Tijdens onze verbouwing hebben we onze woning volledig voorzien van vloerverwarming (beneden en boven verdieping) en wordt onze woning sinds een paar maanden verwarmd en gekoeld dmv een lucht\water warmtepomp. Ik merk intussen dat de warmtepomp de aanvoertemperatuur onder de 30 graden houd. Dit kan nog lager worden aangezien we binnenkort de vloer laten isoleren en we nog een aantal warmtelekken hebben.
Echter we aan binnenkort beginnen aan de verbouwing van onze kelder en daar willen we weer graag een radiator gaan hangen die temperatuur behoorlijk behaaglijk houd aangezien onze kelder ook als thuiskantoortje gaat dienen.
Betreffende de kelder ruimte:
Volledige spouwmuur
Heel klein raampje ten behoeve van zonlicht
oppervlakte: 18m2
Inhoud: 40m3
Vloer is niet geïsoleerd van de kelder nemen wij aan en ligt direct op het zand.
Geen mogelijkheid tot een opbouw vloerverwarming vanwege de reeds geringe plafond hoogte.
Directe verbinding met de begaande grond vanwege dat er geen deur in zit.
Tegelvloer
Gewenste temperatuur: 21 graden
Huidige temperatuur: 17,5 graden. Koud is het dus echt niet momenteel
Luchtvochtigheid is wel erg hoog: 80% terwijl dit op de beneden verdieping rond de 45 tot 50% ligt.
Als ik een beetje rond kijk krijg ik allemaal verschillende uitkomsten als ik de gegevens in vul qua grote voor een radiator. Verschillend tussen de 1800 watt maar ook 4000 watt.
Wat voor formaat radiator/ convertor raden jullie aan?
Echter we aan binnenkort beginnen aan de verbouwing van onze kelder en daar willen we weer graag een radiator gaan hangen die temperatuur behoorlijk behaaglijk houd aangezien onze kelder ook als thuiskantoortje gaat dienen.
Betreffende de kelder ruimte:
Volledige spouwmuur
Heel klein raampje ten behoeve van zonlicht
oppervlakte: 18m2
Inhoud: 40m3
Vloer is niet geïsoleerd van de kelder nemen wij aan en ligt direct op het zand.
Geen mogelijkheid tot een opbouw vloerverwarming vanwege de reeds geringe plafond hoogte.
Directe verbinding met de begaande grond vanwege dat er geen deur in zit.
Tegelvloer
Gewenste temperatuur: 21 graden
Huidige temperatuur: 17,5 graden. Koud is het dus echt niet momenteel
Luchtvochtigheid is wel erg hoog: 80% terwijl dit op de beneden verdieping rond de 45 tot 50% ligt.
Als ik een beetje rond kijk krijg ik allemaal verschillende uitkomsten als ik de gegevens in vul qua grote voor een radiator. Verschillend tussen de 1800 watt maar ook 4000 watt.
Wat voor formaat radiator/ convertor raden jullie aan?
19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K