Shift + Insert op een Mac

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Op mijn Linux omgeving gebruik ik altijd Shift + Insert om te plakken (en dus niet Ctrl + V). Dit werkt volgens mij ook op Windows.

Ik heb sindskort voor het eerst een Mac, met een aparte Apple toetsenbord. Op de plek van de Insert knop heb ik de fn knop. Waardoor ik dus geen Shift + Insert kan doen om te plakken.

Hoe los ik dit op, wat zijn de mogelijkheden?

EU DNS: 86.54.11.100

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Op de Mac kopieer je met CMD + C en plak je met CMD + V. Eigenlijk net zoals op een Windows PC maar dan met CMD ipv CTRL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Nu online
DR!5EQ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:55:
Op de Mac kopieer je met CMD + C en plak je met CMD + V. Eigenlijk net zoals op een Windows PC maar dan met CMD ipv CTRL.
Thanks, dat weet ik. Maar zowel op Windows als op Linux werkt Shift + Insert ook. Ik werk voornamelijk in Terminal, een Ctrl + C in Terminal is bijvoorbeeld Cancel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel L
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06:02
c-nan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:07:
[...]
een Ctrl + C in Terminal is bijvoorbeeld Cancel.
Maar CMD (De toets met het kasteel-van-boven) is geen CTRL...

http://emiellensink.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR!5EQ
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
c-nan schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:07:
[...]

Thanks, dat weet ik. Maar zowel op Windows als op Linux werkt Shift + Insert ook. Ik werk voornamelijk in Terminal, een Ctrl + C in Terminal is bijvoorbeeld Cancel.
Oke, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen. Wat wil je dan precies weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Nu online
DR!5EQ schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:47:
[...]

Oke, dan heb ik je vraag verkeerd begrepen. Wat wil je dan precies weten?
Ik wil Shift + Insert kunnen gebruiken om te plakken. Maar op de plek van Insert zit de FN knop.

Kan ik er voor zorgen dat als ik op Shift + FN druk, alsnog Shift + Insert wordt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Nu online
Emiel L schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:29:
[...]

Maar CMD (De toets met het kasteel-van-boven) is geen CTRL...
Klopt d:)b maar ik verbind met RDP en Citrix ook naar Windows omgevingen, waar ik vervolgens de terminal gebruik en daar staat CTRL+C gelijk aan CMD+C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dat is nogal essentiële informatie die je was vergeten te vermelden. Om een lang verhaal kort te maken: Mac keyboards hebben geen Insert toets. Je zult dat dus moeten simuleren, door een keyboard mapping of een toetscombinatie. Heb je al gekeken naar de keyboard mapping instellingen van Citrix of RDP? Als je zoekt naar mac citrix shift insert vind je al een hoop mogelijkheden, zoals Simulate INSERT key in Mac OS X. Wat heb je hiervan al geprobeerd?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Alkjoa
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-06 12:02
Wellicht kun je de Fn key remappen met Ukelele of Karabiner-Elements.
Pagina: 1