Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-05 11:11
Sinds de laatste update(uitgevoerd in december 2020)laad de a7 suuuuuuper traag op. Er verschijnt een verwachte laadtijd in beeld van meerdere uren. Deze melding is op zich al iets nieuws maar ook de tijdsduur is nieuw. Het probleem doet zich bij ons voor op meerdere toestellen die onlangs de update hebben gekregen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je dit probleem ongeacht of het toestel aan- of uitstaat? Zo kan je merken of het een OS ding is of iets van firmware.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stash_nl
Vanochtend even getest. Ook als het toestel uit staat laad ie traag op. Van 25 naar 45% in 1,5 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 18:47
Als het aan de update ligt zou je een 'wipe cache' uit kunnen voeren maar ik weet niet hoe bekend je hiermee bent. Het is niet moeilijk maar wel even goed kijken hoe het moet.

Maar het kan ook aan de kabel liggen. Dit komt best wel precies omdat de telefoon communiceert met de lader en zodoende weet hoe snel hij kan laden. Als de kabel niet meer goed is, bijvoorbeeld slechte connectie, dan wordt er heel langzaam geladen.

• stash_nl
Ligt nog niet aan de kabel. We hebben hier 2 a7's en meerdere oplader. Het probleem doet zich alleen voor bij de a7's en niet op andere toestellen. Dit ongeacht de lader en/Of kabel
Wipe nog niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runaround
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-08 11:21
stash_nl schreef op donderdag 17 december 2020 @ 20:37:
Ligt nog niet aan de kabel. We hebben hier 2 a7's en meerdere oplader. Het probleem doet zich alleen voor bij de a7's en niet op andere toestellen. Dit ongeacht de lader en/Of kabel
Wipe nog niet gedaan
Zijn het laders die meegeleverd zijn?
Anders even contact opnemen met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
runaround schreef op zondag 20 december 2020 @ 13:03:
[...]

Zijn het laders die meegeleverd zijn?
Anders even contact opnemen met Samsung.
Nee niet persé. Het lijkt niks uit te maken welke lader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgkop
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Inderdaad vreemd.
Ik gebruik voor al mijn telefoons en Tablets Ewent 1211 stekkerladers, werkt perfecet. Ook voor de A7.
Al jaren, gaat perfect en snel, tablets duren natuurlijk langer.
Kabels zijn van het merk Blitzwolf 180 cm.

Ieder merk geeft natuurlijk advies om bijbehorende laders te gebruiken, wat ik eerder altijd trouw deed.
Maar met alle verschillende apparaten en laders is dat erg lastig, nu hangen er 2 snoertjes aan, altijd bij de hand.
Wel ladtig dat niet alles usb C is, dus soms stekker omdraaien.

De Ewents hebben een beveiliging en ik ben natuurlijk niet de enige die deze gebruikt, ik ben er tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars15356
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 28-03 13:15
de kabel kun je door meten via ampere als het echt aan de software licht kun je het downgrade via het verborgen menu te gaan hier kom je om de aan en uit knop in te druken tegelijk met de geluid naar boven knop hier kun je met de geluidknop door kiezen je hebt hier wipe bestand nodig om te selecteren druk je op de power knop en moet je nog even bevestigen nu pak je de bovenste en zit weer op je telefoon hopelijk is het hiermee opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stash_nl
Bedankt voor het meedenken maar daarmee is het raadsel niet opgelost.

Voor de duidelijkheid:
De laders zijn dus goed want op andere toestellen laden ze wel snel op.
De toestellen hebben beide het probleem.
Als de telefoon helemaal uitgeschakeld is laad hij wel sneller op maar de snelheden van voorheen worden niet meer behaald.
Downgraden zal ten koste gaan van alle updates incl. Beveiligingsuodates die het daarna toch wel weer wil installeren dus dat lijkt me een ongewenste optie
Pagina: 1