Plaatsen switch icm powerlines. Mogelijk of niet.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-10 12:43
Ik ben van plan om tzt een nieuwe beveiligingscamera aan te schaffen. Deze komt aan/in de schuur. Nu ga ik het eerst uitvoeren met wifi. Lukt dit niet optimaal qua ontvangst dan wil ik het op een andere manier doen. De situatie is als volgt. In de woonkamer staat de fritzbox met de diverse apparaten gekoppeld. Vanuit de fritzbox gaat een ethernet kabel via het plafond door de meterkast naar de bijkeuken. Daar is de omvormer van de zonnepanelen aangesloten.
Nu dacht ik de ethernet kabel in de meterkast door te knippen. En er een switch tussen te zetten. Dus de fritzbox in de switch , vanaf de switch naar de omvormer. En dan van de switch een kabel naar een powerline. Een andere powerline in de schuur. (zelfde fase) En daar de ip camera aan.
Zie de tekening.
Gaat dit werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QHtGVFCcQrn6IM8_0vHscJ3Dv8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wbv5pJzoEtcWXySVCFwVAlG3.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 10:49

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ja, dit gaat werken. Maar ben zelf dan weer niet zo'n fan van die powerline doosjes. Zou ik zelf eerder investeren in een Wifi setup met (bekabelde) mesh. Dan heb je ook bij de schuur (in de tuin?) beter bereik voor je telefoon/laptop/tablet. En waarschijnlijk überhaupt veel betere Wifi prestaties van een Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Ja wifi heeft de voorkeur. Er hangt nu ook een wifi camera die het beeld stuurt naar een bijbehorend beeldscherm in de woonkamer. Dat signaal gaat wel goed. Als het met een andere ip camera ook zo'n signaal is, dan gaat dat wel goed. (Een beetje voorbereiding is nooit weg. En het dood de tijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Werken ja.

Handig nee.

Als de camera als beveiligings camera gebruikt wordt moet je die gewoon op draad hebben. Als het echt echt echt niet anders kan, dan via de powerline. Maar liever een eigen utp(niet in alle gevallen makkelijk te leggen, zoals naar een tuinhuisje)

Hoe dan ook, wifi is een no go voor beveiligingscamera's...

Als het ding voor de fun is, en geen werkelijk nut heeft, doe wat werkt ook al is dat via wifi.

[ Voor 10% gewijzigd door jack zomer op 16-12-2020 13:41 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Als de meterkast en de schuur op dezelfde stroomgroep zitten dan gaat het waarschijnlijk wel goed. Maar wifi is inderdaad een stuk makkelijker.

Wat is precies de reden om het niet via wifi te willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Zoals ik al meld is wifi de voorkeur als het signaal goed blijft. Maar nav wat @jack zomer meld, dat een utp kabel het meest veilige is. Tja, dan komt er een derde mogelijkheid bij, Dan zou ik een stukje pijp door de grond moeten leggen en daar de utp door. En via de kruipruimte naar de woonkamer of meterkast met switch. Het is mogelijk. Een paar meter graven.( Staat ook nog op de planning voor een afvoerputje.) Ik weet wat me te doen staat..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taghorn
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:31
Wat Jack zegt, als ze echt willen inbreken => WiFi jammer (bijna voor nop op ali express). Camera uitgeschakeld en gaan met die banaan.
Maar ja, hoe waardevol/belangrijk is die camera? Je standaard inbreker heeft nog geen WiFi jammer. Die pak je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:38
fmrama schreef op woensdag 16 december 2020 @ 13:53:
Maar nav wat @jack zomer meld, dat een utp kabel het meest veilige is.
En aansluiten via utp zorgt ook voor een eenvoudiger stroomvoorziening doordat je PoE kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@jack zomer Beetje kort door de bocht in mijn opzicht. Snap dat je dit voor een bedrijf echt wel via een kabel wilt doen. En dan ook alleen kabel, want verschil tussen Wifi en powerline qua storing/jammen is niet zo groot. Maar voor thuis vind ik Wifi nog wel een optie. Moet wel aardig geavanceerde inbreker zijn wil die een Wifi jammer inzetten en zeker weten dat dit zin heeft.

Dus ja, utp zou ook mijn voorkeur hebben maar ik zou er geen tegels voor lichten om deze te leggen. Dan zou ik het risico nemen en mijn investering doen in betere Wifi en hiermee twee vliegen in een slag te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
@Septillion

Meningen zijn voor iedereen anders, en dat is fine.
Wat jij kort door de bocht vind, is voor mij SOP.

Een ECHTE beveiligingscamera met als enigste doel beveiligen moet je gewoon niet op wifi hebben. Is het hoofddoel niet de beveiliging, maar gewoon fun en zien wat de kat doet dan is wifi prima... Ik heb niks tegen wifi, zolang het maar niet voor een 24/7 beveiligingscamera is..

Je hebt het over een geavanceerde inbreker... Ik heb een wifi jammer en gsm jammer. Just for fun en nee ik ben geen inbreker. En ja legaal.
Ik woon in "the middel of nergens" net als de buren 1600meter verder op.
Mijn buurman had een nieuw bewakingssysteem waar hij erg trots op was. En na een discussie over de veiligheid er van heb ik hem de demonstratie gegeven.... 7 camera's via wifi konden geen beeld doorgeven. De 3 deursensoren konden geen signaal doorgeven. De meldkamer kon niet bereikt worden (4g). De paniek knop werkte niet meer.

Dit soort systemen, wifi camera's, deur sensoren via wifi. 4g verbinding zijn schijnveiligheid, window-dressing. niks meer niks minder. Het systeem en het bordje zorgen er voor dat de gelegenheidsdief doorloopt.
Maar die dief die als doel heeft jou huis te pakken, zal dit type systemen zonder enige moeite passeren.

Of ts in die categorie valt, dat is aan ts. Hij zelf kan dit het beste inschatten

Dus daarom voor de ts @fmrama 1. Utp 2. Powerline. 3. Wifi.
Tijdelijk wifi tot dat de powerline of utp er is, nouja oke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion

Septillion

@jack zomer Dan zou je power line net zo hard moeten ontwijken as wifi.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmrama
Heren, dank voor de aangedragen mogelijkheden. Zoals gezegd , weet ik wat ik kan doen. Met de camera moet de oprit en voordeur in de gaten gehouden worden. Een geultje graven van 3 meter gaat me op mijn leeftijd nog wel lukken. Dus de optie voor utp blijft in de lijst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Septillion schreef op woensdag 16 december 2020 @ 14:44:
@jack zomer Dan zou je power line net zo hard moeten ontwijken as wifi.... :X
Ja, dat is wel mijn mening..los van dat ik powerline ruk vind.
Ik zou het idd nooit voor een beveiligingsoplossing gebruiken.

Maar ik snap dat het bv voor een tuinhuis makkelijk is dan een utp/glas kabel door de grond trekken..

Ik heb het niet getest, maar powerline blok ik niet denk ik.
Modem-powerlin-powerline-utp naar camera.

Als het laatste stukje powerline-wifi-camera is dan block ik wel..

@fmrama graag gedaan... Suc6 met graven. Tijd zat de komende tijd denk ik...

[ Voor 6% gewijzigd door jack zomer op 16-12-2020 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 16:58
Ik zou dat geultje graven. Kleine moeite groot plezier.

Misschien even een plastic buis ter bescherming en om in de toekomst makkelijk nog een kabel door heen te trekken.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:47

Nox

Noxiuz

Als je grondkabel gaat gebruiken: hdpe buisje er omheen doen en buitenkabel gebruiken in de buis. Probeer te voorkomen dat er vocht in de buis komt, dat is na een paar jaar funest voor de bekabeling.

@jack zomer WiFi voor beveiligingscamera's is helemaal niet vreemd, zeker op industrieterreinen e.d. waar ze buiten hangen. Echter, als je dief al vooronderzoek gaat doen en kijkt hoe je camera's aangesloten zitten dan heb je een heel ander caliber dief dan de gelegenheidsinbreker.

Als je dan WiFi gebruikt zorg dan voor professionele AP's die remote management hebben zodat je het ziet als er iemand loopt te fucken met een jammer. Dan weet je gelijk hoe laat het is en laat je de surveillance een rondje rijden.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Pagina: 1