek daarom in een mogelijk rek middel.
Hmmm niet echt aversie eigenlijk meer vooroordelen en irritatie dat ik dan nog steeds defect board inde pc hebt. heb je suggesties voor een goede ?
[b]1Kb in "x99a / FCLGA2011-3 moederboard"
P.s.
Kijk ook naar de c612 chipset. Het is goed mogelijk dat dit ook voor jou werkt zoals:
pricewatch: Supermicro X10SRL-F (Retail Pack)
Das een serverboard dan moet ik teveel vervangen

Regards,

• 1Kb

1Kb

Een goede usb pcie is nogal relatief aangezien ik (toen ik zocht) naar hele specifieke wensen zocht. Ik ben op deze uitgekomen:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_image

Usb3 maar met interne voeding.
Mijn ouders hebben inmiddels verschillende pc’s versleten waarbij iedere pc usb problemen bleef geven. Vooral externe schijven hadden problemen. Omdat deze net wat meer vermogen vragen van de poorten ben ik voor deze gegaan. Of dit ook anders/goedkoper kon, waarschijnlijk, nu was het alleen uitgesloten. Voor zover nog geen problemen, maar ook hier geldt n=1.

Vwb het server bord, dit zou ook niet ecc geheugen en een normalen cpu moeten ondersteunen. Op tweakers zijn er een aantal topics die een server bord normaal gebruiken, maar omdat ik het zelf niet heb uitgeprobeerd en de cpu support list van deze fabrikant niet te vinden was, zou ik eerst goed uitzoeken. Het was daarom ook meer als tip bedoeld.

• perveneficus
1Kb schreef op zondag 20 december 2020 @ 00:15:
Een goede usb pcie is nogal relatief aangezien ik (toen ik zocht) naar hele specifieke wensen zocht. Ik ben op deze uitgekomen:
https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_image

Usb3 maar met interne voeding.
Mijn ouders hebben inmiddels verschillende pc’s versleten waarbij iedere pc usb problemen bleef geven. Vooral externe schijven hadden problemen. Omdat deze net wat meer vermogen vragen van de poorten ben ik voor deze gegaan. Of dit ook anders/goedkoper kon, waarschijnlijk, nu was het alleen uitgesloten. Voor zover nog geen problemen, maar ook hier geldt n=1.

Vwb het server bord, dit zou ook niet ecc geheugen en een normalen cpu moeten ondersteunen. Op tweakers zijn er een aantal topics die een server bord normaal gebruiken, maar omdat ik het zelf niet heb uitgeprobeerd en de cpu support list van deze fabrikant niet te vinden was, zou ik eerst goed uitzoeken. Het was daarom ook meer als tip bedoeld.
Duidelijk heb besloten dat ik toch het moederboard ga vervangen zit me gewoon teveel dwars server mobo is ook optie maar ook daar geen idee welke wat hoe etc.

Regards,

• 1Kb

1Kb

Ok, hierbij de opties die ik kan vinden:
2de hands als je daar voor open staat:
https://tweakers.net/moed...AUWWJOUpW0UoWRsZGSrG1tbUA

Anders nieuw:
pricewatch: Supermicro X10SRA (Retail pack)
Zie cpu support list waarom dit model:
https://www.supermicro.com/en/products/motherboards/matrix

Het verschil is wel dat supermicro anders is met bios updates dan de andere merken. Ook omdat het een server bord is natuurlijk. Verder is er ook een memory qvl wat je mogelijk ook dwars gaat zitten. Bij serverborden is het beter om de qvl te volgen namelijk.

Ik ben niet gaan zoeken naar verdere alternatieven aangezien je vanaf hier zult moeten bepalen waar je je voldaan mee voelt. Daarmee doel ik op: de beperkte keuze maakt dat je consessies moet maken. Je zou daarmee alsnog kunnen kiezen voor een nieuw systeem als dat je meer rust geeft.
Pagina: 1