Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk Seegers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-04-2021
Geachte lezers,

Binnenkort ben ik de gelukkige eigenaar van een Google Nest Hub, inmiddels mijn huis al voorzien van verschillende handige snufjes. En dit als uitbreiding.

Nu zou ik heel graag een videodeurbel hier op willen aansluiten en zie ik dat verschillende merken Google Assistant integratie hebben, maar zie ik hier verder vrij weinig informatie over.

Ik ben opzoek naar de onderstaande mogelijkheid:
Wanneer er iemand bij mijn deur staat en aan belt, moet de hub direct het beeld streamen en mij notificeren via de HUB of Google speakers (mini, of Caracal)

Zie filmpje, dit is een Nest Hello.
YouTube: How To Connect Nest Hello Doorbell to Google Nest Hub

Nu is mijn oog gevallen op de Eufy 2k, met homebase.
https://www.eufylife.com/...oorbell-2k-wired/T82001J1
Het is niet mogelijk om bij mijn voordeur op een nette manier voeding te krijgen voor een deurbel, vandaar het alternatief met batterij.

Op de site staat de volgende beschrijving“Hey Google, show me my front door”
Connect your Doorbell to Google Voice Assistant or Amazon Alexa and check in anytime on what's happening outside your home.

Allemaal heel mooi, maar hier staat vrij vertaald dat ik ten alle tijden live beelden kan opvragen.
Maar het belangrijkste van de deurbel, notificeert deze via google hub,mini of caracal?
En laat hij dan op dat moment de live beelden ook zien?

Heeft iemand ervaring met deze deurbel, i.c.m. de functie die ik hierboven heb omschreven.
Nergens kan ik een werkend voorbeeld vinden, of de ervaringen van mensen die met deze combinatie werken.
Mocht dit niet werken, werkt dit dan wel met een Ring GEN2, batterij uitvoering?

[ Voor 11% gewijzigd door Henk Seegers op 16-12-2020 08:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-05 07:18
Sinds één dag heb ik hier de Eufy 2K Deurbel met HomeBase en extra chime.
Verder 2x Google Nest Hub en 1 Speaker in huis.

Je Google apparatuur kan je niet gebruiken als chime. Kortom geen notificatie, geen automatisch beeld.
Indien je deze functie zoekt voor Google -> Alleen de Nest kan dit.
De Eufy 2K kan dit wel met Amazon Alexa, net als de Ring deurbel.

Voor mij was dit al bekend voordat ik hem ging bestellen, het was geen showstopper.
Voordeel is dat de Eufy 2K goedkoper is en geen abonnement vereist.

Mijn ervaringen zover:

1) HomeBase wordt gebruikt voor de draadloze verbinding met de camera's/deurbel.
Je kan dus niet je eigen Wi-Fi hiervoor gebruiken, wil je dus camera's over je hele terrein hangen zal je mogelijk meerdere HomeBases moeten installeren -> groot nadeel, heb overal dekkend Wi-Fi :F

2) De HomeBase staat bij mij in de meterkast, voorkeur is om hem aan te sluiten op kabel, indien dit niet kan/gewenst is kan je na installatie overschakelen op Wi-Fi.
De HomeBase gebruik ik als chime en ik heb een 2e chime voor op zolder.

Echter omdat de HomeBase in de meterkast staat hoor je deze niet goed, dus HomeBase/Chime gewisseld.
Gevolg is wel dat de verbinding van de HomeBase dus vanaf zolder moet komen naar de voordeur -> Dit gaat duszover goed.

Mijn APs vinden de extra radios echter minder leuk..

Persoonlijk kijk ik het nog 1-2 dagen aan, kans is groot dat ik alsnog voor een Nest kies.

Voor mij was dit niet direct een showstopper (wel stuk eenvoudiger), kortom alsnog besteld en geinstalleerd;

- HomeBase wordt gebruikt voor de draadloze verbinding met de camera's/deurbel.
De HomeBase regelt dit dus zelf met zijn 2.4GHz

• thijsleeuw
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-02 07:24
is het een optie om middels IFTTT je google assistent boxen over te laten gaan?

Thijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brian Dragtstra
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-03-2021
Beste ro3lie en anderen,
Ik lees hier dat de Eufy Homebase gebruikt zou worden voor de verbinding met de camera deurbel, maar dat is echt niet waar. De Homebase hangt met een kabel in mijn netwerk en kan (op 3 hoog) onmogelijk nog contact hebben met mijn deurbel. Wel hangt er aan de binnenkant van de deur een WiFi mesh access point dat is aangesloten op hetzelfde netwerk als waar de homebase bekabeld aan hangt, waardoor ik volle bak ontvangst heb op mijn Eufy deurbel.

De Eufy werkt super snel, ook qua verbinding met de homebase als ik ergens anders ben en via mijn telefoon connect. Het enige wat me echt niett lukt is om de videostream van de deurbel op mijn TV met chromecast te laten afspelen. Telkens als ik via Google Home vraag om mijn deurbel te laten zien op TV woonkamer, een van de hubs die ik heb, of de TV in de slaapkamer, dan speelt hij op de geselecteerde bron een willekeurige video van YouTube af waarin iets van een deurbel voorkomt in de titel. Ook de naam veranderen naar iets anders helpt niet. Zelfs, "Hey Google, speel shakitabberhokomo op TV woonkamer", geeft een of ander dom YouTube resultaat van iets dat hij met autocorrectie vind lijken op mijn zelf verzonnen woord.
Volledig onbruikbaar dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KJTDominicus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Kan geen enkele deurbel het beeld pushen naar de google nest hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-05 13:35
aleen de nest hello kan dat..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
Inderdaad, deze heb ik ook en dan hoor je en de bel en met nest aware zegt de bel ook de naam van diegene die aanbelt als je deze bekend is. (y)

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsthiemo
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-10-2021
Google heeft sinds kort de API Code voor deurbellen vrijgegeven.
Volgens 'Googles Smart Home Doorbell Guide' kunnen slimme deurbellen minstens al die taken uitvoeren met de Google Assistent-integratie. Ze gaan dan automatisch meer lijken op de Nest Hello-deurbel.
https://androidworld.nl/s...-vanaf-nu-videodeurbellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brumpie
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-10-2023
Zeg tegen je Nest Hub "Laat deurbel zien" (of de naam die je hebt gegeven).

De camera wordt dan gestreamd, maar heeft (bij mij) gemiddeld een vertraging van 12 seconden (!). Voor deurbel toepassingen dus niet echt geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fooraap
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10-2023
Was van plan de eufy deurbel te kopen omdat ik ook enkel oplossing met batterij en zonder abonnement interessant vind.
Ik ging er vanuit dat als er support was voor google assistant dit dus automatisch op de hub zou overgaan, maar dat is dus blijkbaar niet...
Gelukkig dat ik dit artikel dus heb gelezen, misschien dan toch maar wachten tot er nieuwe modellen zijn die dit wel ondersteunen naar aanleiding van artikel boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:22
Ik heb onze eufy deurbel deze week geinstalleerd. Lukt het inmiddels al om het beeld van de bel op te roepen via een google hub?
In google home zie ik bij ondersteunde apparaten enkel eufyHome staan en niet eufySecurity ( wat gekoppeld is aan de deurbel).
Of kan ik de deurbel misschien toevoegen aan eufyhome (dat ik nu nog niet gebruik) en dit dan koppelen aan google home?
Voor de rest zeer tevreden van de aankoop, eenvoudige installatie. Ik mis dus enkel een extra schermpje op onze eerste verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 07:55

DataCopy

Dum vita est spes est

wittmann1982 schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:27:
Ik heb onze eufy deurbel deze week geinstalleerd. Lukt het inmiddels al om het beeld van de bel op te roepen via een google hub?
In google home zie ik bij ondersteunde apparaten enkel eufyHome staan en niet eufySecurity ( wat gekoppeld is aan de deurbel).
Of kan ik de deurbel misschien toevoegen aan eufyhome (dat ik nu nog niet gebruik) en dit dan koppelen aan google home?
Voor de rest zeer tevreden van de aankoop, eenvoudige installatie. Ik mis dus enkel een extra schermpje op onze eerste verdieping.
Ik heb toch echt "eufy security" gekoppeld aan Google Home. Type anders alleen "eufy" dan geeft hij alle mogelijkheden.

Ik kan via de hub inderdaad het beeld van de bel oproepen.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:22
Gelukt om toe te voegen :) welke hub gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Laatst online: 00:16

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik haak ook maar even in op deze topic omdat mijn vraag ook over de Google hub en een deurbel gaat.

Ik heb een Google Hello deurbel en twee maal een Google hub (woonkamer & slaapkamer) het is nu zo dat als er iemand aan belt dat ik op beide hubs een melding met beeld krijg. Nu wil ik eigenlijk dat ik dit alleen op de hub in de woonkamer krijg en niet op de hub in de slaapkamer. Maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen, weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is, en zoja waar ik dat dan kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron16
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
DON PAPA schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:18:
Ik haak ook maar even in op deze topic omdat mijn vraag ook over de Google hub en een deurbel gaat.

Ik heb een Google Hello deurbel en twee maal een Google hub (woonkamer & slaapkamer) het is nu zo dat als er iemand aan belt dat ik op beide hubs een melding met beeld krijg. Nu wil ik eigenlijk dat ik dit alleen op de hub in de woonkamer krijg en niet op de hub in de slaapkamer. Maar ik kan nergens vinden waar ik dat kan instellen, weet iemand of dit uberhaupt mogelijk is, en zoja waar ik dat dan kan instellen?
Zeg Hey Google Synchroniseer apparaten. Dat loste het probleem bij mij op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ron16 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:35:
[...]
Zeg Hey Google Synchroniseer apparaten. Dat loste het probleem bij mij op
Dat heeft juist bij mij gezorgd dat ik nu de meldingen op alle twee de hubs kreeg. Maar ik heb contact gehad met Google en ze zijn bezig met een update voor de Nest app zodat je bezoekersmelding per apparaat kan instellen. Voorlopig heb in nu niet storen aangezet op de hub in de slaapkamer en dan krijg je ook de melding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron16
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 01-11-2024
okay, noemt jouw nest hub de naam van de aanbeller. Is bij mij nooit gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmcmaster
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-12-2024
DataCopy schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Ik heb toch echt "eufy security" gekoppeld aan Google Home. Type anders alleen "eufy" dan geeft hij alle mogelijkheden.

Ik kan via de hub inderdaad het beeld van de bel oproepen.
Alleen dit gaat nog steeds niet automatisch zoals de Nest Hello? De reactie van een medetweaker over een delay 12 seconden. Herken jij die wel? Ik ben namelijk aan het orienteren en vind de Nest oplossing best prijzig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 07:55

DataCopy

Dum vita est spes est

tmcmaster schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:25:
[...]

Alleen dit gaat nog steeds niet automatisch zoals de Nest Hello? De reactie van een medetweaker over een delay 12 seconden. Herken jij die wel? Ik ben namelijk aan het orienteren en vind de Nest oplossing best prijzig.
Dat klopt inderdaad, ik kan vragen om het beeld van de deurbel (vertraging +/- enkele seconden). Maar er is geen directe integratie vanuit de deurbel met de hub of eventuele mini's die je hebt helaas.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Ron16 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 17:42:
okay, noemt jouw nest hub de naam van de aanbeller. Is bij mij nooit gelukt
Volgens mij heb je daar een Nest Aware abonnement voor nodig, anders werkt die functie volgens niet. En aangezien ik nog Aware abonnement heb, kan ik dit ook niet testen..

[ Voor 14% gewijzigd door DON PAPA op 08-06-2021 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• possieNL
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-08-2024
Hoi Henk,

Ik kwam jouw topic tegen via Google, ik ben op zoek naar hetzelfde, heb jij inmiddels een deurbel gevonden die bij aanbellen meteen beeld laat zien op de Google Nest Hub?
En ik wil ook graag bedraade optie en geen abonnement voor opslag.... Ik kan hem tot nu toe niet vinden helaas..

Groet,
Petra

[ Voor 22% gewijzigd door possieNL op 22-06-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11-05 23:16
Al meer info over het bovenstaande?
Pagina: 1