Hoi, Ik heb onlangs via marktplaats een mooie Smeg koelkast gekocht van ca 7 jaar oud. Daar heb ik een paar vragen over en hoop dat jullie mij kunnen helpen om het op te lossen of mij een beetje in de juiste richting kunnen helpen. Ik heb het geluid ook opgenomen maar dat kan ik hier niet delen geloof ik? Hij koelt en vriest overigens prima.
De koelkast is ca 7 jaar oud (bouwdatum zie ik nergens staan?!)
Model: S28STRP4
Artk nr: 105631
1. Hij geeft nagenoeg de hele dag door geluid zo'n zoemend geluid van de compressor vermoed ik? Maar er zit ook een klein piepje in die ongeveer elke 20 seconden hoort. Klinkt een beetje als een zebravink of cavia
. Kan ik eht geluid nog dempen en wat betekent het piepje?
2. Daarnaast zit er een klein ventilatortje in maar die heb ik nog nooit zien draaien. Klopt dat? Draait hij alleen als de koelkast dicht is of alleen op bepaalde momenten?
Ik hoor het graag!
De koelkast is ca 7 jaar oud (bouwdatum zie ik nergens staan?!)
Model: S28STRP4
Artk nr: 105631
1. Hij geeft nagenoeg de hele dag door geluid zo'n zoemend geluid van de compressor vermoed ik? Maar er zit ook een klein piepje in die ongeveer elke 20 seconden hoort. Klinkt een beetje als een zebravink of cavia
2. Daarnaast zit er een klein ventilatortje in maar die heb ik nog nooit zien draaien. Klopt dat? Draait hij alleen als de koelkast dicht is of alleen op bepaalde momenten?
Ik hoor het graag!