Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fean
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-03 19:41
Goedendag,

ik ben al een tijdje aan het kijken naar panelen, verbruik is ongeveer 3000kwh. Ik zie dit meer als investering(-je)

Las veel op forums dat je SMA moet hebben, vanwege de "gründlichkeit" van onze buren. Klopt dat nog? Ik kreeg een offerte met Growatt Min3600tl_xe. Ik word eigenlijk knetter van alle info en om alles herhaaldelijk te lezen.

Je ziet zoveel merken van panelen voorbij komen 8)7 De geloofwaardigheid van verkopers is om te huilen.., het arsenaal wat zij verkopen is natuurlijk allemaal top. Als dat zo is dan is de hele wereld topper de top. :O

Ik wil gewoon goed spul, niet high-end maar net beter dan het gemiddelde. Salderen gaat toch weg dus overdaad heeft geen zin. Wellicht wil ik nog wel een airco voor in de zomer..

Advies is welkom!

Mijn huis; zuiden is onder, dus wat dat betreft ideaal!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/51i1xyGnCM20E0Tp3Gm-2Jy2uzQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sbxGzZnozJqnmryHbxxxI46z.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:48
Haha heel herkenbaar.. Verkopers die zichzelf tegenspreken, laat staan de geloofwaardigheid.

Qua panelen zou ik voor een Tier 1 paneel gaan, die zijn over het algemeen goed! Ik heb zelf Trina Solar

Ik ben zelf voor een SMA (SunnyBoy) gegaan, omdat de meeste verkopers erover te spreken waren maar ook de reviews goed zijn.

Ik heb het setje zelf gehaald en laten installeren bij Winkelmann. Dat scheelde me toch aardig wat geld. Hierdoor heb ik mijn muur/vloer kunnen laten isoleren en een nieuwe CV-ketel laten ophangen (had een energie bespaar budget)

Wellicht is deze site wat voor je Solar Review

[ Voor 3% gewijzigd door Zaratrass op 16-12-2020 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Met een SMA zijn er weinig problemen te melden hier op het Forum, dus daar doe je al goed aan.

Ook ben je niet afhankelijk van een externe logging, maar zou je ook zelf kunnen loggen via SBFspot en modbus TCP/IP

Hoeveel panelen passen er? Je hebt diverse maten.
Heb je een wat duidelijkere foto van het dak? FF pan tot pan opmeten en pannen tellen?

Hoewel niet zo interessant (als je het moet laten doen), kun je ook je noord nog volleggen.
Doet bij mij 55% van zuid op jaarbasis. (Noord klein beetje west, helling 35 graden)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2EsNTP-U3ZjrBXkcNfP2u-4eQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1e8tjnfeCEG1nGSguV1WXFFL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door AUijtdehaag op 16-12-2020 11:28 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:40

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik wil gewoon goed spul, niet high-end maar net beter dan het gemiddelde. Salderen gaat toch weg dus overdaad heeft juist zin
FTFY ;)