Pioneer VSX-LX55 AV receiver 4K compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erdinc69
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-12-2020
Mijn vraag

Ik heb een Philips 49PUS7503/12 als TV, een Nvidia shield tv-pro (2015) en nu heeft mijn internet- en tv-provider mijn tv-topbox geüpgraded naar een Android 4K-box.
Dus mijn hardware is geschikt voor 4k, behalve mijn Pioneer VSX-LX55 AV receiver

mijn bedrading is als volgt:
topbox -dvr input
shield video input en de output gaat naar hdmi 1 van mijn tv.
Wou graag hdmi 2.0-kabels bestellen , maar aangezien mijn AV geen 4k ondersteunt, heeft het geen zin om deze te kopen.
Eventuele suggesties hoe ik het moet bedraden, zodat ik de 4k-mogelijkheid kan gebruiken ?
Ik heb ergens gelezen dat ik mijn hardware rechtstreeks op mijn tv kon aansluiten en een optische verbinding van mijn tv naar mijn ontvanger alleen voor audio kon gebruiken. Maar dan heb ik enkel SD 5.1 geluid,
Mijn speakeropstelling is 7.1 en zou die graag zo houden.
I
Mijn TV heeft 4 HDMI ACR inputs waarvan 1 ARC MHL.
Ik heb momenteel 2 inputs nodig , heb er dus nog 2 over.

Alvast bedankt voor de suggesties!
.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:27

FeaR

In GoT we trust

HDMI ARC brengt niets meer dan S/PDIF. Dus als alle bronnen op de TV aansluiten en dan via S/PDIF naar de receiver niet is wat je wilt dan ga je ook met HDMI ARC dat niet bereiken. Dan zou je eARC nodig hebben en dat heeft de Pioneer niet. De TV Box zou eventueel wel met S/PDIF kunnen, volgens mij zijn er geen uitzendingen die verder dan Dolby 5.1 gaan. Voor de Shield zit er volgens mij niets anders op dan een HDMI Audio Extractor te halen die ook naar HDMI gaat. Dus een soort van splitter maar dan dedicated voor beeld en geluid. Dan kan je de HDMI voor beeld direct naar de TV aansluiten en de HDMI voor audio direct op de Pioneer. Je behoudt dan wel alle opties die audio over HDMI biedt. Niet echt de meest mooie optie en mocht je nog meer 4K bronnen krijgen dan moeten er nog meer HDMI Audio Extractors bij komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.