MSI GTX 1080 Seahawk Defect?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:00
Beste allemaal,

Ik zit met een probleem wat ik zelf niet eerder heb meegemaakt. Hopelijk kan iemand mijn bijstaan voor een oplossing te vinden.

Afgelopen week wilde me systeem niet starten.
Vervolgens ben op onderzoek gegaan en begonnen met een andere voeding aan te sluiten op het moederbord. Toen starte me systeem en was er van overtuigd dat me voeding kapot was.

Vervolgens nieuwe voeding gekocht en gemonteerd. Met het gevolg dat me systeem weer niet starte.

Nu ben er achter gekomen als me pci-e voeding kabels los trek van gpu dat me systeem wel start.

(gpu heeft 1x 8 en 1x6 pins)

Als alleen de 8 pins aansluit op me gpu start me systeem gewoon op met als melding dat alle voedings kabels moet aansluiten. Wanneer ik daarna de andere 6 pins er bij aansluit start me systeem niet en hoor ik een klikje ergens (volgens mij vanuit de voeding)

Betekend dat me GPU is overleden?
Of zou er eventueel nog iets anders kunnen zijn?
Vroeg me af of er toevallig mede forum leden hier ervaring mee hebben.

Bestaande voeding was een Corsair AX860
Nieuwe voeding is een Corsair RM 750.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q3a_manchurian
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

q3a_manchurian

n0t a VaL1d V0Ltag3 ;)

Klinkt als een defecte GPU helaas, wat er dan precies defect is kan een kleinigheid zijn.
Het klikje dat je omschrijft vanuit je voeding zou wel eens de overspannings beveiliging kunnen zijn, valt je voeding ook daadwerkelijk uit nadat je het klikje hoort ?
Bekijk de voedingsconnector op de GPU eens goed, zie je er iets aan ?
Bijv. een scheve of bij elkaar gedrukte aansluitpin ?
Of de printbanen eens proberen te volgen vanuit de voedingsconnector, kijken of je ergens in de buurt bruine vlekjes om de componenten heen ziet.
En aangezien je de voeding al hebt gewisseld en gebruikt maakt van nieuwe kabels lijkt het me uitgesloten dat het aan de voeding zelf ligt (tenzij je een nieuwe voeding hebt gekocht maar wel de oude modulaire kabels aan het gebruiken bent).
Zou meer in die richting denken, want het klinkt alsof je GPU kortsluiting maakt op die 6pin voeding aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:03
klinkt als kortsluiting, Heb je geen kabels verwisseld met de nieuwe en oude voeding?

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 16:00
Bedankt voor de informatie :),

Heb vandaag me systeem kunnen testen met een oude GPU zonder stroomtoevoer.
Alles draait weer na behoren.

Heb een nieuwe GPU besteld (3070).

Me oude kaart is iets ouder dan 3 jaar.
Weet iemand toevallig hoe het zit met de RMA afdeling van MSI ?

Zou het de moeite waard zijn om hem te laten repareren ?